Μενού
  • Α-
  • Α+

Αποδόθηκε στις 17:30 το απόγευμα η μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών. Πλέον η κυκλοφορία στην περιοχή διεξάγεται από δύο λωρίδες (και ΛΕΑ). Η Ολυμπία Οδός παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις της Τροχαίας και να επιδείξουν προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την περιοχή.

Διαβάστε ακόμα: Κακιά Σκάλα: Παρέμβαση εισαγγελέα για την πτώση βράχων στην Εθνική Οδό

Λέκκας: Παραμένει υψηλός ο κίνδυνος κατολίσθησης

Μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας, σημείωσε ότι παραμένει υψηλός ο κίνδυνος κατολίσθησης. «Είναι πολύ δύσκολες οι συνθήκες στην συγκεκριμένη περιοχή και για ένα διάστημα της τάξης των χιλίων μέτρων έχουμε πολύ απότομα πρανή, κατακερματισμένους όγκους, ασύνδετους όγκους και έχουμε υψηλό κίνδυνο κατολίσθησης σε όλο το μήκος αυτού του τμήματος» είπε περιγράφοντας το τι συνέβη.

«Αποσπάστηκαν βράχια της τάξεως των είκοσι κυβικών μέτρων από την κορυφή. Βράχοι, οι οποίοι αρχικά ολίσθησαν και στην συνέχεια εκτινάχθηκαν προς τα κάτω, προς τον δρόμο. Οι βραχοπαγίδες, δηλαδή τα συρματοπλέγματα και το δίχτυ, δεν μπόρεσαν να σταματήσουν την κάθοδο των ογκολίθων που κατέληξαν βεβαίως στο οδόστρωμα, ευτυχώς χωρίς συνέπειες. Είναι ένα πολύ δύσκολο σημείο, στο οποίο είναι πραγματικά πολύ υψηλός ο κίνδυνος και οπωσδήποτε χθες από την συζήτηση χθες που ήμουν στην περιοχή και με τους υπεύθυνους της Ολυμπίας οδού, αλλά και με τους άλλους υπεύθυνους εκ μέρους του υπουργείου χρειάζονται να γίνουν άμεσες ενέργειες έτσι ώστε αν μειώσουμε ουσιαστικά όσο γίνεται τον κίνδυνο» είπε σημειώνοντας πως χρειάζεται ένα μεγαλύτερο δίχτυ.

«Αυτό ήταν της τάξεως των 500 KJ. Χρειάζεται ένα 5,6 φορές μεγαλύτερο και ανθεκτικότερο, αλλά πιστεύω και σε αυτή την λύση να πάμε, θα υφίσταται ο κίνδυνος. Θα πρέπει να γίνουν συνδυασμένα έργα σε όλο το πρανές, παρακολούθηση της περιοχής, η οποία γίνεται με οπτικές και ηλεκτρονικές μεθόδους, πετάει drone κατά συχνά χρονικά διαστήματα πάνω σε όλο το σημείο» είπε κάνοντας λόγο για τρία σημεία ουσιαστικά κατά μήκος της Κακιάς Σκάλας που έχουν αυτό τον κίνδυνο.

Ο ίδιος πρόκρινε ως καλύτερη λύση να μείνει κλειστό το σημείο και μόνο η εξωτερική λωρίδα να παραμείνει ανοιχτή. «Έχει μειωθεί ο κίνδυνος κατά πολύ, αλλά πάντα θα υπάρχει κάποιος κίνδυνος στο σημείο, γιατί οι συνθήκες είναι τέτοιες που δεν επέτρεψαν να έχουμε μία διαφορετική λύση στην κατασκευή της οδού» είπε και εξήγησε πως υπάρχουν πολλές αιτίες για να εκδηλωθεί μία κατολίσθηση όπως η μορφολογία, η φύση των πετρωμάτων, οι πρωτογενείς, δευτερογενείς ασυνέχειες, η ασυνδετότητα, ο κατακερματισμός, όσο για το έναυσμα μπορεί να το δώσει ένα τυχαίο γεγονός. «Μπορεί να την δώσει η διέλευση ενός βαρέως οχήματος, μπορεί να την δώσει μία έντονη βροχόπτωση μπορεί, να την δώσει μία ασθενής βροχή, μπορεί να την δώσει μία ασθενής σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή. Εγώ θα έλεγα ότι η έντονη βροχόπτωση μαζί με την σεισμική δραστηριότητα που υπέσκαψε το πρανές και είχαμε όλη αυτή την κατολίσθηση» σημείωσε.

Είπε επίσης ότι η εταιρεία που έχει την παραχώρηση, η Ολυμπία Οδός, θα πρέπει να προβεί στα απαιτούμενα έργα για να μειωθεί ο κίνδυνος. Από κει και πέρα και η κεντρική διοίκηση θα πρέπει να επιβλέπει τις εργασίες, να επιβάλει κάποιες μεθοδολογίες – παρατηρήσεις τόσο στο συγκεκριμένο σημεία, όσο και σε όλα τα σημεία του εθνικού δικτύου, αλλά και του άλλου δικτύου. «Χρειάζεται μέριμνα εκ μέρους των εταιρειών παραχώρησης, αλλά και ο έλεγχος της κεντρικής πολιτείας» είπε.