Μενού
μετρο κλιματισμος
Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Το έχουμε ζήσει όλοι σε καθημερινή βάση: Είναι κάπως σαν να πιάνεις το τζόκερ το να πετύχεις συρμό του μετρό με επαρκή κλιματισμό. Συχνά δε, ορισμένοι συρμοί δεν κλιματίζονται καθόλου, κάτι που δημιουργεί μια ατμόσφαιρα αβίωτη, ιδιαίτερα εν μέσω καλοκαιρινών μηνών με υπερβολικά ζεστές θερμοκρασίες και με αυξημένη κίνηση, λόγω και της αυξημένης ροής τουριστών.

Αποφάσισα να απευθυνθώ στη ΣΤΑ.ΣΥ και να ρωτήσω τι ακριβώς συμβαίνει με τους συρμούς του μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και του τραμ ως προς τον κλιματισμό τους, πού είναι λειτουργικός και πού όχι και γιατί. Πήρα τις παρακάτω απαντήσεις. 

 

Από τη ΣΤΑ.ΣΥ:

-       Οι συρμοί, που καθημερινά εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο στις 3 Γραμμές Μετρό και το Τραμ, έχουν υποβληθεί στον προβλεπόμενο έλεγχο συντήρησης κλιματισμού πριν την έναρξη της θερινής περιόδου. Κατά την έξοδό τους από τα αμαξοστάσια είναι τεχνικά ελεγμένοι και λειτουργικοί και στο κομμάτι του κλιματισμού.

-       Στις Γραμμές 2 & 3 του Μετρό κυκλοφορούν 3 γενιές συρμών, ο συνολικός αριθμός των οποίων φθάνει τους 52. Οι 1ης γενιάς συρμοί (20 στις Γραμμές 2 & 3 και 4 στη Γραμμή 1) δεν διαθέτουν από κατασκευής τους συστήματα κλιματισμού, ενώ οι συρμοί 2ης & 3ης γενιάς, όπως και οι αεροδρομιακοί συρμοί διαθέτουν κλιματισμό, ο οποίος είναι σε λειτουργία. Αν κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας προκύψει βλάβη στο σύστημα κλιματισμού, τότε ο συρμός αποσύρεται προσωρινά από την κυκλοφορία στο αμαξοστάσιο, μέχρις ότου επιδιορθωθεί η βλάβη, οπότε και θα επανενταχθεί στην κυκλοφορία.

Αυτήν την περίοδο δρομολογείται, με την υποβολή σχετικού αιτήματος χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ, η τμηματική  ανακατασκευή και εγκατάσταση κλιματισμού στους  συρμούς 1ης γενιάς, που κυκλοφόρησαν πρώτοι στο δίκτυο πριν 25 χρόνια. Παράλληλα, προγραμματίζεται η ανάταξη 5 συρμών 2ης γενιάς, καθώς και η προμήθεια από την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ 15 νέων συρμών, 7 διερευματικών για τα δρομολόγια του Αεροδρομίου και 8 για το υπόλοιπο δίκτυο. 

-       Στη Γραμμή 1 του Μετρό (Πειραιάς – Κηφισιά)  τα οχήματα (βαγόνια) των συρμών του στόλου της Γραμμής 1 διαθέτουν αυτόνομο, σε λειτουργία σύστημα κλιματισμού. Και στην περίπτωση των συρμών αυτής της Γραμμής, όταν ανακύπτουν βλάβες, κυρίως λόγω της παλαιότητας του στόλου, ο συρμός αποσύρεται στις επισκευαστικές βάσεις και επανακυκλοφορεί όταν η βλάβη αποκατασταθεί. Επιπρόσθετα, στη συγκεκριμένη Γραμμή, που είναι υπέργεια στο μεγαλύτερο τμήμα της και εκτεθειμένη στα καιρικά φαινόμενα, η απόδοση του κλιματισμού επηρεάζεται αρνητικά από το άνοιγμα των παραθύρων, αλλά και το συχνό άνοιγμα θυρών κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών σε κάθε σταθμό. Στη Γραμμή 1 κινούνται καθημερινά, συμπληρωματικά στον υπάρχοντα στόλο και 4 συρμοί 1ης  γενιάς των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό, οι οποίοι δεν διαθέτουν κλιματισμό. Σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών, οι εν λόγω συρμοί εκτελούν δρομολόγια τις πρωινές και βραδινές ώρες.

Οριστική λύση στο ζήτημα της ποσοτικής και ποιοτικής αναβάθμισης του τροχαίου υλικού της Γραμμής 1 θα δώσει το έργο της ανακαίνισης  14 συρμών της Γραμμής, που αυτή την περίοδο υλοποιείται. Οι εν λόγω συρμοί υπόκεινται σε ένα ουσιαστικά τεχνικό αλλά και αισθητικό «λίφτινγκ». Μεταξύ άλλων προβλέπεται και η αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,

-       Οι συρμοί του Τραμ διαθέτουν όλοι συστήματα κλιματισμού σε λειτουργία. Το 2021, 25 καινούριοι συρμοί προστέθηκαν και ενίσχυσαν τον στόλο συρμών του Τραμ.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA