Μενού
blume
Το πλοίο Blume | Sergei Skriabin - MarineTraffic.com
  • Α-
  • Α+

Προφυλακιστέα κρίθηκαν από δικαστήριο της Τενερίφης τα 15 μέλη του πληρώματος του φορτηγού πλοίου Blume στο οποίο εντοπίστηκαν 4,5 τόνοι κοκαΐνης, σύμφωνα με ισπανικά ΜΜΕ. Η αξία των ναρκωτικών εκτιμάται σε 180 εκατομμύρια δολάρια (165 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα πρόκειται για δυο υπήκοους Αλβανίας και 13 ναυτικούς από το Πακιστάν. Τα στελέχη των ισπανικών διωκτικών αρχών εκτιμούν πως οι δύο Αλβανοί που συνελήφθησαν ήταν οι υπεύθυνοι για την μεταφορά των ναρκωτικών από τη Νότια Αμερική προς την Ευρώπη.

Το πλοίο με σημαία Τόνγκο είχε αναχωρήσει από το λιμάνι του Σάντος στη Βραζιλία στις 20 Δεκεμβρίου και θεωρητικά είχε ως προορισμό τη Ρίγα της Λετονίας. Ωστόσο μετά από αξιοποίηση πληροφοριών τα στελέχη των ισπανικών διωκτικών αρχών εντόπισαν το πλοίο αν και  έπλεε χωρίς να δίνει στίγμα για τη θέση του μέσω δορυφόρου και το ακινητοποίησαν κατά τη διάρκεια επιχείρησης 80 ναυτικά μίλια ανατολικά από τα Κανάρια Νησιά.

Η ενημέρωση στην Ελλάδα για το Blume με τους 4,5 τόνους κοκαΐνης

Μάλιστα, όπως σημειώνουν τα ισπανικά ΜΜΕ, η επιχείρηση διεξήχθη υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εσωτερικών της Ισπανίας τονίζει ότι το «Blume» δήλωνε ότι μεταφέρει 200 τόνους καφέ, μια ποσότητα πολύ μικρή για το μέγεθος του πλοίου. Οι ισπανικές αρχές – αν και το πλοίο έχει ξένη σημαία και ανάμεσα στους συλληφθέντες δεν υπάρχει Ελληνας - τυπικά ενημέρωσαν για την υπόθεση και το Κέντρο Επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας καθώς ως διαχειρίστρια εταιρεία φέρεται ελληνική.

Η διαχειρίστρια εταιρεία του Blume και το άρθρο 89 που το κάνει «αόρατο»

Η διεθνής βάση δεδομένων της ποντοπόρου ναυτιλίας Equasis αναφέρει ως ιδιοκτήτη του «Blume» τη Rentoor Chartering και ως διαχειριστή την εδρεύουσα στην Ελλάδα Dignatio Corp, η οποία το έχει καταχωρημένο ως μοναδικό της πλοίο. Η έδρα εμφανίζεται στον Πειραιά και πιο συγκεκριμένα στην οδό Φίλωνος. Μια εταιρεία που μπαίνει στο «μικροσκόπιο» και των ελληνικών αρχών ωστόσο υπάρχει ένα πέπλο μυστηρίου ως προς τη λειτουργία της καθώς πληροφορίες αναφέρουν πως ο ιδιοκτήτης  δεν έχει υποβάλει χαρτιά για να υπαχθεί στο άρθρο 89 για τις διαχειρίστριες εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι το πλοίο είναι άγνωστο στην Ελλάδα.

Επίσης οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως η εταιρεία δεν είναι ναυτιλιακή, αλλά μία Μονοπρόσωπη Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΜΙΚΕ), μία από τις εταιρείες που σχηματίζονται με ελάχιστα κεφάλαια («εταιρεία της μίας στάσης»). Επίσης στο «βιογραφικό» του πλοίου αναφέρονται παραβάσεις. Πιο συγκεκριμένα πέρυσι είχε ακινητοποιηθεί τουλάχιστον δύο φορές από λιμενικές αρχές για σειρά παραβάσεων. Η πρώτη φορά ήταν στην Τουρκία, όπου και, σύμφωνα με το Equasis, διαπιστώθηκαν 45 παραβάσεις, εκ των οποίων έλλειψη πιστοποιητικού καταχώρισης σημαίας, ληγμένος πυροσβεστικός εξοπλισμός και σφάλματα στον εξοπλισμό φιλτραρίσματος λαδιού. Στη συνέχεια, το «Blume» κρατήθηκε και στη Ρωσία, τον Ιούλιο, με 25 παραβάσεις, μεταξύ των οποίων και παραβάσεις που αφορούν τις σωσίβιες λέμβους.

Πάντως, η πλοιοκτήτρια, αλλά και η διαχειρίστρια εταιρεία, μέσω του δικηγόρου τους Σάκη Κεχαγιόγλου, δηλώνουν πως δεν έχουν καμία σχέση με την υπόθεση και πως ενημερώθηκαν για το φορτίο μέσω του Τύπου.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA