ΤΑΙΝΙΕΣ
02/03/2022 00:15

Σαν σήμερα, 2 Μαρτίου, γίνεται η κινηματογραφική επανάσταση με την πρώτη προβολή του θρυλικού Κινγκ Κονγκ

Μπορεί σήμερα, πλέον, να μοιάζει κάτι σχεδόν πρωτόγονο αλλά τότε, το 1933, ήταν μια πραγματική επανάσταση που ναι μεν... τρόμαζε αλλά είναι δεδομένο πως έφερε τα πάνω κάτω στον κινηματογράφο

Newsroom
Κείμενο: Newsroom
Σαν σήμερα, 2 Μαρτίου, γίνεται η κινηματογραφική επανάσταση με την πρώτη προβολή του θρυλικού Κινγκ Κονγκ
Σαν σήμερα, 2 Μαρτίου, γίνεται η κινηματογραφική επανάσταση με την πρώτη προβολή του θρυλικού Κινγκ Κονγκ
Ανάγνωση:

Στο επίκεντρο της ταινίας είναι κάτι μάλλον συνηθισμένο. «Ένας» ερωτεύεται μια όμορφη ξανθιά κοπέλα. Αυτό που κάνει τη διαφορά, ωστόσο, είναι πως αυτός ο «ένας» ήταν κάτι που κανείς δεν είχε ξαναδεί. Ένας γορίλας τεράστιος. Τόσο τεράστιος που κάνει μια... «χαψιά» τους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης. Μια ημέρα σαν σήμερα, το 1933 ο Κινγκ Κονγκ αλλάζει μια για πάντα τα δεδομένα στον κινηματογράφο και τον ανεβάζει σε άλλο επίπεδο.

Ο ερωτευμένος Κινγκ Κονγκ

Ο βασιλιάς Κονγκ ζει στο φανταστικό νησί Σκαλ του Ειρηνικού Ωκεανού και λατρεύεται σαν θεός από τους ντόπιους οι οποίοι κάθε χρόνο του παραδίδουν και από μια «νύφη», μια νεαρή όμορφη γυναίκα. Την ήρεμη ζωή των ντόπιων μαζί με τον Κονγκ διαταράζει ένα αμερικανικό κινηματογραφικό συνεργείο, το οποίο εντοπίζει τον φοβερό και τρομερό γορίλα, τον αιχμαλωτίζει και τον μεταφέρει στη Νέα Υόρκη, με σκοπό να τον εκθέσει ως το « Όγδοο Θαύμα της Ανθρωπότητας». Ο Κονγκ, όμως, ερωτεύεται την ξανθιά ηθοποιό Αν Ντάροου, η οποία συνόδευε το συνεργείο στο εξωτικό νησί. Όταν νοιώθει ότι η αγαπημένη του απειλείται, δραπετεύει από τα δεσμά του και αφού την απαγάγει, βρίσκει καταφύγιο στο Εμπάιρ Στέιτ Μπίλντινγκ, τον μεγαλύτερο ουρανοξύστη της Νέας Υόρκης εκείνη την εποχή, για να την προστατεύσει. Οι αρχές θα παρεξηγήσουν τις προθέσεις του και θα στείλουν εναντίον του ένα ολόκληρο σμήνος αεροπλάνων, που θα τον εξουδετερώσουν.

Αυτή είναι η υπόθεση του θρυλικού Κινγκ Κονγκ που έκανε πρεμιέρα στους κινηματογράφους στις 2 Μαρτίου του 1933 φέρνοντας μια πραγματική επανάσταση στον κόσμο του θεάματος. Η υπόθεση θυμίζει πολύ την Πεντάμορφη και το Τέρας αλλά ο Κονγκ ανεβάζει σε άλλο επίπεδο το θέαμα. Ο Κινγκ Κονγκ είναι «παιδί» του άγγλου συγγραφέα Έντγκαρ Γουάλας και του αμερικανού σκηνοθέτη Μίριαν Κούπερ. Τα εκπληκτικά εφέ του Γουίλις Ο’ Μπράιαν, οι σκηνές καταστροφής, με αποκορύφωνα τη σκηνή στο Εμπάιρ Στέιτ Μπίλντινγκ, η εικόνα της μικροσκοπικής Αν (την υποδύεται η Φέι Ρέι) μέσα στην τεράστια παλάμη του γορίλα θεωρούνται και όχι άδικα εμβληματικές σκηνές στην ιστορία του κινηματογράφου.

«Νομίζω ότι ο πρώτος κινηματογραφικός Κινγκ Κονγκ παραμένει ίσως το πιο τέλειο μείγμα απόδρασης, περιπέτειας, μυστηρίου και ρομάντζου. Προσφέρει όλα όσα οφείλει να προσφέρει ο κινηματογράφος της φυγής» είχε πει παλαιότερα ο Πίτερ Τζάκσον, σκηνοθέτης του ριμέικ του Κινγκ Κονγκ το 2005 και του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Και πράγματι η ταινία αυτή είναι πρωτοποριακή για την εποχή της και γυρίστηκε με απίστευτη τεχνική αρτιότητα.

Ο Κινγκ Κονγκ στην Ελλάδα

Περίπου ένα χρόνο μετά την πρώτη της προβολή στις ΗΠΑ η ταινία έφτασε και στην Ελλάδα και το κοινό την υποδέχθηκε με τον θαυμασμό που της άξιζε. Η πρώτη της προβολή έγινε στις 2 Ιανουαρίου 1934 και την επόμενη ημέρα οι εφημερίδες υποκλίνονταν στο μεγαλείο του υπερφυσικού γορίλα. «Με θαυμασμόν, με θαυμασμόν ανεπιφύλακτον παρηκολούθησε χθες το αθηναϊκόν κοινόν την κινηματογραφικήν ταινίαν του Κιγκ – Κογκ, που είνε παρμένη από το ομώνυμον έργον του διασήμου συγγραφέως Έντγκαρ Ουάλας. Είνε καταπληκτικόν. Παρουσιάζει ίσως υπερβολάς, απιθανότητας όσας δύναται να παρουσιάση ένας μύθος. Εκείνο όμως που καταπλήσσει, εκείνο που σε κάμνει να μένης ενεός είνε η τέχνη του. Πώς κατωρθώθη να γίνη αυτό το πράγμα, τι μέσα τεχνικά κατεβλήθησαν είνε ακατανόητον. Πρέπει όλοι να το ιδούν γιατί εκτός από τις δύο ευχάριστες ώρες που περνά κανείς, βλέπει ένα δημιούργημα που τιμά πραγματικά την ανθρώπινην τέχνην» έγραφε στις 3 Ιανουαρίου το «Ελέυθερον Βήμα».

Ο Κινγκ Κονγκ απασχολούσε, πάντως, τις ελληνικές εφημερίδες πολλούς μήνες πριν την πρώτη προβολή του στη χώρα μας. Είναι ενδεικτικό πως η εφημερίδα «Αθηναϊκά Νέα» τον Ιούλιο του 1933 (τέσσερις μήνες μετά την πρώτη προβολή στις ΗΠΑ και περίπου πέντε μήνες πριν την πρώτη προβολή της στην Ελλάδα) έγραφε για τον Κινγκ Κονγκ εξάπτωντας ακόμα περισσότερο την φαντασία των Αθηναίων. «Ολίγον προτού αποθάνη ο περιώνυμος Έντγκαρ Ουάλλας συνέγραψε το σενάριο ενός σπουδαίου δράματος. Ο πρωταγωνιστής έπρεπε, κατά τας οδηγίας του συγγραφέως, να έχη την κάτωθι σωματικήν διάπλασιν: Ύψος: 20 - Μήκος προσώπου: 2.14 - Πλάτος της βάσεως της ρινός: 0,61 - Άνοιγμα του στόματος: 1.85 - Περιφέρεια θώρακος: 11 - Μήκος των πόδων: 4,75 - Μήκος των χειρών: 7 - Μήκος των κοπτήρων: 0,56 - Περιφέρεια των τραπεζιτών: 0,63 και όλα αυτά εις μέτρα»!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Google News
Ακολουθήστε το Reader στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
# TAGS:
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ META ANALYSIS ΤΑΙΝΙΑ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Newsroom
Κείμενο: Newsroom

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ