Μενού
  • Α-
  • Α+

"Το EX90 αποτελεί μία δήλωση του πού βρισκόμαστε και προς τα πού κατευθυνόμαστε", δήλωσε ο Τζιμ Ρόουαν, CEO της Volvo Cars, κατά την παρουσίαση του νέου αυτοκινήτου στη Στοκχόλμη. Το ΕΧ90 είναι η νέα πρόταση της μάρκας στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα κατασκευάζεται από το νέο έτος στις ΗΠΑ (θα ακολουθήσει γραμμή παραγωγής στην Κίνα). Στην Ευρώπη αναμένεται προς τα τέλη του 2023, αρχικά σε δύο τετρακίνητες εκδόσεις. 

Με αμάξωμα που ξεπερνά σε μήκος τα 5 μέτρα, το EX90 ξεχωρίζει από τις καθαρές γραμμές, τις καμπύλες και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Οι σχεδιαστές της Volvo κατάφεραν να επιτύχουν συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 που συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας. Το ΕΧ90 έχει πλάτος 2,11 μέτρα (με τους εξωτερικούς καθρέπτες) και ύψος 1,74 μ. Το μεγάλο μεταξόνιο των 3 μέτρων επιτρέπει να φιλοξενούνται στο εσωτερικό τρεις σειρές καθισμάτων. Σε 7θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 310 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα (5θέσια διάταξη) φθάνει τα 655 λίτρα.

Το πιο ασφαλές και τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η Volvo ενσωματώνει 8 κάμερες, 5 ραντάρ, 16 υπερηχητικούς αισθητήρες και έναν καινοτόμο αισθητήρα LiDAR. Η τεχνολογία αυτή (Light Detection and Ranging) χρησιμοποιεί φως με την μορφή παλμικού λέιζερ για την μέτρηση εμβέλειας με υψηλή ακρίβεια και πιστότητα. Σύμφωνα με έρευνα που επικαλείται η Volvo, η προσθήκη τεχνολογίας LiDAR σε ένα ήδη ασφαλές αυτοκίνητο μπορεί να περιορίσει τα σοβαρά ατυχήματα έως 20%. Μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς σε απόσταση έως 250 μέτρα και μικρά αντικείμενα (όπως ένα ελαστικό) ακόμα και σε έναν σκοτεινό δρόμο στα 120 μέτρα. Και καθώς δεν εξαρτάται από τον επαρκή φωτισμό, όπως η κάμερα, είναι αποτελεσματικό μέρα και νύχτα.

Η μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 111 kWh προσφέρει εξαιρετική αυτονομία με μία φόρτιση (έως 600 χλμ. στον κύκλο WLTP), ανεβάζει όμως το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου στα 2.800 κιλά. Μέσω ταχυφορτιστή 250 kW, μπορεί να φορτίσει από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Το ΕΧ90 διατίθεται αρχικά σε δύο εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς (με ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε κάθε άξονα).

Η πρώτη έκδοση έχει συνδυαστική ισχύ 408 ίππους και ροπή 770 Nm, ενώ η πιο δυνατή 517 ίππους και 910 Nm (εδώ η αυτονομία είναι λίγο μικρότερη). Στην πρώτη περίπτωση η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα διαρκεί 5,9 δευτερόλεπτα και στη δεύτερη 4,9 δλ. Και στις δύο εκδόσεις, η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται, όπως σε όλα τα νέα Volvo, στα 180 χλμ/ώρα.