Μενού
treno
Τρένο | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Κομμένα καλώδια τηλεδιοίκησης από τις σπείρες του χαλκού, ξεχαρβαλωμένες λάμπες μέσα στα τούνελ και βανδαλισμένα κέντρα διαχείρισης σηράγγων συνθέτουν την εικόνα σε σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ που έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους. Η κάμερα κατέγραψε απογοητευτικές εικόνες στο κέντρο διαχείρισης της σήραγγας στην Κακιά Σκάλα όπου οι πόρτες είναι ανοιχτές και στο εσωτερικό έχει λεηλατηθεί όλος ο ηλεκτρικός και μηχανικός εξοπλισμός. Υπολογίζεται πως ο ΟΣΕ χάνει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο από τους κυνηγούς μετάλλων. 

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ, η Πυροσβεστική έχει ξεκινήσει τον τελευταίο χρόνο να κάνει αυτοψίες σε συνεργασία με τον ΟΣΕ σε σήραγγες που έχουν μήκος άνω του ενός χιλιομέτρου και μέχρι τον Ιανουάριο είχε γίνει αυτοψία σε 15 από 18 σήραγγες. Τα αποτελέσματα είναι άκρως απογοητευτικά αφού στις 15 από τις 18 σήραγγες που έχουν ελεγχθεί κρίθηκε πως: 

  1. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για το πώς θα φτάσει η Πυροσβεστική στις σήραγγες σε περίπτωση φωτιάς
  2. Υπάρχει δυσκολία ή αδύνατη επικοινωνία μέσω κινητών και ασυρμάτων που δεν πιάνουν 
  3. Δεν έχουν φωτισμό 
  4. Προβληματικοί οι έξοδοι διαφυγής
  5. Προβληματική συντήρηση εξαερισμού

Πρόκειται για τις εξής σήραγγες: 

  • Σήραγγα Πλαταμώνα
  • Σήραγγα Τεμπών 
  • Σήραγγες Εκκάρας (4 στο σύνολο) 
  • Σήραγγα Οθρυος 
  • Σήραγγα Μακρυράχης 
  • Σήραγγες Στίρφακα (3 σύνολο)
  • Σήραγγα Καλλιδρόμου
  • Σήραγγα Αλίαρτου 

Η σήραγγα της Κακιάς Σκάλας

Η εικόνα στη σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με την Κόρινθο είναι απογοητευτική... Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως μέσα στη σήραγγα της Κακιάς Σκάλας δεν υπάρχει ούτε εξαερισμός, ούτε πυρασφάλεια, ούτε φωτισμός και ευτυχώς δεν έχει γίνει κάποιο ατύχημα. Επίσης, μέσα στη σήραγγα το τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης δεν λειτουργεί αφού έχουν κόψει το καλώδιο. Ταυτόχρονα, οι υπερσύγχρονες κεραίες GSM-R που έχουν τοποθετηθεί στο σημείο δεν λειτούργησαν ποτέ. Οι κυνηγοί μετάλλων έφτασαν στο σημείο να σηκώσουν τις πλάκες στην Κακιά Σκάλα για να ξηλώσουν τα καλώδια σε ακτίνα αρκετών χιλιομέτρων. Αξιο αναφοράς είναι πως μέλη από τις συμμορίες του χαλκού μπαίνουν ακόμα και με ΙΧ στις ράγες για να κλέψουν και σύμφωνα με το OPEN, πριν από λίγο καιρό αμαξοστοιχία σταμάτησε την τελευταία στιγμή και δεν συγκρούστηκε με το αυτοκίνητο που ήταν γεμάτο χαλκό. 

«Μέχρι το 2009 οι σήραγγες και όλο το κομμάτι από Κόρινθο μέχρι Λιόσια της τηλεδιοίκησης δούλευε κανονικά, ήταν ένα σύστημα άρτιο. Μετά κατέρρευσε σιγά - σιγά. Και ειδικά από το 2012 έως το 2014 να λεηλατηθεί από κυνηγούς μετάλλων και διαφόρων άλλων» είπε στο OPEN ο εργαζόμενος στον ΟΣΕ Ανδρέας Λεχουρίτης. Σύμφωνα με τον ίδιο «αυτή τη στιγμή που δεν υπάρχει εντός των σηράγγων το κέντρο ελέγχου δεν υπάρχει ρεύμα, οπότε δεν λειτουργεί κάτι». Οσο για την παραλίγο σύγκρουση, ο κ. Λεχουρίτης λέει πως ο μηχανοδηγός είδε από μόνος του το αυτοκίνητο και σταμάτησε! 

Παγίδα «θανάτου» η σήραγγα της Ραψάνης 

Εικόνα κατάρρευσης υπάρχει και στη σήραγγα της Ραψάνης, λίγο πιο πίσω από το σημείο όπου έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη και μέσα από την οποία πέρασε η εμπορική αμαξοστοιχία. Οπως φαίνεται στα πλάνα του MEGA, στη σήραγγα δεν υπάρχει φως ενώ η μία έξοδος κινδύνου είναι κλειδωμένη. Επίσης δεν υπάρχει πυρασφάλεια αφού οι πυροσβεστικοί κρουνοί είναι χωρίς λάστιχα, ενώ δεν υπάρχουν και σωλήνες για να μεταφέρουν νερό.

Τι δείχνει το «μαύρο κουτί» για τα Τέμπη

Την ίδια στιγμή, νέα στοιχεία για τη νύχτα της τραγωδίας με τους 57 νεκρούς έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας δεν γνώριζε ή επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης που υπήρχε στο σταθμό, ενώ οι δύο εμπειρότεροι συνάδελφοι του εγκατέλειψαν -νωρίτερα από το προβλεπόμενο ωράριο- το πόστο τους, αφήνοντάς τον μόνο.  Αυτό αποτυπώνεται στον πίνακα καταγραφής συμβάντων, όπου και φαίνονται όλες οι εντολές που έχουν δώσει οι 2 σταθμάρχες -λίγο πριν τις 10 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου- στο αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικής χάραξης διαδρομής. Ωστόσο, μετά τις 10, αμφότεροι αποχώρησαν από τη θέση τους, αφήνοντας μόνο του τον 59χρονο σταθμάρχη, ο οποίος και χρησιμοποίησε τον παλιό πίνακα ελέγχου, με αποτέλεσμα το σύστημα να είναι «νεκρό» μετά τις 10.12 μμ. και μια ώρα περίπου μετά, τα τρένα να συγκρούονται.

Στο «μαύρο κουτί» της τηλεδιοίκησης καταγράφονται όλες οι κινήσεις των σταθμαρχών από τις 9.50 μ.μ της 28ης Φεβρουαρίου έως και τις 2.39 π.μ. της επόμενης μέρας. Ενδεικτικά, στον πίνακα συμβάντων αναφέρεται ότι από 21.50.36 έως 21.51.15 ο σταθμάρχης -μέσω του συστήματος τηλεδιοίκησης προέβη σε χειρισμούς για τη «διέλευση συρμού με χάραξη προς Θεσσαλονίκη». Στο διάστημα μεταξύ 21.50.49 έως 22.07.05, το σύστημα έχει καταγράψει «χάραξη διαδρομής από το Φωτόσημο 2, είσοδο της Λάρισας». Μέχρι τις 22.12.50, μεσολαβούν ακόμα τρεις  χειρισμοί στο αυτοματοποιημένο σύστημα. Ο σταθμάρχης και ο -υπεύθυνος για τις βάρδιες- επιθεωρητής κατέθεσαν ότι οι δύο αρχαιότεροι σταθμάρχες αποχώρησαν πριν από τη λήξη της βάρδιας του στις 11 μ.μ. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι μετά το δυστύχημα είδε το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που βρίσκεται στο γραφείο του σταθμάρχη να έχει διορθωθεί με μπλάνκο.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA