Με την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ξεκινά να ισχύει ο νόμος «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα», που ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής και μεταξύ πολλών άλλων ρυθμίσεων που αφορούν την οδήγηση ηλεκτρικών ποδηλάτων, ηλεκτρικών πατινιών και άλλων οχημάτων αστικής κινητικότητας, υιοθετεί την ευρωπαϊκή οδηγία για την υπό προϋποθέσεις δυνατότητα οδήγησης μικρών μοτοσικλετών έως 125 κ.εκ. χωρίς την ανάγκη έκδοσης αντίστοιχης άδειας, αν είναι κάποιος ήδη κάτοχος άδειας οδήγησης αυτοκινήτου.
Συγκεκριμένα, βάσει του νέου νόμου επιτρέπεται:
Η οδήγηση μοτοποδηλάτων (κατηγορία ΑΜ) από οδηγούς που κατέχουν την άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από έξι έτη και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.
Η οδήγηση ελαφρού δικύκλου: (κατηγορία Α1), μόνο εντός της Ελλάδας από οδηγούς που κατέχουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από έξι έτη, έχουν συμπληρώσει την ηλικία 27 ετών και έχουν ολοκληρώσει πέντε ώρες σχετικής εκπαίδευσης.
Υπέρ της ρύθμισης ο ΣΕΜΕ
Ο νεοσυσταθείς Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών – ΣΕΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία χαιρετίζει το νέο νόμο. Σημειώνει ότι το νέο πλαίσιο ισοδυναμιών αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ευρύτερου κλάδου δικύκλων στη χώρα μας και εναρμονίζεται με ευρωπαϊκή οδηγία που ισχύει εδώ και 15 χρόνια. Έχει εφαρμοστεί με επιτυχία εδώ και πολλά χρόνια σε διάφορα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με διαπιστωμένα οφέλη τόσο στην αστική μετακίνηση όσο και την οδική ασφάλεια.
Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΜΕ, κ. Σωτήρης Χατζίκος.Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΜΕ, κ. Σωτήρης Χατζίκος χαιρέτησε τη νομοθετική παρέμβαση με την εξής δήλωση: «Ο ΣΕΜΕ στέκεται πάντα αρωγός σε κάθε πρωτοβουλία που προάγει την αστική κινητικότητα και βελτιώνει την οδική ασφάλεια. Θεωρούμε ότι ο νέος νόμος εισάγει και στην χώρα μας μια ισορροπημένη ρύθμιση στο θέμα των ισοδυναμιών, διευκολύνοντας την πρόσβαση των πολιτών σε ένα προσιτό, αποτελεσματικό και ασφαλές μέσο για την αστική μετακίνησή τους. Είμαστε βέβαιοι ότι, όπως και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι μακροπρόθεσμα ωφελημένοι από αυτή την ρύθμιση θα είναι η αστική κινητικότητα και η οδική ασφάλεια».
Ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία
Ο νέος νόμος ρυθμίζει χρόνια εκκρεμή θέματα τα οποία ανέκυψαν με την κυκλοφορία στους δρόμους ηλεκτρικών ποδηλάτων, πατινιών καθώς και μικρών τρίκυκλων και τετράτροχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Έτσι προβλέπει μεταξύ πολλών άλλων τεχνικά ζητήματα, την ανώτατη ταχύτητα των παραπάνω οχημάτων (25 χλμ./ώρα), σε ποιες περιπτώσεις χρειάζεται άδεια οδήγησης για τη χρήση τους και από ποια ηλικία (12 έτη) είναι νόμιμη η κυκλοφορία τους χωρίς την επίβλεψη ενήλικα.
Η αναγκαιότητα του συγκεκριμένου νόμου απέφερε μια ευρεία πλειοψηφία κατά την ψήφισή του, καθώς οι βουλευτές της Ν.Δ., του ΣΥΡΙΖΑ, και του ΚΙΝΑΛ το υπερψήφισαν τόσο επί της αρχής όσο και ως προς τα επιμέρους άρθρα του. Αντίθετα, το ΚΚΕ και το Μερα25 καταψήφισαν επί της αρχής, ενώ η Ελληνική Λύση επέλεξε να δηλώσει Παρών.
Διαβάστε ακόμα
Τα πάντα για την αυτοκίνηση στο inMotion 73
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.