Μενού
Νοσοκομείο
Νοσοκομείο | ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI
  • Α-
  • Α+

Προχωράει η διαδικασία για την ανάπτυξη κεντρικού συστήματος ηλεκτρονικών ραντεβού στα νοσοκομεία, μία μεταρρύθμιση που αναμένεται να παρέχει σημαντικά οφέλη τόσο για τους πολίτες όσο και για το σύστημα υγείας. Ήδη το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει ανακοινώσει πρόθεση χρηματοδότησης του φορέα υλοποίησης (ΗΔΙΚΑ ΑΕ), με τη δημόσια δαπάνη (ΕΠΑ) που διατίθεται να ανέρχεται σε 6.705.176 ευρώ.

Το σύστημα θα είναι διαλειτουργικό και τα δεδομένα του θα γνωστοποιούνται στο υπουργείο Υγείας, ούτως ώστε να έχει εικόνα ως προς την αναμονή των ασθενών για τις αναγκαίες υπηρεσίες υγείας.

Σήμερα υπάρχουν ασύνδετα με τα ραντεβού και τις προσελεύσεις πληροφοριακά υποσυστήματα νοσοκομείων, ραντεβού προγραμματίζονται τηλεφωνικά, μέσω εταιρειών καθώς και με φυσική επαφή στα νοσοκομεία. Ταυτόχρονα, υπάρχει αδυναμία ελέγχου προσέλευσης, δυσχέρεια του πολίτη στην επιλογή της ώρας που τον εξυπηρετεί και αδυναμία εύρεσης ροής του πολίτη εντός του νοσοκομείου. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, μέσα από το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού θα δοθεί η δυνατότητα: 

1. Μείωσης των χρόνων αναμονής των πολιτών 

2. Κατάργησης των υπέρογκων χρεώσεων των πολιτών για τηλεφωνικές κλήσεις 

3. Άυλης και αμεσότερης επικοινωνίας με τον πολίτη-ασθενή αλλά και με τρίτους φορείς/οργανισμούς ή μεταξύ των τμημάτων του ίδιου του νοσοκομείου 

4. Εξοικονόμησης από τον περιορισμό διακίνησης χαρτιού 

5. Ορθότερης διαχείρισης των διαθέσιμων πόρων του συστήματος υγείας 

6. Διαχείρισης των προβλημάτων που ανέδειξε η πανδημία και τα οποία πρέπει να επιλυθούν, με στόχο την ετοιμότητα του συστήματος υγείας για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.

Κεντρική διαχείριση και παρακολούθηση

Το Κεντρικό Σύστημα των Ηλεκτρονικών Ραντεβού στα νοσοκομεία είναι ένα ακόμη βήμα προς την κεντρική διαχείριση και παρακολούθηση δεδομένων σχετικά με την πρόσβαση σε υπηρεσίες του ΕΣΥ, που πέρα από τη βελτίωση της εμπειρίας των πολιτών, μπορεί να αποτελέσει και «πυξίδα» για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων.

Υπενθυμίζεται ότι την 1η Φεβρουαρίου τέθηκε σε λειτουργία η Ενιαία Ψηφιακή Λίστα Χειρουργείων, η οποία καταρτίζεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που λειτουργεί στην ΗΔΙΚΑ. Πρόκειται για το ψηφιακό σύστημα αρχειοθέτησης, όπου απεικονίζεται η σειρά προτεραιότητας των προς εκτέλεση χειρουργικών επεμβάσεων στα νοσοκομεία. Η λίστα ενημερώνεται με τα απαραίτητα στοιχεία της κλινικής εκτίμησης του εκάστοτε πολίτη που κρίνεται από τον θεράποντα ιατρό-χειρουργό ότι χρήζει χειρουργικής επέμβασης και διαλειτουργεί με κάθε αναγκαίο πληροφοριακό σύστημα και διαρθρωμένο σύστημα δεδομένων, όπως τα Εθνικά Μητρώα Ασθενών και ο Ατομικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας. 

Το κάθε περιστατικό κατηγοριοποιείται με βάση την εξέλιξη της νόσου και η αναμονή κυμαίνεται από 2 εβδομάδες έως και πάνω από έξι μήνες. Ο ασθενής ενημερώνεται από το νοσοκομείο για την προγραμματισμένη ημερομηνία του χειρουργείου του, πληροφορία που λαμβάνει και από την ΗΔΙΚΑ με email ή μέσω της εφαρμογής MyHealthApp.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA