Μενού
Hellenic Train
Hellenic Train | Insider.gr
  • Α-
  • Α+

Την ώρα που στο επίκεντρο των ερευνών για τη μετωπική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη έχουν μπει στελέχη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ), όπως είναι ο 59χρονος σταθμάρχης, αλλά και ο επιθεωρητής των βαρδιών και οι άλλοι δύο σταθμάρχες, που έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους, με αποτέλεσμα να αφήσουν τον πιο άπειρο σταθμάρχη και να συμβεί εν τέλει το μοιραίο, αποκαλύψεις γίνονται και για την εταιρεία που ελέγχει τους συρμούς, την Hellenic Train. Συγκεκριμένα, μετά και τις αποκαλύψεις που έγιναν σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας εισιτηρίων Αθήνας - Θεσσαλονίκης, νέα στοιχεία έρχονται και για την κατάσταση των τρένων που πούλησε στη χώρα μας.

Υπενθυμίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση του μεταφορικού δικτύου πραγματοποιήθηκε το 2017, και τους συρμούς προμηθεύτηκε ο ιταλικός ΟΣΕ , επενδύοντας το συνολικό ποσό των 45 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση που υπογράφτηκε το 2017 και επισημοποιείται η ιδιωτικοποίηση, σύμφωνα με πληροφορίες του Mega και της εκπομπής «Live News», άρχισε να «γεννά» υποχρεώσεις. Ειδικότερα, οι υποχρεώσεις, που αναφέρονται, σχετίζονται με την ετήσια επιδότηση που έπρεπε να καταβάλλει το ελληνικό Δημόσιο στην ιταλική εταιρεία. Οπως αναφέρεται, το ποσό της ετήσιας επιδότησης που κατέβαλε το ελληνικό κράτος στην ιταλική εταιρεία ανερχόταν στα 50 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο αποτελεί και το 44% των εσόδων της εταιρείας για το 2021 (σ.σ. 112 εκατομμύρια ευρώ).

Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το συμβόλαιο που έχουν υπογράψει οι δύο πλευρές, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο με την εταιρεία τρένων από την Ιταλία, ανέρχεται στα 10 χρόνια, γεγονός που ανεβάζει το ποσό της κρατικής επιδότησης στα 500 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, στο συμβόλαιο εντάσσονται άλλα τέσσερα χρόνια, γεγονός που αθροίζεται στα 750 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα 15 χρόνια. Η εταιρεία, μάλιστα, είχε υποσχεθεί για σειρά επενδύσεων, επί υπουργίας του Κώστα Αχ. Καραμανλή, του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, που θα έφταναν τα 450 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία θα αναμέναμε σύγχρονα τρένα, υπηρεσίες αλλά και υποδομές.

Τι έχει κάνει μέχρι στιγμής η Hellenic Train

Μέχρι στιγμής, δηλαδή έξι χρόνια από την ιδιωτικοποίηση των συρμών, η Hellenic Train έχει κάνει μόνο δύο πράγματα. Εχει αγοράσει πέντε αμαξοστοιχίες, οι οποίες κόστισαν 47,5 εκατομμύρια ευρώ με πωλητή, τη μητρική Trenitalia. Μάλιστα, δεν αγοράσαμε τα καινούργια τρένα, που θεωρούνται καλά στην Ιταλία, αλλά αγοράσαμε το μοντέλο ETR470 με προβλήματα, τα οποία είχαν αποσυρθεί από την Ελβετία, τα οποία οι Ελβετοί τα θυμούνται για τα προβλήματα που έβγαζαν, αλλά και για την ταλαιπωρία που είχαν υποστεί κατά τη διάρκεια της χρήσης τους.

Το δεύτερο που έχει κάνει είναι ένα αμαξοστάσιο Θεσσαλονίκης αξίας 15 εκατομμυρίων ευρώ. Οι επενδύσεις της Hellenic Train που …αναμένονται είναι τα εξής:

  • 10 τρένα υδρογόνου
  • 10 τρένα για προαστιακές γραμμές
  • Εκσυγχρονισμός παλαιών 15
  • Αναβάθμιση αμαξοστασίων

Δεν υπάρχει λίστα με τα κινητά των μηχανοδηγών 

Ο μηχανοδηγός του Intercity 62 φαίνεται να είχε καταλάβει πως κάτι δεν πήγαινε καλά και πήγαινε σε λάθος διαδρομή και έτσι, προσπάθησε να επικοινωνήσει  με τους άλλους μηχανοδηγούς για να δει τι συμβαίνει, πριν τη σύγκρουση στα Τέμπη. Ο μηχανοδηγός φέρεται πως επί 17 λεπτά καλούσε επίμονα τον σταθμάρχη της Λάρισας χωρίς να παίρνει απάντηση, ενώ τηλεφωνούσε στη σειρά στους συναδέλφους του, τους μηχανοδηγούς που βρίσκονταν συνήθως στο τιμόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας προς Αθήνα. 

Ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, είπε στον ΑΝΤ1 πως ο μηχανοδηγός αναζητούσε το κινητό του μηχανοδηγού του εμπορικού τρένου και επεσήμανε πως «αν ο σταθμάρχης Λάρισας ήταν στη θέση του θα άκουγε το ραδιοτηλέφωνο που τον καλούσε ο μηχανοδηγός, οι πληροφορίες μας λένε ότι τον καλούσε». Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, οι μηχανοδηγοί στην Hellenic Train δεν έχουν κάποια λίστα με τηλέφωνα επικοινωνίας με τους συναδέλφους τους, κάτι που συνδυάζεται αρνητικά με το γεγονός ότι δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. 

Οσον αφορά ηχητικά ντοκουμέντα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, συνδικαλιστές καταγγέλλουν πως υπάρχει επιλεκτική διαρροή. Ατομο που φέρεται να ακούγεται σε ένα από αυτά, σημειώνει στον ΑΝΤ1 πως ο διάλογος είναι πριν το δυστύχημα και όχι μετά, όπως κυκλοφόρησε. Από την πλευρά του ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας, είπε στο MEGA πως «εδώ έχουμε ”κοπτοραπτική” στα ηχητικά που έχουν δοθεί στην δημοσιότητα, ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά είτε μέσω του GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών είτε μέσω την ώρα που φεύγει το τρένο από την Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ». 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA