Μενού
  • Α-
  • Α+

Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες στη Ρωσία κάνουν λόγο για τη βίαιη σύλληψη του αρχηγού του στόλου της Μαύρης Θάλασσας, Ίγκορ Οσίποφ, μετά τη βύθιση της ναυαρχίδας του στόλου του, του καταδρομικού πλοίου Moskva, με τα δύο κυριότερα σενάρια να είναι είτε αυτό του ατυχήματος είτε αυτό της επίθεσης από τους Ουκρανούς. Ο Οσίποφ γεννήθηκε στο Καζακστάν το 1973, και σπούδασε στην Ανώτερη Ναυτική Σχολή Πλοήγησης Υποβρυχίων, ενώ μετά την αποφοίτησή του εντάχθηκε στον Στόλο του Ειρηνικού. Στη συνέχεια, έκανε σπουδαία καριέρα με αποτέλεσμα να γίνει αρχηγός του στόλου στη Μαύρη Θάλασσα, τον Μάιο του 2019.

Διαβάστε: Πόλεμος στην Ουκρανία: Οι Ρώσοι έπληξαν εργοστάσιο που φτιάχνει πυραύλους Neptune - Για πυρά σε αμάχους κάνει λόγο το Κίεβο

Αν επιβεβαιωθεί ότι συνελήφθη, σίγουρα θα οφείλεται στο ισχυρό πλήγμα που δέχθηκε το γόητρο της Ρωσίας μετά την απώλεια του Moskva. Η τελευταία φορά που το καταδρομικό εθεάθη να πλέει στη Μαύρη Θάλασσα ήταν στις 10 Απριλίου, που βρισκόταν στο λιμάνι της Σεβαστούπολης.

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.

BBC: Το το πρώτο ρωσικό καταδρομικό που βυθίζεται μετά τον Β' Παγκόσμιο

Η βύθιση της ναυαρχίδας του ρωσικού στόλου Moskva έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια στον διεθνή τύπο, με τους ειδικούς να υπογραμμίζουν τη σημασία του γεγονότος. Όπως αναφέρει στο BBC ο καθηγητής Evan Mawdsley -κορυφαίος ιστορικός που ειδικεύεται στη ρωσική ιστορία και την ιστορία του Β' Παγκοσμίου Πολέμου- η τελευταία φορά που βυθίστηκε ρωσικό καταδρομικό ήταν πριν από 81 χρόνια στα ανοιχτά της Κριμαίας. Η ειρωνεία είναι ότι πρόκειται για το Chernova Ukraina, το οποίο βυθίστηκε από τη Γερμανία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Mawdsley, ενώ η Ρωσία είχε χάσει άλλους τύπους πολεμικών πλοίων κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το συγκεκριμένο ήταν το τελευταίο ρωσικό καταδρομικό που βυθίστηκε το 1941.

Ο καθηγητής Mawdsley πρόσθεσε ότι αν και το Moskva ήταν σχεδόν 40 ετών, ήταν ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του ρωσικού ναυτικού και ότι από τη δεκαετία του 1980 δεν έχουν κατασκευαστεί νέα πλοία μεγάλης επιφάνειας. «Αν υποθέσουμε ότι το Moskva χτυπήθηκε πραγματικά και υπέστη θανάσιμο πλήγμα από έναν σχετικά μικρό πύραυλο όπως ο Neptune, το γεγονός αυτό υποδηλώνει ότι το πλοίο είχε κακή αντιπυραυλική άμυνα και κακό έλεγχο της ζημιάς», σημειώνει ο καθηγητής.

«Τα σκάφη αυτά είναι πανίσχυρα και συνήθως προστατεύονται από υψηλότατης τεχνολογίας οπλικά συστήματα. Πραγματικά φρούρια. Όπως και στις μάχες, ο ασθενέστερος κρίκος του εκπληκτικού αυτού προστατευτικού συστήματος είναι ένα ανθρώπινο μυαλό, το μυαλό η ιδιοσυγκρασία και ο χαρακτήρας του Αξ/κoύ που τα διοικεί και έχει δικαίωμα να τα διατάσσει να βάλλουν. Και αυτό το μυαλό συνήθως στοχεύει ο αντίπαλος. Και κάποιες φορές το νικάει», σχολιάζει χαρακτηριστικά ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ και πρώην πρόεδρος της Στρατιωτικής Επιτροπής της ΕΕ Μιχάλης Κωσταράκος με ανάρτησή του στο Facebook σχετικά με τη βύθιση του Moskva.

Φόβοι για πυρηνικό ατύχημα

Αναλυτές και ειδικοί εκφράζουν ανησυχίες ότι το καταδρομικό ενδέχεται να μετέφερε πυρηνικές κεφαλές και ζήτησαν τη διερεύνηση της απειλής. Η Ρωσία παραδέχτηκε ότι το σκάφος βυθίστηκε έπειτα από πυρκαγιά και έκρηξη στο πλοίο, αλλά δεν είπε τι προκάλεσε την πυρκαγιά.

Υπάρχουν τώρα φόβοι ότι το Moskva θα μπορούσε να είχε βυθιστεί με δύο πυρηνικές κεφαλές και θα μπορούσε το περιστατικό να μετατραπεί σε ατύχημα με πυρηνικά όπλα. Ο Mykhailo Samus, διευθυντής ενός στρατιωτικού think tank με έδρα τη Λβιβ, ο Andriy Klymenko, συντάκτης της Black Sea News και η ουκρανική εφημερίδα Defense Express προειδοποίησαν ότι το Moskva σχεδιάστηκε για να φέρει κεφαλές που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στη μύτη των υπερηχητικών πυραύλων P-1000, οι οποίοι είναι σχεδιασμένοι για να απομακρύνουν αμερικανικά αεροπλανοφόρα, σύμφωνα με την Daily Mail.

Ανοικτό είναι και το ερώτημα για την τύχη των 510 μελών του πληρώματος. Μέχρι στιγμής, υπολογίζεται ότι περίπου 50 άνθρωποι παραλήφθηκαν από τουρκικό σκάφος και άλλοι 14 να μεταφέρθηκαν στο λιμάνι της Σεβαστούπολης, αφήνοντας πίσω τους 450 των οποίων η τύχη είναι άγνωστη. Η Ρωσία ισχυρίζεται ότι έχει απομακρύνει το πλήρωμα, αλλά η πληροφορία δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί, καθώς στο λιμάνι της Σεβαστούπολης είναι παρκαρισμένα δεκάδες αυτοκίνητα που φέρεται να ανήκουν στους ναυτικούς, υποδηλώνοντας ότι οι ιδιοκτήτες τους δεν είχαν επιστρέψει για να τα παραλάβουν.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA