Με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση, οι εργασίες κατασκευής αρκετών νέων αυτοκινητοδρόμων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Υπάρχουν βέβαια και τα απρόοπτα όπως οι προσφυγές στην περίπτωση του Flyover, ή οι κακοκαιρίες που προκαλούν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα.
Ας δούμε πώς έχει η κατάσταση αυτή τη στιγμή στους σημαντικότερους οδικούς άξονες που βρίσκονται υπό κατασκευή.
Πάτρα - Πύργος: Εκτιμώμενη παράδοση το καλοκαίρι του 2025
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος έχει μήκος 74,8 χλμ., εκ των οποίων τα 13 χλμ. αφορούν σε βελτιώσεις της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, ενώ τα υπόλοιπα κατασκευάζονται σε νέα χάραξη. Η ολοκλήρωσή του θα έχει τεράστια οφέλη τόσο στην τοπική οικονομία όσο και στην οδική ασφάλεια, καθώς πρόκειται για έναν άξονα όπου σημειώνονται συχνά θανατηφόρα τροχαία.
Σύμφωνα με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το προσεχές καλοκαίρι.
Ολοκλήρωση του E65: Εκτιμώμενη παράδοση το πρώτο τρίμηνο 2026
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, γνωστός ως Ε65 είναι ένας «διαγώνιος» οδικός άξονας που αρχίζει από την Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο 206,5 χλμ., λίγο πριν την Λαμία) και καταλήγει μετά από 182 χλμ. στην Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών).
Στην κυκλοφορία έχουν δοθεί τα πρώτα 136 χλμ. και απομένει το τμήμα από τον κόμβο Καλαμπάκας έως την Εγνατία Οδό. Αν και η κατασκευάστρια εταιρεία προσπαθεί τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025, καθυστερήσεις με τις απαλλοτριώσεις φέρνουν την ημερομηνία παράδοσης μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026.
Όταν ολοκληρωθεί ο Αυτοκινητόδρομος Ε65 η διαδρομή από την Λαμία έως την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά.
Flyover: Εκτιμώμενη παράδοση τον Μάιο του 2027
H Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης είναι ένας αυτοκινητόδρομος που θα έχει μήκος 13 χλμ., εκ των οποίων τα 4 χλμ. θα έχουν την μορφή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, του λεγόμενου Flyover. Ο νέος περιφερειακός δεν θα έχει σταθμούς διοδίων, ενώ αναμένεται να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, από 5.000 που είναι τώρα.
Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 16η Μαΐου 2027.
Μπράλος - Άμφισσα: Εκτιμώμενη παράδοση το καλοκαίρι του 2027
Ο οδικός άξονας Μπράλος - Άμφισσα έχει μήκος 24 χιλιόμετρα και αποτελεί κομμάτι του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο. Περιλαμβάνει δύο σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., επτά γέφυρες και έξι ισόπεδους κόμβους.
Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027.
Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: Εκτιμώμενη ημερομηνία το 2030
Πρόκειται για το σημαντικότερο οδικό έργο αυτή την περίοδο στην επικράτεια, συνολικού προϋπολογισμού κοντά στα 2,5 δισ. ευρώ. Ο ΒΟΑΚ, μήκους 294 χλμ., θα ενώνει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία.
Καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις λόγω απαλλοτριώσεων αλλά και προσφυγών από Δημοτικές αρχές που ζητούν επαναχάραξη σε ορισμένα σημεία. Τμήματά του θα παραδίδονται σταδιακά μέσα στα επόμενα χρόνια, όμως η ολοκλήρωσή του δεν αναμένεται να επιτευχθεί πριν το 2030.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.