Μενού
  • Α-
  • Α+

Η μάχη των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζεται αμείωτη και η Meta ανακοίνωσε τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα για το Facebook, όπου και βλέπουμε για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια απώλειες στα έσοδα.

Διαβάστε ακόμη: Facebook: O πρώτος μεγάλος ανασχεδιασμός είναι γεγονός - Τι αλλάζει στο χρονολόγιό μας

H εταιρεία ανακοίνωσε πως για πρώτη φορά είδε τα έσοδά της να μειώνονται (αν και μόλις κατά 1%) στα 28.8 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι προβλέψεις μιλούν για περαιτέρω πτώση και στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους. Αντίστοιχα, η κερδοφορία για την Meta έδειξε πτώση 36% στα 6.7 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το τμήμα που φαίνεται πως στοίχισε περισσότερο σε αυτήν την πορεία είναι η Reality Labs, η ομάδα που ετοιμάζει το κομμάτι του Metaverse.

Ένα επίσης μεγάλο θέμα για το Facebook είναι η αλλαγή που έκανε η Apple στα λειτουργικά της και πλέον οι χρήστες μπορούν να ορίσουν αν θέλουν τα διάφορα apps να βλέπουν διάφορα στοιχεία τους. Οι ειδικοί εκτιμούν πως η αλλαγή αυτή κόστισε στην Meta περί τα 10 δισεκατομμύρια, καθώς και οι χρήστες δεν έβλεπαν διαφημίσεις που τους αφορούν, αλλά και οι διαφημιζόμενοι άρχισαν να μειώνουν τα μπάτζετ τους.

Μέσα σε όλη αυτήν την κατάσταση, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ μίλησε σε αναλυτές και τους εξήγησε τις αλλαγές που έρχονται στην πλατφόρμα του Facebook. Κατά κύριο λόγο, οι χρήστες της εν λόγω πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης θα αρχίσουν πλέον να βλέπουν πολύ περισσότερο περιεχόμενο από χρήστες που δεν ακολουθούν, με στόχο να μετατραπεί το χρονολόγιό τους σε κάτι αρκετά κοντά στο TikTok. Ήδη το 15% του περιεχομένου που βλέπουν οι χρήστες σε Instagram και Facebook είναι προτάσεις τεχνητής νοημοσύνης και το ποσοστό αυτό εκτιμάται πως θα διπλασιαστεί μέσα στον επόμενο χρόνο.

Παρά τις όποιες απώλειες πάντως, ο αριθμός των ημερήσιων χρηστών του Facebook έδειξε να ανεβαίνει κατά 3%, φτάνοντας στα 1.97 δισεκατομμύρια accounts.

Συνολικά, τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης της Meta (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp) χρησιμοποιούν πλέον πάνω από 2.88 δισεκατομμύρια χρήστες κάθε μέρα, αριθμός που δείχνει ανάπτυξη της τάξης του 4% σε σχέση με την ίδια περίοδο στην περσινή χρονιά.