Μενού
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Υπογραφή των συμβάσεων για την αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο | Reader
  • Α-
  • Α+

Με την υπογραφή των συμβάσεων στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, αρχίζει να μετρά αντίστροφα το χρονικό διάστημα 15 μηνών για την ολοκλήρωσή τους. Πρόκειται για την αποκατάσταση των εκτεταμένων ζημιών που είχαν υποστεί οι υποδομές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias το Σεπτέμβριο του 2023.

Οι 4 εργολαβίες προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ

Όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, τα έργα είναι συνολικού προϋπολογισμού 450,12 εκατομμυρίων ευρώ και με την ολοκλήρωσή τους θα αποδοθεί στη κυκλοφορία το σύνολο του αποκαταστημένου σιδηροδρομικού δικτύου.

«Δεν κάνουμε αποκατάσταση της γραμμής αλλά δημιουργούμε ένα πιο ανθεκτικό έργο», ανέφερε από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών. «Ζητάμε από τους αναδόχους την μέγιστη συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Υπογραφή των συμβάσεων για την αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο | Reader

 

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των αναδόχων ζήτησαν την έγκαιρη χρηματοδότηση εκ μέρους της πολιτείας, ώστε να προχωρήσουν τα έργα χωρίς καθυστερήσεις.

Οι τέσσερις εργολαβίες που υπογράφηκαν είναι:

  • Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα: Οι εργασίες περιλαμβάνουν την αποκατάσταση της υποδομής και επιδομής της γραμμής, τη σταθεροποίηση πρανών, ορυγμάτων και επιχωμάτων, καθώς και την ενίσχυση της αντοχής του δικτύου έναντι μελλοντικών ακραίων καιρικών φαινομένων.
  • Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας: Οι εργασίες περιλαμβάνουν την κατασκευή των απαιτούμενων έργων για την αποκατάσταση και βελτίωση από υδραυλικής πλευράς της γραμμής, ώστε η γραμμή να τεθεί σε ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία και να αποκτήσει στα τμήματα αυτά, ανθεκτικότητα ως προς τα καιρικά φαινόμενα που πλήττουν τακτικά την περιοχή.
  •  Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, στα τμήματα: i) Έξοδος Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Λατομείου ii) Σ.Σ. Λατομείου – Είσοδος Σ.Σ. Βόλου iii) δύο θέσεων στον Σ.Σ. Βόλου: Οι εργασίες στα τμήματα αυτά περιλαμβάνουν, αποκαταστάσεις σιδηροδρομικών και μεταλλικών γεφυρών, έργα θωράκισης της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής σε τμήματα της γραμμής που εμφανίζουν αυξημένη τρωτότητα έναντι πλημμυρικών φαινομένων καθώς και συνοδές υδραυλικές εργασίες.
  • Η αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κραννώνα:  Με την αποκατάσταση των συστημάτων στο τμήμα που καταστράφηκε θα δοθεί η δυνατότητα να επαναλειτουργήσει η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το ETCS στο τμήμα αυτό. Το γεγονός αυτό θα αυξήσει την ασφάλεια της κυκλοφορίας και θα επιτρέψει την κυκλοφορία σε διπλή γραμμή. Επίσης θα αυξηθεί και η χωρητικότητα της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

 

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA