Μενού
  • Α-
  • Α+

Τα φορολογικά κίνητρα για τα εταιρικά αυτοκίνητα plug in hybrid και τα ηλεκτρικά, η ελεύθερη κίνηση στο δακτύλιο, η μη καταβολή τελών κυκλοφορίας και φυσικά οι επιδοτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά», έχουν εκτινάξει τις ταξινομήσεις ηλεκτροκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Σε μια αγορά που το 2019 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν μερίδιο μόλις 0,4%, σήμερα φτάσαμε στο 11μηνο αυτό το μερίδιο να έχει εκτιναχθεί στο 6.52% επί του συνόλου των πωλήσεων. Ειδικότερα δε το Νοέμβριο του 2021, το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων επί του συνόλου ανέβηκε περαιτέρω στο 11,75%.

Για να γίνει κατανοητή η ραγδαία αύξηση της αγοράς, πέρυσι στο 11μηνο, το ποσοστό ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν 1,94%, ενώ το ίδιο διάστημα του 2021 έχει ανέβει στο 6,52% όπως ήδη αναφέρθηκε.

Σε απόλυτα νούμερα, το πρώτο 11μηνο του 2020 ταξινομήθηκαν 1.445 plug in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας, ενώ το ίδιο διάστημα του 2021 ο αριθμός αυτός ανέβηκε στις 6.215 μονάδες. Η αύξηση δηλαδή από το προηγούμενο έτος ήταν της τάξης του 430%!!!

Εκατοντάδες τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα

Η αγορά κυριολεκτικά πλημμύρισε από επαναφορτιζόμενα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς στον πίνακα των ταξινομήσεων φιγουράρουν συνολικά 104 διαφορετικά μοντέλα. Για να γίνει αντιληπτή η εκρηκτική άνοδος της προσφοράς, αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2019 διαθέσιμα στην Ελλάδα ήταν μόλις 29 αντίστοιχα μοντέλα.

Σε επίπεδο τύπου ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, τη μερίδα του λέοντος των πωλήσεων καταλαμβάνουν σαφώς τα plug in υβριδικά και έπονται τα αμιγώς ηλεκτρικά. Ο απόλυτος κυρίαρχος της πρώτης κατηγορίας σε ταξινομήσεις είναι το Volvo XC40 PHEV, ενώ των δεύτερων το Tesla Model 3.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η προσφορά επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνει εκθετικά κάθε χρόνο, καθώς το ορόσημο του 2030, όπου στην Ε.Ε. αλλά και στη χώρα μας θα σταματήσουν οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δεν είναι πολύ μακριά.

Ταυτόχρονα, αυξάνεται επίσης με ταχύτατο ρυθμό η υποδομή δημόσιων φορτιστών, τόσο εντός του αστικού ιστού όσο και στις πόλεις. Ήδη οι περισσότεροι παροχείς ηλεκτρικής ενέργειας έχουν αναπτύξει δικά τους δίκτυα φορτιστών, όπως η ΔΕΗ με το DEI Blue, η NRG με το incharge και η Watt & Volt και το chargespot. Ταυτόχρονα, στη χώρα μας δραστηριοποιούνται ήδη τα δίκτυα των εταιρειών Blink και Fortizo.