Ένα πολύ σοβαρό σιδηροδρομικό ατύχημα παραλίγο να προκληθεί από λάθος ενός σταθμάρχη, το πρωί της Παρασκευής στον Προαστιακό της Αθήνας, στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων.
Δύο αμαξοστοιχίες, λίγο μετά τις 9 το πρωί, μία που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Αεροδρόμιο και μία που εκτελούσε στο δρομολόγιο Κιάτο – Πειραιάς, έλαβαν εντολή σχεδόν ταυτόχρονα από διαφορετικούς σταθμάρχες να κινηθούν από αντίθετες κατευθύνσεις σε μονή γραμμή.
Στο τμήμα από τον σταθμό Λαρίσης (Αθήνα) μέχρι λίγο πριν τους Αγίους Αναργύρους, οι συρμοί κινούνται σε μονή τροχιά αφού πραγματοποιούνται εργασίες για την υπογειοποίηση των γραμμών στην περιοχή των Σεπολίων.
Τα χειρότερα αποφεύχθησαν αφού ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που είχε αναχωρήσει από τον σταθμό Αθηνών και ο σταθμάρχης της Αθήνας που έδωσε την εντολή αναχώρησης, άκουσαν τη μεταγενέστερη οδηγία του σταθμάρχη ΣΚΑ προς την αμαξοστοιχία που θα κινούταν στην αντίθετη κατεύθυνση.
Επικοινώνησαν μεταξύ τους και δόθηκε εντολή ακύρωσης της κίνησης της αμαξοστοιχίας που κινούταν από Κιάτο προς Πειραιά.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο ΟΣΕ σε ανακοίνωσή του, ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας προς τον Πειραιά αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. προτού εισέλθει στη μονή γραμμή.
Ο σταθμάρχης του ΣΚΑ τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ενώ δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.
H ανακοίνωση του ΟΣΕ
Ανακοίνωσε για το περιστατικό εξέδωσε ο ΟΣΕ όπου αναφέρει:
«Αναφορικά με περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2024, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, ο ΟΣΕ τονίζει τα εξής:
Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.
Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.
Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στην μονή γραμμή.
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:
- Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.
- Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.
- Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.
- Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.
Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.