Μενού
rafina - fast ferries andros
Fast Ferries Andros στη Ραφήνα | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Για το χρονικό της παρ' ολίγον σύγκρουσης που πήγε να σημειωθεί στο λιμάνι της Ραφήνας το πρωί του Σαββάτου (09/09), όταν μπλέχτηκαν οι άγκυρες τριών επιβατικών πλοίων κατά τον απόπλου, αλλά και τι συνέβαλε στο να ενταθεί η ταλαιπωρία των επιβατών, μίλησε ο πλοίαρχος Θεοχάρης Τσουκαλάς.

Μάλιστα, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τις συνθήκες ασφαλείας στο λιμάνι, κάνοντας έναν παραλληλισμό με το αντίστοιχο του Λαυρίου. «Είναι ένα λιμάνι ασφαλές (σ.σ. Λαυρίου), με υποδομή κατάλληλη, με χερσαίο χώρο μεγάλο, με προβλήτες κανονικές. Εκείνο είναι λιμάνι. Της Ραφήνας όμως όχι» ανέφερε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ.

Πώς μπλέχτηκαν οι άγκυρες

Μιλώντας για το περιστατικό, σημείωσε πως «αναγκαστικά εδώ και 30 - 35 χρόνια, το λιμάνι της Ραφήνας χρησιμοποιείται ως συνδετικό λιμάνι της Αττικής με τις Κυκλάδες, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικά λιμάνι».

«Τα πλοία έχουν μεγιστοποιηθεί ως προς τις διαστάσεις τους. Αν πάτε μία ήρεμη ημέρα, θα δείτε το ένα δίπλα στο άλλο, εκτεθειμένα σε οποιοδήποτε καιρόι σκάσει εκείνη την ώρα. Όταν τα πλοία αγκυροβολούν, οι άγκυρες είναι δίπλα δίπλα. Από τη στιγμή που φεύγει ένα πλοίο μόνο του, είναι πιο εύκολο να πάρει την άγκυρα επάνω. Εγώ δεν ξέρω αν αυτή τη στιγμή φύγαν και τα τρία μαζί. Είναι ένα σύνηθες φαινόμενο» ανέφερε, επίσης.

Ο κ. Τσούκαλας, δεχόμενος σχετική ερώτηση, στάθηκε στο γεγονός το τι άλλο μπορεί να γίνει στο λιμάνι της Ραφήνας, αν δεν γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες. «Ακόμα και σύγκρουση πλοίων. Είναι φυσικό κι επόμενο να καθυστερήσει ένα πλοίο να πάρει την άγκυρα μέσα και φεύγοντας το επόμενο να πέσει πάνω του». Υπογράμμισε ότι «οι λιμενικές εγκαταστάσεις είναι αυτές που δημιουργούν το πρόβλημα».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA