Μενού
treno
Τρένο | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Σε μία πολύ σοβαρή αποκάλυψη, που δίνει νέα διάσταση στην έρευνα της για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη προχωρά το Reader. Οπως αποκαλύπτεται, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έστειλε τον Νοέμβριο του 2017 επιστολή προς τη διοίκηση του ΟΣΕ, με την οποία ζητούσε την επιτάχυνση των διαδικασιών για να ολοκληρωθεί το σύστημα σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης στη γραμμή Λάρισα-Θεσσαλονίκη.

Αφορμή για τη συγκεκριμένη παρέμβαση του ρυθμιστικού φορέα για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα υπήρξε ο εκτροχιασμός της επιβατικής αμαξοστοιχίας στο Αδενδρο το Μάιο της χρονιάς εκείνης, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 3 άτομα. Προκαλεί πραγματικό σοκ η επισήμανση, ήδη από το 2017, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων προς το διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας ότι αν λειτουργούσε το σύστημα σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης θα απέτρεπε να συμβούν σιδηροδρομικά δυστυχήματα, στη γραμμή, στην οποία 5 χρόνια αργότερα έχασαν τη ζωή τους 57 επιβαίνοντες ύστερα από τη μετωπική σύγκρουση των 2 τρένων στα Τέμπη!

Ειδικότερα, στη σελίδα 45 της Ετήσιας Εκθεσης Πεπραγμένων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για το έτος 2017 αναφορικά με την ανάλυση των πορισμάτων των Επιτροπών Διερεύνησης Συμβάντων και Ατυχημάτων, σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς εκείνης η Αρχή ανέλυσε, μεταξύ άλλων, το πόρισμα του εκτροχιασμού επιβατικής αμαξοστοιχίας στις 13 Μαΐου 2017 στο Σ.Σ. Αδενδρου, με αποτέλεσμα το θάνατο τριών και τον σοβαρό τραυματισμό έξι ατόμων. Στον ίδιο σταθμό στις 20 Οκτωβρίου 2005 εκτροχιάστηκε αμαξοστοιχία με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δεκατριών ατόμων.

ras

Και στις δύο περιπτώσεις, το αίτιο εκτροχίασης ήταν η υπερβολική ταχύτητα, που είχαν αναπτύξει οι δύο αμαξοστοιχίες κατά την είσοδο τους στις παρακαμπτήριες γραμμές του σταθμού. Οπως αναφέρεται, «η ΡΑΣ με επιστολή της προς τον Δ.Υ. (σ.σ Διαχειριστή της Υποδομής-ΟΣΕ Α.Ε) τον Νοέμβριο του 2017 επισήμανε ότι στο τμήμα Λάρισας Θεσσαλονίκης, δεν υπάρχει σε λειτουργία σύστημα σηματοδότησης & τηλεδιοίκησης, το οποίο θα απέτρεπε να συμβούν παρόμοια συμβάντα και ζήτησε την επιτάχυνση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση των εργολαβιών (που βρίσκονται σε εξέλιξη)!. Μάλιστα, έως τη λειτουργία του συστήματος πρότεινε την τοποθέτηση επί τόπου, προσωπικού διαχείρισης κυκλοφορίας (σταθμάρχη και κλειδούχο).

ras

Επιπρόσθετα, η Αρχή με επιστολή της προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ίδιο χρονικό διάστημα ζήτησε τα στοιχεία των ταχογράφων για 4 περιπτώσεις εκτροχιασμών αμαξοστοιχιών, τα οποία αξιολόγησε ως προς την υπέρβαση ταχύτητας. Παράλληλα, ζήτησε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την αποστολή δειγματοληπτικών μηνιαίων ελέγχων καταγραφής ταχυτήτων των αμαξοστοιχιών. «Ο έλεγχος των ανωτέρω στοιχείων ανέδειξε υπερβάσεις στα όρια ταχύτητας». Κατόπιν αυτών, η ΡΑΣ απέστειλε επιστολή προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνοντας τη σοβαρότητα του θέματος ενώ ζήτησε να ενημερωθεί εάν ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες μέτρων και κυρώσεων, που προβλέπονται σε αντίστοιχες περιπτώσεις, με θετική απάντηση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Επιπλέον, κατέστησε σαφές ότι δεν θα υπάρχει ανεκτικότητα από την πλευρά της σε παρόμοια φαινόμενα». 

ras
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA