Μενού
Συντριβή canadair που επιχειρούσε στη φωτιά στην Κάρυστο
Συντριβή canadair που επιχειρούσε στη φωτιά στην Κάρυστο | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Πανελλήνιο πένθος επικρατεί για τον τραγικό θάνατο των δύο πιλότων μετά από την πτώση του Canadair στην Κάρυστο το μεσημέρι της Τρίτης (25/07).

Νεκροί είναι ο 34χρονος κυβερνήτης Χρήστος Μουλάς και ο 27χρονος συγκυβερνήτης Περικλής Στεφανίδης, οι δύο ήρωες που έπεσαν την ώρα του καθήκοντος καθώς επιχειρούσαν να περιορίσουν τις αναζωπυρώσεις σε χαράδρα του οικισμού Πλατανιστός στην Εύβοια.

sminagos moulas
Ο Σμηναγός Χρήστος Μουλάς | Πολεμική Αεροπορία
anthiposminagos stefanidis
Ο Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης | Πολεμική Αεροπορία

Το χρονικό της τραγωδίας

Όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι υπήρχαν δύο ενεργές εστίες.

Η μία στην κορυφή του βουνού και η δεύτερη στη χαράδρα όπου κατέπεσε το μοιραίο Canadair. 

Μάλιστα, μέσα στη χαράδρα επιχειρούσαν δύο Canadair, τα οποία έκαναν κυκλική κίνηση πάνω από την κορυφογραμμή και πραγματοποιούσαν «βύθιση» στη χαράδρα, κάνοντας στοχευμένες ρίψεις στις εστίες.

Δέκα λεπτά πριν τις 3 το μεσημέρι, το μοιραίο Canadair στην τελευταία του ρίψη πριν αποχωρήσει από το μέτωπο, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται ο ΣΚΑΪ, οι χειριστές του έκαναν έναν ελιγμό για να πετύχουν ακριβέστερη βολή.

Αποτέλεσμα ο δεξιός πλωτήρας να ακουμπήσει σε κάποιο δέντρο, να χάσει τη στήριξή του, να πάρει κλίση και να συντριβεί στο έδαφος.

Mετά την πτώση, ένα ελικόπτερο Ericsson πήρε εντολή να αρχίσει τις ρίψεις στα συντρίμμια του αεροσκάφους καθώς ούτε οι πυροσβέστες δεν μπορούσαν να πλησιάσουν από το έδαφος.

Λίγη ώρα αργότερα, ένα δεύτερο ελικόπτερο της πολεμικής αεροπορίας μετέφερε κλιμάκιο με στελέχη της πολεμικής αεροπορίας προκειμένου να διερευνήσουν τα αίτια της τραγωδίας.

Τα σενάρια του δυστυχήματος

Ο στρατιωτικός αναλυτής Φαίδων Καραϊωσηφίδης μίλησε στον ΣΚΑΪ προσπαθώντας να ρίξει φως στα αίτια της τραγωδίας.

Αρχικά ο αναλυτής, αναρωτήθηκε αν συνέβη κάτι στο αεροπλάνο που μπορεί να το οδήγησε ώστε η τροχιά του στην διάρκεια της πυρόσβεσης να περάσει μέσα από τη συστάδα των δέντρων καθώς τα CL 215 είναι γνωστά για την απόδοση του κινητήρα τους όταν περνάνε πάνω από εστίες φωτιάς.

Τα σενάρια για την τραγωδία είναι είτε να πρόκειται για αποτέλεσμα χειρισμού είτε από δευτερογενή αίτια να μην μπόρεσε ο πιλότος να ανεβάσει πάνω το αεροσκάφος, που είναι και η πιο κυρίαρχη περίπτωση.

«Το προφανές είναι η απόσπαση του πλωτήρα. Αλλά ακριβώς από πάνω είναι το πηδάλιο ελιγμών. Η ζημιά που προκλήθηκε από την πρόσκρουση και που απέσπασε τον πλωτήρα, ήταν η μοναδική;», αναρωτιέται ο ειδικός αφήνοντας ανοικτό ενδεχόμενο να υπήρξε βλάβη στα πιδάλια που βρίσκονται πολύ κοντά στον πλωτήρα. 

«Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, (σ.σ. βλάβη στο πιδάλιο), επηρεάζεται σημαντικά η δυνατότητα του κυβερνήτη να ελέγξει τους ελιγμούς, σημειώνει ο αναλυτής.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA