Μενού
  • Α-
  • Α+

Η γενική γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ και τη γενική γραμματεία Εμπορίου συνεργάζονται για την απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας έναρξης ατομικής επιχείρησης, που αποτελεί μια στρατηγική επιλογή στο ευρύτερο πλαίσιο της δημιουργίας ενός φιλικότερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Όπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Λεωνίδας Χριστόπουλος, «στην εποχή μετά την πανδημία, οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα φιλικό και σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον, που θα στηρίζει τόσο τις επενδύσεις όσο και την εργασία.

Για αυτό το λόγο, η απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας έναρξης ατομικής επιχείρησης, η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών, αποτελεί προσωπικό στοίχημα και πολιτική προτεραιότητα».

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, τονίζει ότι «πρόκειται για μια πολύ σημαντική δράση, καθώς αφορά χιλιάδες επιχειρηματίες, οι οποίοι προκειμένου να κάνουν έναρξη εργασιών ήταν υποχρεωμένοι να επισκέπτονται μια σειρά διαφορετικών δημοσίων υπηρεσιών.

H προσπάθεια για απλούστευση των διαδικασιών που αφορούν στην επιχειρηματικότητα είναι συνεχής από όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία και κύριο μέλημα μας είναι η συνέχιση των ψηφιοποίησης των διαδικασιών, όπου αυτό είναι εφικτό».

Τι προβλέπει η νέα διαδικασία

Με τη νέα διαδικασία θα μειωθούν τα δικαιολογητικά, που πρέπει κάθε φορά να υποβάλλονται, πολλαπλώς, σε διαφορετικούς φορείς (φωτοτυπία ταυτότητας, μισθωτήριο συμβόλαιο, υπεύθυνες δηλώσεις, πολλαπλά έγγραφα ασφαλιστικής ενημερότητας κλπ), ενώ θα καταργηθούν και επιμέρους διαδικασίες που συνεπάγονται περιττά διοικητικά βάρη.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα διαδικασία:

  • Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του πολίτη στις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες
  • Καταργείται η προεγγραφή σε όλους τους φορείς
  • Είναι φιλική προς το χρήστη, περισσότερο άμεση, ενώ παράλληλα εξοικονομεί για το δημόσιο πολύτιμους ανθρώπινους πόρους και χρόνο.

Πώς θα γίνεται ψηφιακά η έναρξη της ατομικής επιχείρησης

Ο πολίτης (είτε ο ίδιος, είτε ο εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του), θα εισέρχεται στην υπηρεσία με τους προσωπικούς κωδικούς του taxisnet και θα συμπληρώνει τα απαραίτητα στοιχεία, όπου δεν αντλούνται αυτόματα, για την έκδοση «Βεβαίωσης Έναρξης Εργασιών».

Αφού ολοκληρωθεί ο απαιτούμενος έλεγχος, θα εκδίδεται από την ΑΑΔΕ η «Βεβαίωση Έναρξης Εργασιών» και ακολούθως θα γίνεται και η εγγραφή στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο).

Αξίζει να σημειωθεί πως με την ολοκλήρωση της διαδικασίας έναρξης ατομικής επιχείρησης, ο πολίτης θα λαμβάνει μοναδικό αριθμό της επιχείρησής του, που θα έχει αντίστοιχη λειτουργικότητα με τον αριθμό Γ.Ε.ΜΗ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.