Μενού
  • Α-
  • Α+

Το καλοκαίρι μας αποχαιρέτησε ο καιρός δεν θυμίζει πια τις ηλιόλουστες ημέρες με το σκηνικό εδώ και μέρες να έχει γίνει ξεκάθαρα φθινοπωρινό. Η επιστροφή στην καθημερινότητα έχει ήδη αρχίσει και αυτό σε συνδυασμό με την εκτόξευση της ακρίβειας δημιουργεί έναν έξτρα πονοκέφαλο στους οδηγούς! Και αυτό γιατί πέρα από τις τιμές των καυσίμων, έχουν να αντιμετωπίσουν και το αυξημένο κόστος συντήρησης.

Διαβάστε ακόμη: Συντάξεις: Από 32 έως 155 ευρώ οι αυξήσεις στους συνταξιούχους από 1 Ιανουαρίου 2023 - Τα μέτρα στήριξης

 

Ετσι, πέρα από τα τακτικά σέρβις, τα κόστη για τα μη προγραμματισμένα έξοδα, όπως οι βλάβες και τα ανταλλακτικά, κάθε οδηγός, κάτοχος ΙΧ οφείλει να προετοιμάσει το αυτοκίνητό του για το Φθινόπωρο και κυρίως για τον χειμώνα. Τα λάστιχα είναι ίσως το νο1 θέμα ασφάλειας, ειδικά τους βροχερούς μήνες, όμως, τοι κόστος για την αλλαγή ελαστικών μόνο αμελητέο δεν είναι! Χαρακτηριστικό είναι πως ελαστικό διαστάσεων 195/65/15 από τα 49 ευρώ πήγε στα 59 σε έναν χρόνο. Η τετράδα κοστίζει από 196 ευρώ, 236 ευρώ, δηλαδή 40 ευρώ ακριβότερα. Συγκεκριμένα, ένα ελαστικό 185/65/14 από τα 60 ευρώ πήγε στα 74, με κόστος τετράδας από 240 ευρώ, στα 296, δηλαδή 56 ευρώ πιο ακριβά. Ενα ελαστικό 205/55/16 που έκανε 61 ευρώ πέρσι, φέτος κάνει 79 ευρώ. Το κόστος της τετράδας πήγε από 244 ευρώ στα 316, δηλαδή 72 ευρώ ακριβότερα και ένα ελαστικό 215/65/16 που είχε 97 ευρώ πέρυσι, έχει φέτος 126, αύξηση στην τετράδα από τα 388 ευρώ στα 504, δηλαδή 116 ευρώ ακριβότερα.

Νέο «καπέλο» εντός των ημερών 

Τα ίδια ελαστικά, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, σε λίγες ημέρες θα έχουν τιμή πώλησης με «καπέλο» που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει που θα σταματήσει, κάτι που σημαίνει πως αναμένεται μια τετράδα ελαστικών από τα 250 ευρώ, να απογειωθεί στα 315. Οι έμποροι από την άλλη περιμένουν οι διαφαινόμενες ελλείψεις στην αγορά να υποχρεώσουν τους οδηγούς να πληρώσουν τα λάστιχα σε τιμές που μέχρι πριν λίγο καιρό θα φάνταζαν απλά αδιανόητες. Η αγορά είναι στο έλεος της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, καθώς τουλάχιστον δύο παράγοντες «τινάζουν» τον προγραμματισμό των παγκόσμιων αγορών στον αέρα. Πρώτον, πολλοί κατασκευαστές είχαν παραγωγικές μονάδες στη Ρωσία και τώρα τις μεταφέρουν. Δεύτερον, στη Ρωσία παράγεται το 33% της αιθάλης που είναι το σταθεροποιητικό χημικό που δίνει το μαύρο χρώμα στα ελαστικά.

Η «λύση» των μεταχειρισμένων

Κάποιοι οδηγοί καταφεύγουν σαν λύση στην τοποθέτηση μεταχειρισμένων ελαστικών στα αυτοκίνητά τους, κάτι που τις περισσότερες φορές αποδεικνύεται απλά ένα πανάκριβο «μπάλωμα» που μπορεί να είναι και επικίνδυνο αφού κανείς δεν εγγυάται για την ποιότητα και τη συμπεριφορά αυτών των ελαστικών από δεύτερο χέρι στον δρόμο.

Οπως και να'χει ο κάθε οδηγός καλείται να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη για να κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο, ή τη μηχανή του στους ολισθηρούς δρόμους του χειμώνα με ασφάλεια, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το όχημα ακόμη και αν είναι καλοσυντηρημένο δεν προσφέρει καμία εγγύηση. Και όπως λένε οι έμποροι ελαστικών, εάν κάποιος δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα φθαρμένα ελαστικά του αυτοκινήτου του, τότε καλύτερα να αφήσει το αυτοκίνητο στο γκαράζ και να μετακινηθεί με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA