Μενού
prosopa.jpg
Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Μπορεί το πρόσωπο ενός ανθρώπου να «μαρτυρήσει» αν είναι πλούσιος ή φτωχός; Γίνεται με μια γρήγορη ματιά να διαπιστώσει κάποιος την οικονομική επιφάνεια του συνομιλητή του;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα επιχείρησε να δώσει μια νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης στη Σκωτία.

Η μελέτη, που διεξήχθη με συμμετέχοντες από δυτικούς πολιτισμούς, όπως τονίζεται, προσδιόρισε ποια χαρακτηριστικά του προσώπου σχετίζονται με την υψηλή ή χαμηλή κοινωνική θέση, με βάση μόνο την αντίληψη των ανθρώπων.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο APA Journal of Experimental Psychology, δείχνουν ότι τα άτομα που χαμογελούν, και έχουν πιο στενά πρόσωπα, ανασηκωμένα φρύδια, μάτια σε κοντινή απόσταση και ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα φαίνονται πιο πλούσιοι.

Οι άνθρωποι συνέδεσαν επίσης αυτά τα χαρακτηριστικά του προσώπου με την αξιοπιστία, την ικανότητα και τη ζεστασιά.

Τι μαρτυρά το πρόσωπο

Εν τω μεταξύ, τα άτομα με πιο φαρδιά, πιο κοντά και επίπεδα πρόσωπα, καθώς και με «πεσμένο» στόμα και «ψυχρές επιδερμίδες» θεωρούνται κατώτερης τάξης, λιγότερο αξιόπιστα και ανίκανα.

«Αν και δεν αναφέρεται στη μελέτη, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ και ο CEO της Amazon, Τζεφ Μπέζος, που είναι και οι δύο δισεκατομμυριούχοι, έχουν μερικά από τα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στη μελέτη. Ο Ζούκερμπεργκ έχει στενό πρόσωπο και ο Μπέζος μια ζεστή, «κόκκινη» επιδερμίδα», τονίζουν οι New York Times.

Ωστόσο, οι συγγραφείς της μελέτης σχολίασαν πώς οι κρίσεις για την εμφάνιση μπορούν να οδηγήσουν σε επιζήμιες συνέπειες και βιαστικά -σχεδόν επικίνδυνα- συμπεράσματα.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA