Μενού
  • Α-
  • Α+

Η αεροδυναμική απόδοση ενός αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά σημαντική. Όχι μόνο όσον αφορά το θόρυβο που παράγεται από την αντίσταση του αέρα αλλά και για την κατανάλωση. Ιδίως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η υψηλή αεροδυναμική απόδοση μεταφράζεται σε αυξημένη αυτονομία, κάτι που είναι πολύ σημαντικό όσο δεν υπάρχει ανεπτυγμένο δίκτυο φόρτισης.

Η Skoda παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο δοκιμάζεται στην αεροδυναμική σήραγγα το Enyaq iV. Πάνω στην επιφάνεια του ηλεκτρικού SUV τοποθετούνται ειδικά καλύμματα, με πράσινες χορδές να κρέμονται από κόκκινα σημεία. Όταν η τουρμπίνα τίθεται σε λειτουργία, οι πράσινες χορδές αρχίζουν να ανεμίζουν με δύναμη.

Έτσι οι ειδικοί της Skoda διαπιστώνουν την ακριβή ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα, αλλά και από κάθε σημείο. Επίσης οι τροχοί του αυτοκινήτου περιστρέφονται, πάνω σε ειδικούς κυλίνδρους, καθώς η κίνησή τους επηρεάζει τη ροή του αέρα. «Στόχος είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) να διατηρηθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερα», τονίζει ο Ζντένεκ Σλουπένσκι, συντονιστής εξωτερικής αεροδυναμικής για την πλατφόρμα ΜΕΒ, στην οποία βασίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Ομίλου Volkswagen.