Μενού
PSIMITHOS
  • Α-
  • Α+

Τo ακούγαμε και το διαβάζαμε κατά κόρον τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Εικόνες με πάρα πολύ «σοβαρό» στυλ ντυσίματος, και τις φράσεις «very demure, very mindful» (μτφ. «πολύ σεμνός, πολύ συνειδητοποιημένος») από κάτω.

Έμοιαζε με αυτοαναφορικό αστείο για τα στερεότυπα της θηλυκής εμφάνισης, δοσμένο από ένα άτομο που προσδιοριζόταν ως trans, την Τζουλς Λεμπρόν. Η «τάση» αυτή είχε γεννηθεί από video της Λεμπρόν, όπου περιέγραφε την ενδυματολογική της προετοιμασία, λίγο πριν πάει στη δουλειά.

«Βλέπετε πώς κάνω το μακιγιάζ μου για τη δουλειά; Πολύ σεμνό, πολύ συνειδητοποιημένο», είπε στους εκατομμύρια ακολούθους της. «Πολλές από εσάς πηγαίνετε στη συνέντευξη μοιάζοντας με τη Μαρτζ Σίμπσον και στη δουλειά μοιάζοντας με την Πάτι και τη Σέλμα. Όχι σεμνό», έλεγε μεταξύ άλλων. 

Το «very demure» δημιούργησε αμέσως πανικό! Το χρησιμοποίησαν ηθοποιοί όπως η Τζένα Ορτέγκα και ο Πεν Μπάτζλι στα social media τους, το χρησιμοποιήσαν δεκάδες γνωστοί ηθοποιοί μουσικοί, TikTokers, ακόμα και ο επίσημος λογαριασμός του Λευκού Οίκου, για να αναδείξει κάποια βήματα προόδου που έγιναν ως προς την «ανακούφιση» των ατόμων που έλαβαν δάνεια για τις σπουδές τους.

Το είδαμε ως κωμικό σχόλιο από το Χ (Twitter) της NASA, για το πώς δείχνει η Γη από ψηλά.

Υπήρξαν όμως και αντιδράσεις. Η Tiktoker Σαμπρίνα Θουλάντερ είπε πως το «demure» είναι ένας έμμεσα απαξιωτικό σχόλιο για τις γυναίκες, που περιγράφει το πώς τις έβλεπε ο μέσος άντρας της Βικτωριανής εποχής. Είναι δηλαδή κάτι που όσο περισσότερο αναφέρεται, γεννά υπογείως έναν συντηρητισμό, ένα ακόμα «πρέπει» για την εξωτερική εμφάνιση κάθε γυναίκας.

Το «demure» ως meme, έκανε τον κύκλο του και μπορεί πια να αναπαυτεί στο νεκροταφείο των memes, ύστερα και από την απόπειρα της Λεμπρόν να κατοχυρώσει το «very demure, very mindful» ως εμπορικό σήμα, προσπαθώντας να προλάβει έναν έμπορο ο οποίος ισχυριζόταν πως εκείνος είχε προλάβει να αποκτήσει το trademark.

Το «demure» πρόκειται πια για ένα οικονομικό σίριαλ, δεν είναι κάτι με το οποίο γελάνε και δημιουργούν έξυπνες εικόνες οι χρήστες των social. 

Τι έγινε με την «Ψίμυθο» και γιατί θυμίζει «demure»

Ένα έξυπνο αστείο του δημοσιογράφου/τουιτερά Κώστα Μανιάτη έγινε viral, αναπαράχθηκε επί μέρες στο Twitter, ορισμένες φορές έξυπνα (πχ. δείτε τη σχετική αφίσα-τρολιά του Pan Pan).

Έφτασε στο τέλος της η Ψίμυθος, αρχικά όταν ο Άδωνις Γεωργιάδης εργαλειοποίησε το αστείο ώστε να υπερασπιστεί το έργο του στο υπουργείο Υγείας, σε μια εποχή που ο θόρυβος για την κατάρρευση του ΕΣΥ, γίνεται ολοένα και πιο δυνατός.

Έφτασε επίσης στο τέλος της η Ψίμυθος, όταν αρθρογράφος γνωστού site που πρόσκειται φιλικά στην κυβέρνηση, έγραψε μια ιδιαίτερα σοβαρή «διατριβή» για το αστείο, ισχυριζόμενοι πως όλοι ξεγελαστήκαμε και το πιστέψαμε (μάλλον ήθελε να κρύψει ότι εκείνη είχε ξεγελαστεί, νομίζοντας ότι η Ψίμυθος είναι αληθινό νησί).

Και στις δύο περιπτώσεις, ένα ιντερνετικό αστείο διαδόθηκε σε τέτοιο βαθμό, που έγινε ανυπόφορο. Σε μια εποχή που ένα σωρό ζευγάρια μάτια βρίσκονται μπροστά από τo Ιnstagram και το TikTok (με τα X και Facebook ως social media που αφορούν πια μπούμερς, και λειτουργούν συμπληρωματικά), προσπαθώντας να βρουν πελάτες, ψηφοφόρους, φίλους ή απλά ένα κοινό που θέλει να κοινωνήσει την ματαιοδοξία τους, ένα έξυπνο αστείο μοιάζει με ράβδο χρυσού, με μια κότα που γεννά χρυσά αυγά.

Ή και με τερατογέννεση, μετά από χιλιάδες ή εκατομμύρια shares.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA