Μενού
  • Α-
  • Α+

Αν το δούμε με τα σημερινά δεδομένα τότε προφανέστατα οι αριθμοί θα προκαλέσουν γέλιο. Για τα δεδομένα του 1903, ωστόσο, ήταν κάτι που πραγματικά άλλαξε την πορεία του κόσμου. Σαν σήμερα, στις 17 Δεκεμβρίου του 1903, οι αδελφοί Ράιτ πραγματοποίησαν την πρώτη πτήση παγκοσμίως με μηχανοκίνητο αεροπλάνο. Μην φανταστείτε πως έκανε κανένα φοβερό και τρομερό ταξίδι. Η πτήση κράτησε για 12 δευτερόλεπτα και το αεροπλάνο διάνυσε μια απόσταση 37 μέτρων. Στην πραγματικότητα το «ταξίδι» του ήταν μικρότερο από το μήκος ενός σημερινού... Airbus Α320 ή ενός Boeing 747! Ήταν, όμως, μια ιστορική στιγμή για την ανθρωπότητα.

Οι αναζητήσεις των αδερφών Ράιτ

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Μίλτον Ράιτ χάρισε στα δύο του παιδιά, τον Γουίλμπουρ και τον Όρβιλ ένα λαστιχένιο παιχνίδι που έμοιαζε με ποδήλατο. Τα δυο πιτσιρίκια μαγεύτηκαν από αυτό που κρατούσαν στα χέρια τους. Χρόνια αργότερα άνοιξαν μια εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων αλλά η μεγάλη τους αγάπη παρέμεναν τ' αεροπλάνα και κάπως έτσι το 1899 άρχισαν να κατασκευάζουν ανεμόπτερα. Ούτε αυτό, όμως, τους ήταν αρκετό. Έτσι τέσσερα χρόνια αργότερα κατασκεύασαν αξιόπιστους κινητήρες και έλικες. Το πεδίο των δοκιμών τους ήταν ένα παραθαλάσσιο χωριό στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ, που ονομαζόταν Κίτι Χοκ. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα ψαροχώρι που όμως είχε δυο βασικά χαρακτηριστικά. Οι άνεμοι δεν είχαν σκαμπανεβάσματα και κυρίως είχε πολλές αμμουδιές κάτι που ήταν σημαντικό και για τις απογειώσεις και για τις προσγειώσεις που προγραμμάτιζαν να κάνουν.

Το αεροπλάνο που κατασκεύασαν είχε το... εύλογο όνομα «αεροπόρος 1»!

Τα χαρακτηριστικά του «αεροπόρου 1» και η ιστορική πτήση

Το αεροπλάνο που θα περνούσε στην ιστορία είχε κατασκευαστεί από ξύλο ελάτης και το βάρος του ήταν 341 κιλά μαζί με τον πιλότο. Το μήκος του ήταν 6,5 μέτρα και το άνοιγμα των φτερών του έφτανε τα 12,3 μέτρα. Αξίζει να σημειωθεί πως το ένα από τα δυο του φτερά ήταν μεγαλύτερο κατά μερικά εκατοστά προκειμένου το αεροπλάνο να έχει μεγαλύτερη ευστάθεια, ενώ ο πιλότος θα έπρεπε να είναι ξαπλωμένος μπρούμυτα και με έναν μοχλό να καθορίζει την πορεία του αεροπλάνου.

Η κατασκευή των ποδηλάτων βοήθησε τους αδερφούς Ράιτ να δημιουργήσουν μια μηχανή η οποία δε θα ήταν βαριά (όπως για παράδειγμα θα ήταν αν είχαν χρησιμοποιήσει την τεχνοτροπία των μηχανών των αυτοκίνητων).

Η μεγάλη ημέρα ήταν προγραμματισμένο να είναι η 14η Δεκεμβρίου. Τα δυο αδέρφια αποφάσισαν να... στρίψουν ένα νόμισμα προκειμένου να δουν ποιος θα είναι ο τυχερός που θα πιλοτάρει. Νικητής αναδείχθηκε ο Γουίλμπουρ. Η τύχη του, ωστόσο, τελείωσε κάπου εκεί αφού πριν καλά – καλά το αεροπλάνο προλάβει να πάρει ύψος, κατέπεσε χωρίς ευτυχώς ο ίδιος να πάθει το παραμικρό. Το ίδιο το αεροπλάνο, ωστόσο, έπρεπε να μπει στα «πιτς» για τρεις ημέρες προκειμένου να επισκευαστεί.

Και κάπως έτσι, φτάσαμε στην ιστορική 17η Δεκεμβρίου του 1903 όπου το αεροπλάνο με τον Όρβιλ να το πιλοτάρει απογειώθηκε και μετά από πτήση 12 δευτερολέπτων προσγειώθηκε χωρίς το παραμικρό πρόβλημα! Η ιστορία είχε αλλάξει!

Στη συνέχεια, τα δύο αδέλφια πραγματοποίησαν, εναλλάξ, τρεις ακόμα πτήσεις σε ευθεία γραμμή, με την τελευταία να διαρκεί 59 δευτερόλεπτα και να διανύει μια απόσταση 260 μέτρων.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA