Μενού
Παραλία «Ναυάγιο» της Ζακύνθου
Παραλία «Ναυάγιο» της Ζακύνθου | Unsplash
  • Α-
  • Α+

Δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις του προέδρου του ΟΑΣΠ, Ευθυμίου Λέκκα, σχετικά με το μέλλον που θα έχει το πλοίο «Παναγιώτης», αλλά και η ίδια η παραλία «Ναυάγιο» της Ζακύνθου.

Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, ο κ. Λέκκας επεσήμανε πως «Το "Ναυάγιο" είναι μία ευαίσθητη περιοχή. Είναι η πιο φωτογραφημένη περιοχή του κόσμου, μαζί με 2-3 άλλες ελληνικές παραλίες. Προσπαθούμε χρόνια να πείσουμε τους φορείς να ληφθούν ειδικά μέτρα (...) όχι μόνο για την προστασία των επισκεπτών, που μπορούν να το επισκέπτονται μόνο από τη θάλασσα». 

Κατήγγειλε πως το «μοναδικό μνημείο», έχει «αφεθεί στη μοίρα του» με αποτέλεσμα να «καταστρέφεται» και συμπλήρωσε πως σε περίπτωση που χαθεί το πλοίο, οι επιπτώσεις στην ίδια την παραλία θα είναι τρομερές. 

Φόβοι για απώλεια της παραλίας «Ναυάγιο»

«Δεν είναι μόνο η απώλεια του πλοίου, αλλά φοβάμαι πως με την καταστροφή του πλοίου, θα φύγει και η παραλία» είπε και προσέθεσε: «Δεν θα υπάρχει "Ναυάγιο" σε λίγο γιατί η παραλία διαμορφώθηκε όταν προσάραξε το πλοίο και δημιουργήθηκαν καινούργιες υδροδυναμικές συνθήκες στην περιοχή. Αν φύγει το πλοίο, με την καταστροφή, τη διάβρωση, τα κύματα που το διαλύουν σε κομμάτια, θα φύγει και η παραλία. Θα διαβρωθεί, δεν θα υπάρχει "Ναυάγιο", αυτός είναι ο μέγιστος κίνδυνος που υπάρχει για την περιοχή».

Σημείωσε πως είναι κρίσιμο να γίνουν άμεσα ενέργειες και εξήγησε το πώς φτάσαμε στον σχηματισμό της παραλίας, πριν από περίπου 45 χρόνια, αλλά και πώς μπορεί να φτάσουμε στην εξαφάνισή της.

«Πριν να γίνει το ναυάγιο, πριν 45 χρόνια περίπου, η παραλία ήταν πάρα πολύ μικρή. Είχαμε συνεχείς κατολισθήσεις από τους ασβεστόλιθους που δομούν τα πρανή και στη συνέχεια ο βράχος θρυμματιζόταν και με τα κύματα γινόταν η παραλία. Αλλά υπήρχε και η αντίθετη διαδικασία, τη διάβρωση από τα κύματα. Η παραλία πριν το ναυάγιο είχε πλάτος της τάξης των 10, 20, 30 μέτρων. Με το που προσάραξε το πλοίο, εμπόδιζε το πλοίο να έχουμε μεγάλη διάβρωση. Συνεπώς, η "τροφοδοσία" με βράχους και κατολισθήσεις, πλάτυνε την παραλία» είπε.

«Όταν φύγει το πλοίο, τότε τα κύματα θα αρχίσουν ξανά να τη διαβρώνουν. Θα έχουμε μεγαλύτερη ένταση στη διάβρωση, άρα στη μεταφορά άμμου στον πυθμένα της θάλασσας, που είναι πολύ βαθιά. Και στη συνέχεια δεν θα μπορούν να αντισταθμίσουν τη χαμένη άμμο, το χαμένο υλικό από την παραλία».

Καταλήγοντας ο κ. Λέκκας επανάλαβε, πως «θα χάσουμε και το πλοίο,  που ήδη είναι στα τελευταία στάδια της δομής του, και θα χάσουμε και την παραλία».

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA