Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις που σχετίζονται άμεσα με την υπόθεση των Τεμπών, αλλά και με την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Η εφημερίδα τα Νέα αποκαλύπτει την εισήγηση που έκανε ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, για διακοπή όλων των δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, ο μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης, κατέθεσε υπόμνημα τον Σεπτέμβριο του 2024 σε υπουργείο Μεταφορών και Μαξίμου, με το οποίο προτείνει τη διακοπή της μεταφοράς επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Όπως γράφει στη στήλη του ο αρθρογράφος των «Νέων», Γιώργος Παπαχρήστος, σύμφωνα με την πρόταση του πρώην προέδρου του ΟΣΕ στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, θα πρέπει να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών, καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί τη σοβαρότερη από τις λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα.
«Η πρόταση Γραμματίδη, η οποία ειρήσθω εν παρόδω δεν έχει γίνει ακόμα αποδεκτή, διατυπώνεται σε απόρρητο σημείωμα-ενημερωτικό υπόμνημα το οποίο ο κ. Γραμματίδης απέστειλε, όχι μόνο στο υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών, αλλά κατά πληροφορίες και στο Μέγαρο Μαξίμου», τονίζει ο αρθρογράφος των «Νέων».
Και συνεχίζει: «Κατά την πρόταση Γραμματίδη, αποτέλεσμα όπως προαναφέρεται ενδελεχούς μελέτης της κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, η επιτάχυνση των έργων που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, όχι μόνο σε έργα υποδομής, αλλά και -κυρίως- σε έργα ηλεκτρονικού εξοπλισμού, απαιτεί την πραγματοποίηση δρομολογίων εμπορικού χαρακτήρα μόνο. Ήτοι μεταφορά αποκλειστικά φορτίων πρώτων υλών και εμπορευματοκιβωτίων.
Η συλλογιστική που αναπτύσσει στο απόρρητο υπόμνημά του ο κ. Γραμματίδης είναι ότι τα έργα που απαιτείται να πραγματοποιηθούν, είτε για λόγους αναβάθμισης είτε για λόγους αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν ειδικά στη Θεσσαλία τα δύο καταστροφικά μέτωπα κακοκαιρίας Daniel και Ιανός, δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών. Αντιθέτως, θα μπορούσαν πέραν των άλλων (ενδεχομένως της πρόκλησης νέων ατυχημάτων) να αποτελέσουν αιτία για μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων.
Όπως αναφέρει, εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα – Κιάτο και Αθήνα – Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισα».

Παύλος Μαρινάκης για τα Τέμπη: «Καμία συγκάλυψη για κανέναν και τίποτα»
Στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» μίλησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.Κληθείς να σχολιάσει το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», ο κ. Μαρινάκης ανέφερε πως «ενδεχομένως να αναφέρεται σε μία εκ των υστέρων πρόταση του κου Γραμματίδη όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά ταχύτητας των έργων».
«Το 2023 ο πρωθυπουργός είχε δύο επίσημες ενημερώσεις, η μία από την Πυροσβεστική, που εκ των υστέρων έκανε άλλη έκθεση αυτοψίας. Έρχεται πρώτη φορά το 2025 ο πρωθυπουργός να πει ότι δεν γνωρίζει τι μπορεί να περιέχει η αμαξοστοιχία; Πολύς κόσμος πιστεύει, επειδή κρύβονται πράγματα πάνω στην προπαγάνδα που γίνεται στον πόνο των ανθρώπων, ότι αυτό έγινε πριν από 3 μέρες. Το 2024 ο πρωθυπουργός σε επίμονες ερωτήσεις, απαντάει. Λέει ‘δεν μπορώ να γνωρίζω, θα το πει η δικαιοσύνη’».
«Είναι άλλο πράγμα να λες ‘εγώ πιστεύω ότι μεταφερόταν το α,β,γ, κάτι το οποίο θα αποφασίσει η δικαιοσύνη και είναι άλλο να λες ότι είναι μία ενορχηστρωμένη προσπάθεια μεταφοράς λαθρεμπορίου με τις πλάτες της κυβέρνησης. Είναι άλλο να λες ότι δεν έγιναν καλοί χειρισμοί εκ των υστέρων κι άλλο να λες ότι έγινε μπάζωμα με σκοπό τη συγκάλυψη».
«Ο πρωθυπουργός δεν έχει κρυφτεί ποτέ και δεν είναι λίγες φορές που έχει υπάρξει συνομιλία του πρωθυπουργού με τους συγγενείς των θυμάτων, αλλά δεν διαφημίζεται. Έχουν βιώσει τον απόλυτο πόνο».
Τέλος, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε πως οι πολίτες θα πρέπει να καταλάβουν ότι υπάρχει προσπάθεια παραπληροφόρησης όσον αφορά το θέμα της συγκάλυψης στην εθνική τραγωδία των Τεμπών.
Τι λέει ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ για το υπόμνημα στον Μητσοτάκη
Συγκεκριμένα με ανάρτησή του στο Facebook ο Γιάννος Γραμματίδης αναφέρει ότι το σημείωμά του προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, αφορούσε πρόταση μέτρων για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στη Θεσσαλία από τις κακοκαιρίες και όχι για λόγους ασφαλείας.
Αναλυτικά η ανάρτηση του κ. Γραματίδη: Σε σχέση με σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα» και του εγκρίτου δημοσιογράφου Γιώργου Παπαχρήστου που αναφέρεται σε Εμπιστευτικό Υπόμνημα που απέστειλα μόνο στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και σε καμία άλλη αρχή, αφού υπέβαλλα την παραίτησή μου από την Προεδρία του ΟΣΕ τον περασμένο Οκτώβριο, αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω την εξής διευκρίνηση: με το ανωτέρω σημείωμά μου πρότεινα διάφορα μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων και την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα για τα οποία το Υπουργείο Μεταφορών επί Προεδρίας μου διέθεσε έκτακτο κονδύλι 25 εκ. Ευρώ.
Πρότεινα επίσης την εξαίρεση από το μέτρο της αναστολής των Προαστιακών Γραμμών Αθήνας-Αεροδρομίου, Αθήνας-Χαλκίδας, Αθήνας Κορίνθου και Λαρίσης-Θεσσαλονίκης και επειδή έκρινα ότι η αναστολή δεν θα ήταν απαραίτητη, αλλά και για λόγους κοινωνικούς. Παράλληλα, η διακίνηση του επιβατικού κοινού θα μπορούσε να γίνει οδικώς με μέσα που θα διέθετε η Hellenic Train.
Εξαίρεσα μάλιστα τις εμπορικές μεταφορές που θα μπορούσαν να γίνονται τμηματικά επί μονής γραμμής, αφού η δεύτερη γραμμή θα ήταν υπό κατασκευή, για να μην προκληθούν ζημίες τόσο στην εθνική οικονομία όσο και στην επιχειρηματικότητα.
Εξακολουθώ ακόμα και σήμερα να πιστεύω ότι μία τέτοια λύση θα ήταν ιδανική για κάθε εμπλεκόμενο, πιο συγκεκριμένα για τον ΟΣΕ, που θα επικεντρωνόταν στο έργο της επίσπευσης και ολοκλήρωσης όλων των ανωτέρω έργων σε συνδυασμό με την βελτίωση της εικόνας και τής λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών, για τίς εργοληπτικές εταιρείες που ακώλυτα θα υλοποιούσαν αυτά τα έργα, για την Hellenic Train, που έτσι θα μπορούσε να φέρει νέο σύγχρονο τροχαίο υλικό πού θα βελτίωνε τις συνθήκες και τους χρόνους μεταφοράς του επιβατικού κοινού, αλλά και για το ίδιο το επιβατικό κοινό, στο οποίο θα παραδιδόταν ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο και από πλευράς υποδομής αλλά και από πλευράς πλήρους λειτουργίας όλων των απαραίτητων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως ενδεικτικά τα ETCS, GSM-R, SCADA, WiFi κ.ά. και με δυνατότητες διευρωπαϊκής διασύνδεσης.
Εξακολουθώ να πιστεύω παράλληλα ότι ένα τέτοιο μέτρο και το αποτέλεσμά του θα ενίσχυαν το αίσθημα ασφάλειας τής κοινωνίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Τέλος, δύο λόγια για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας: τόσο κατά την διάρκεια της Προεδρίας μου στον ΟΣΕ, όσο και μετά την ολοκλήρωση της μεταβατικής μου θητείας σε κάθε δημόσια και ιδιωτική δήλωσή μου, επέμενα και εξακολουθώ με απόλυτη βεβαιότητα να πιστεύω ότι η ασφάλεια στη λειτουργία του σιδηροδρόμου είναι απόλυτη βασισμένη σε πέντε υπερσύγχρονα Κέντρα Τηλεδιοίκησης (ΣΚΑ, Κόρινθος, Λάρισα, Λιανοκλάδι και Θεσσαλονίκη), σε τέσσερα επίσης υπερσύγχρονα Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων πλήρως εξοπλισμένων με κάμερες τελευταίου τύπου και, τέλος, στο προσωπικό του ΟΣΕ που μοχθεί καθημερινά για την ομαλή λειτουργία των συρμών και την ασφαλή διακίνηση του επιβατικού κοινού.
Τέμπη: Δεν υπήρξε αλλοίωση των ηχητικών το βράδυ της σύγκρουσης λέει το πόρισμα του ΕΜΠ
Το ΕΜΠ δεν εντόπισε αλλοίωση στα ηχητικά ντοκουμέντα που καταγράφηκαν το μοιραίο βράδυ του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής» που δημοσιεύει μάλιστα και σχετικά αποσπάσματα από το πόρισμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στο πέντε σελίδων έγγραφό του, ο αναπληρωτής καθηγητής της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Αθανάσιος Ροντογιάννης, δεν διαπιστώνει παρεμβάσεις στα ηχητικά. «Με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα και το συνδυασμό πληροφοριών από α) τα αρχεία ήχου και β) τις αντίστοιχες εγγραφές του αρχείου CallData, διαπιστώνεται ότι δεν έχει υπάρξει μεταβολή μετά τις 00.07.00 ώρα της 1ης Μαρτίου 2023, ούτε στα περιεχόμενα του φακέλου “…/LARISA/2023-02-28…” του σκληρού δίσκου (αρχεία ήχου), ούτε στο ίδιο το ακουστικό περιεχόμενο των υπό εξέταση αρχείων ήχου που αφορούν τις καταγραφές της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και το διάστημα ώρας από 22.30 έως και 23.55» αναφέρει, σύμφωνα με την Καθημερινή, ο αναπληρωτής καθηγητής.
Υπενθυμίζεται ότι αναμένεται το επόμενο διάστημα να εκδοθεί και το πόρισμα του καθηγητή της σχολής Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ Δημήτρη Καρώνη, ως προς τα αίτια της έκρηξης και της πυρκαγιάς που ακολούθησαν τη σύγκρουση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με το Intercity.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.