Τεχνολογία
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Facebook: Γιατί σκέφτεται να αλλάξει όνομα - Τι είναι το metaverse που θέλει ο Zούκερμπεργκ

Ποιο είναι το όραμα του Μαρκ Zούκερμπεργκ για το μέλλον της εταιρείας του και των υπηρεσιών της; Ο CEO του Facebook φαίνεται πως έχει κατανοήσει απόλυτα την επόμενη μέρα και το μέλλον...

Πηγή: APimages
Πηγή: APimages

Μετά τις πρόσφατες φήμες και πληροφορίες πως το Facebook ετοιμάζεται να αλλάξει ονομασία και να στραφεί προς το metaverse, αρκετές ήταν οι απορίες που δημιουργήθηκαν για την επόμενη μέρα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ και της εταιρείας του.

Διαβάστε ακόμη: Facebook: Φήμες ότι σχεδιάζει να αλλάξει το όνομα του και μάλιστα πολύ σύντομα

Ο CEO του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, έχει κατανοήσει απόλυτα την επόμενη μέρα και το μέλλον. Και με το Facebook να του δίνει την μεγάλη και απαραίτητη εγκατεστημένη βάση χρηστών/πελατών, πλέον ο ισχυρός άνδρας της πλατφόρμας μπορεί να πάρε με μεγαλύτερη ασφάλεια κάποια ρίσκα.

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχει αναφερθεί ο Ζούκερμπεργκ στο metaverse και στο πως θέλει να μετατρέψει την πλατφόρμα σε κάτι τέτοιο. Τι είναι όμως το metaverse; Αν θέλαμε να απαντήσουμε απλοϊκά θα λέγαμε ότι είναι ένας εικονικός κόσμος στον οποίο οι χρήστες μπορούν να ολοκληρώσουν μια σειρά από δραστηριότητες που συνδέονται και σχετίζονται με την πραγματικότητα.

Ο όρος θέλει να ορίσει μια κατάσταση πέραν του ιντερνετ με τη σημερινή του μορφή. Για πρώτη φορά τον συναντήσαμε στο μυθιστόρημα Snow Crash του Νιλ Στέφενσον από το μακρινό 1992, ενώ το είδαμε και στο Ready Player One του Έρνεστ Κλιν και στην πρόσφατη κινηματογραφική του μεταφορά το 2018. Φανταστείτε για παράδειγμα να είστε στο δωμάτιό σας και να επισκέπτεστε (χωρίς να μετακινηθείτε) σε ένα μεγάλο μουσείο ή/και να αγοράζετε από την εικονική παρουσίαση του μουσείου κάτι και να σας έρχεται σπίτι.

Πρόκειται για το επόμενο βήμα στο διαδίκτυο και στις πλατφόρμες γενικότερα, οι οποίες θέλουν να συνδυάσουν το ιντερνετ, την διασύνδεση των πάντων με οτιδήποτε άλλο μπορεί να δημιουργήσει έσοδα. Σκεφτείτε πχ. πως θα μπορούσε μια αεροπορική εταιρεία να σας βάλει στη business class ενός αεροπλάνου μέσα από μία κάσκα εικονικής πραγματικότητας και να μπορείτε να δείτε τα προγράμματα που προσφέρει στο inflight entertainment ή και να ζήσετε από κάμερα πρώτου προσώπου το πως είναι η άνεση της θέσης αυτής. Η εταιρεία θα κληθεί να δημιουργήσει ένα online περιβάλλον για να βλέπετε τα πάντα και ουσιαστικά θα έχει κέρδος χωρίς να δεσμεύει μια κανονική θέση.

Σκεφτείτε εναλλακτικά ένα ξενοδοχείο στις Μαλδίβες να σας πουλάει μια εμπειρία 3 ημερών και να συνδέεστε online μέσω εικονικής πραγματικότητας για να ζείτε μια βόλτα στην παραλία ή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας στα καταγάλανα νερά του ωκεανού.

Πρόσφατα, είδαμε και κάτι ανάλογο σε videogames, όπου ο δημοφιλής ράπερ Τράβις Σκοτ και η ποπ τραγουδίστρια Αριάνα Γκράντε (μεταξύ άλλων καλλιτεχνών) έδωσαν μια εικονική συναυλία για τους παίκτες του videogame Fortnite, συγκεντρώνοντας εκατομμύρια βλέμματα από όλο τον κόσμο. Αντίστοιχα, το videogame Roblox λειτουργεί ως πλατφόρμα και επιτρέπει σε παίκτες (από μικρές ηλικίες) να δημιουργήσουν τα δικά τους παιχνίδια σε ένα αλληλεπιδραστικό ιντερνετικό περιβάλλον.

Το Facebook επενδύει εδώ και πάρα πολύ καιρό στις τεχνολογίες AR (επαυξημένη πραγματικότητα) και VR (εικονική πραγματικότητα) και ουσιαστικά έχει όλες τις βάσεις στο να γίνει κάτι παραπάνω από την εταιρεία της πλατφόρμας. Πλέον, δεν θα πουλάει πρόσβαση στο Facebook ή στο Instagram, αλλά έναν online κόσμο που θα μπορούμε να ζούμε με το avatar μας, να βλέπουμε αγώνες με τους φίλους μας, να παίζουμε online με το πάτημα ενός πλήκτρου και να ταξιδεύουμε σε κόσμους που δεν έχουμε φανταστεί.

Η εξαγορά της Oculus VR πριν χρόνια και η συνεχής επένδυση σε περιεχόμενο έχει κάνει το Facebook έναν δυνατό παίκτη στο κομμάτι της εικονικής πραγματικότητας, ενώ πρόσφατα εξαγόρασε και gaming studios όπως η BigBox VR. Μέχρι και τον Μάρτιο, πάνω από 10.000 υπάλληλοι του Facebook εργάζονταν πάνω στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας, κάτι που από μόνο του λέει πολλά.

Η κίνηση του Ζούκερμπεργκ μεταφράζεται με πολλούς τρόπους. Σε πρώτη φάση θέλει να διαχωρίσει την εταιρεία του από το Facebook, μιας και πλέον είναι μόλις μία από τις υπηρεσίες/προϊόντα του. Από την άλλη, θέλει να μπορεί να «πουλάει» ενιαία όλες τις υπηρεσίες του και να μπορεί να εκμεταλλεύεται καλύτερα εμπορικά τα πάντα, ακόμη και συνδυαστικά.

Η επόμενη μέρα του Facebook θα το βρει εντελώς διαφορετικό. Όχι στο πως συνδέει τον κόσμο στο διαδίκτυο για να μιλήσει με τους φίλους του ή να αλληλεπιδράσει με ανθρώπους που ακολουθεί, αλλά για να ζήσει την επόμενη μέρα της οικιακής (και όχι μόνο) ψυχαγωγίας.

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

TAGS
#Facebook #Mark Zuckerberg #VR headset

Best of Internet