Μενού
  • Α-
  • Α+

Ακρίβεια, ανατιμήσεις στα τρόφιμα των σούπερ μάρκετ, στο φυσικό αέριο και στο ρεύμα προβληματίζουν τους καταναλωτές ενόψει και ενός δύσκολου χειμώνα. Πλέον, τα νοικοκυριά αδυνατούν να καλύψουν και τα βασικά και επιλέγουν για να μειώσουν τα έξοδά τους να προτιμήσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Χαρακτηριστικό της ακρίβειας που μαστίζει τους Ελληνες πολίτες είναι ότι σε μια λίστα με 25 επώνυμα προϊόντα, ο συνολικός λογαριασμός έχει ανέβει 19,3% σε σχέση με τον περσινό Νοέμβριο, όταν άρχισε να αυξάνεται ο πληθωρισμός. 

Ειδικότερα, από τις 9 Νοεμβρίου 2021 μέχρι τις 5 Οκτωβρίου εφέτος, η μέση τιμή ενός λίτρου επώνυμου ηλιελαίου έχει ανέβει 90%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-Καταναλωτής του υπουργείου Ανάπτυξης. Στο ένα λίτρο αραβοσιτέλαιου η αύξηση φθάνει στο 41% για το ίδιο χρονικό διάστημα ενώ ένα κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις πωλείται στο ράφι 35,6% ακριβότερα. Και άλλα προϊόντα όμως έχουν ανατιμηθεί στις κατηγορίες της διατροφής, των ειδών νοικοκυριού και της προσωπικής περιποίησης και υγιεινής.

Μόνο η τιμή για τα τρία κιλά πατάτες έχει αυξηθεί κατά 50,5% σε διάστημα 11 μηνών ενώ το γιαούρτι έχει αυξηθεί κατά 46%. Τα έξι μεσαία αυγά κοστίζουν 33% περισσότερο έναντι του Νοεμβρίου του 2021, το ένα λίτρο φρέσκο γάλα 22% ακριβότερα, ενώ η τιμή για τη συσκευασμένη φέτα των 400 γραμμαρίων είναι 20% υψηλότερη, το ψωμί του τοστ έχει αυξηθεί 8,5% και ο στιγμιαίος καφές 7%.

Γι' αυτό το λόγο και προκειμένου να ανακοπούν οι αυξήσεις στις τιμές των σούπερ μάρκετ, το υπουργείο Ανάπτυξης προτάσσει το «καλάθι της νοικοκυράς» με τα 50 βασικά προϊόντα ως «φρένο» στο απανωτό ράλι της ακρίβειας. Το καλάθι της νοικοκυράς θα περιέχει μία σειρά προϊόντων όπως κρέας, λαχανικά, γαλακτοκομικά, δημητριακά, αυγά και μη τρόφιμα (όπως χαρτικά και απορρυπαντικά), στα οποία οι τιμές δεν θα αυξάνονται τόσο δραματικά. 

Γεωργιάδης: Αύριο θα σταλεί το καλάθι της νοικοκυράς στα σούπερ μάρκετ

«Αύριο θα στείλουμε στις αλυσίδες των σουπερ μάρκετ τις κατηγορίες των προϊόντων για το λεγόμενο "καλάθι του νοικοκυριού". Πιστεύω ότι μέσα στο επόμενο δεκαήμερο οι αλυσίδες θα είναι σε θέση να το παρουσιάσουν στους καταναλωτές», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ. Ο ίδιος σημείωσε ακόμη τα εξής: «Το καλάθι του νοικοκυριού θα έχει 50 κατηγορίες προϊόντων. Θα δούμε πώς θα λειτουργήσει και εδώ είμαστε, ό,τι διορθωτική παρέμβαση χρειάζεται να την κάνουμε. Είμαι βέβαιος πως αυτό που κάνουμε θα λειτουργήσει και θα αποτελέσει πρότυπο και για άλλες χώρες στην Ευρώπη».

«Μέσα στα όρια του καλαθιού που θα είναι δηλωμένο στο υπουργείο Ανάπτυξης και αναρτημένο στις αλυσίδες και στον e-καταναλωτής, οι αυξήσεις θα είναι πάρα πολύ χαμηλές έως και μηδενικές. Εμείς αυτό που κάνουμε είναι να χτίσουμε ένα υπόστεγο μέσα στη θύελλα για να προσφέρουμε την ευκαιρία στο κάθε νοικοκυριό να έχει μια ολοκληρωμένη ευκαιρία για τα βασικά προς το ζην αγαθά με πολύ χαμηλές ή και μηδενικές πληθωριστικές αυξήσεις». «Το καλάθι αυτό έχει σχεδιαστεί για τους ανθρώπους που έχουν πρόβλημα και που πράγματι ο πληθωρισμός τους πλήττει. Δίνουμε τη μάχη για το μέσο νοικοκυριό».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA