Μενού
leoforia
eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Μπορεί να είναι η ερώτηση που δεν χρειάστηκε κανένας να ρωτήσει, μπορεί και να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας αρκετών από εμάς. Τα αστικά λεωφορεία έχουν κάποιο συνδυασμό αριθμών και γραμμάτων που ξεχωρίζει το κάθε δρομολόγιο.

Χρήστης του Reddit έκανε την παρακάτω ερώτηση:

A1 A10 A11 A13 A15 A2 A3 A5 A7 A8 B1 B10 B11 B12 B15 B2 B5 B9 Γ12 Ε14 Ε90 Χ14 Χ93 Χ95 Χ96 Χ97

Άντε τα Ε και Χ είναι τα εξπρές, όλα τα άλλα; Υπάρχουν πολλά με Α και Β, και μονάχα ένα με Γ και ένα με Τ. Δεν βρήκα κάτι με ένα γρήγορο γκουγλ σερτς και είπα να ρωτήσω εδώ, ποιος ξέρει, ίσως γνωρίζει κανείς και μπορεί να το μοιραστεί!

Και πήρε μια ενδιαφέρουσα απάντηση

«Το 1995 δημιουργήθηκε ένα σύστημα ώστε να μην πηγαίνουν όλα τα λεωφορεία κέντρο. Από κάθε περιοχή πήγαιναν κέντρο 2-3 γραμμές και όλες οι άλλες σχεδόν σιγά σιγά κόπηκαν από Αθήνα. Και αυτό έμεινε για 15 χρόνια περίπου. Τα Α1, Β1, Γ1 ήταν του Πειραιά και όλα τα άλλα Αθήνα. Α2-Β2 ως Α18-Β18-Γ18 με την αντίθετη φορά του ρολογιού.

Α2 νότια από Συγγρού Α3-Β3-Α4-Β4-Γ4 νότια από Βουλιαγμένης Α5-Β5-Γ5 Μεσογείων και πάει λέγοντας. Με τα χρόνια μετά το 2010 και με το άνοιγμα σταθμών μετρό η πλειοψηφία των κορμών έγιναν τοπικά. Πχ. το σημερινό 164 ήταν το Α4 που μέχρι το 2013 πήγαινε κέντρο. Το σημερινό 416 ήταν Γ5 που μέχρι το 2010 πήγαινε κέντρο. 

Κάποτε είχαμε Γ1-Γ4-Γ5-Γ8-Γ9-Γ10-Γ16-Γ18. Το Γ12  είναι το μόνο που έμεινε.

Τα Χ είναι εξπρές αεροδρόμια  Τα Ε είναι ειδικές γραμμές», έγραψε ο @leonklap1 και συμπλήρωσε:

«Σημειωτέον επίσης ότι κάποτε είχαμε περισσότερα εξπρές και συγκεκριμένα Ε1-Ε2-Ε6-Ε7-Ε12-Ε13-Ε16 που ήταν εξπρές των Α1 Α2 Α7 Β12 Α13. Το Ε6 ήταν για Χαλάνδρι και το Ε16 για Ελευσίνα».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA