Μενού
Fiat Uno
To Fiat Uno στο Κέιπ Κανάβεραλ | Stellantis
  • Α-
  • Α+

Το Uno, ο διάδοχος του Fiat 127 σημάδεψε την ιστορία της ιταλικής μάρκας και κατέκτησε τους δρόμους από το 1983. Μάλιστα βραβεύτηκε ως Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 1984. Μετρώντας 9 εκατομμύρια πωλήσεις, έχει περάσει στην ιστορία ως ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα πόλης του 20ού αιώνα.

Εκτός από την έξυπνη σχεδίαση, η δημιουργικότητα της ομάδας της Fiat δεν εξαντλήθηκε μόνο στο ίδιο το αυτοκίνητο, αλλά και στον τρόπο της προώθησής του. Η ξεχωριστή διαφημιστική του καμπάνια τάραξε τα νερά στο χώρο της επικοινωνίας, όπως εξηγεί ο Ρομπέρτο Τζιολίτο, σχεδιαστής και επικεφαλής του τμήματος Heritage της Stellantis. Η παρουσίαση του Uno είχε γίνει στο Κέιπ Κανάβεραλ της Φλόριντα, το «σπίτι» του διαστημικού προγράμματος των ΗΠΑ.

Για την παρουσίαση των προηγμένων χαρακτηριστικών του Uno, η Fiat αξιοποίησε τον δημοφιλή σκιτσογράφο Τζιόρτζιο Φορατίνι, ο οποίος εξάντλησε τη δημιουργική του δεινότητα για να μιλήσει στο κοινό για το νέο μοντέλο. Δημιουργώντας τέσσερις συμπαθείς χαρακτήρες, δύο ελέφαντες, έναν πιγκουίνο και ένα γουρουνάκι-κουμπαρά, ο Φορατίνι βρήκε τον πλέον ευρηματικό τρόπο για να επικοινωνήσει τα πλεονεκτήματα του Uno.

Ο πρώτος ελέφαντας εξέφραζε την κορυφαία άνεση που προσέφερε το μοντέλο, ο πιγκουίνος την κομψότητα του, το γουρουνάκι την οικονομία και το δεύτερο ελεφαντάκι το δυναμικό χαρακτήρα του Uno. Τα σκίτσα δεν αποτελούσαν υπερβολή των δυνατοτήτων του μοντέλου, με το κάθε ένα να ανταποκρίνεται απόλυτα στα καινοτόμα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα το γρήγορο ελεφαντάκι αντιπροσώπευε τους αποδοτικούς κινητήρες, με κορυφαίο όλων το νέο τότε FIRE, σύνολο που λανσαρίστηκε με το Uno και άλλαξε για πάντα την ιστορία της μάρκας. Ο ελέφαντας που θύμιζε πολυθρόνα αντιπροσώπευε την κορυφαία εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το συνολικά υψηλό επίπεδο άνεσης. Αντίστοιχα ο κομψός πιγκουίνος τόνιζε την αναβαθμισμένη ποιότητα και τη φινέτσα του σχεδιασμένου από τον Giugiaro αμαξώματος. Τέλος το γουρουνάκι-κουμπαράς εστίαζε στην οικονομία καυσίμου, αλλά και στο συνολικά χαμηλό κόστος χρήσης που προσέφερε το Uno.

Fiat Uno
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA