anthropoi ton spilaion
Άνθρωποι των σπηλαίων | Shutterstock

Σε μία σημαντική ανακάλυψη για την προέλευση της ζωής στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής προχώρησαν αρχαιολόγοι στο Ιντάχο των ΗΠΑ. Οι επιστήμονες εξέτασαν τις κεφαλές των παλαιότερων όπλων της Αμερικής και παρείχαν νέα στοιχεία για τους πιθανούς προϊστορικούς δεσμούς που είχαν οι άνθρωποι που διέμεναν εκεί με τους αντίστοιχους της Ασίας. Όπως αναφέρεται, η έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Science Advances», βασίστηκε στην ανασκαφή 13 κεφαλών όπλων οι οποίες θεωρούνται τα αρχαιότερα όπλα στη χώρα και χρονολογούνται πριν από 15.700 χρόνια.

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Όρεγκον, Λόρεν Ντέιβις, ο οποίος ηγήθηκε και της σημαντικής ανασκαφής των όπλων ανέφερε: «Αυτά τα ευρήματα δίνουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το αρχαιολογικό αρχείο για το πώς έμοιαζαν οι πρώτοι άνθρωποι που κατοικούσαν στην αμερικανική ήπειρο», προσθέτοντας: «Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι ζούσαν στην Αμερική πριν από 16.000 χρόνια, αλλά είναι διαφορετικό να το στηρίζουμε βασιζόμενοι στην εύρεση καλοφτιαγμένων τεχνουργημάτων που άφησαν πίσω τους», πρόσθεσε ο Ντέιβις, ο οποίος μαζί με την επιστημονική του ομάδα είχε προηγουμένως εντοπίσει θραύσματα εργαλείων και κομμάτια οστών από την ίδια εποχή.

Πού βασίστηκε ο ισχυρισμός

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Όρεγκον βάσισε τον ισχυρισμό του περί προϊστορικών συνδέσεων των λαών της Αμερικής με αυτών της Ασίας στο γεγονός ότι τα «λεπτοδουλεμένα βελάκια» των όπλων είναι σχεδόν παρόμοια με αυτά που βρέθηκαν στο Χοκάιντο της Ιαπωνίας, τα οποία χρονολογούνται πριν από 16.000 με 20.000 χρόνια. Σύμφωνα με τον Λόρεν Ντέιβις τα παρόμοια ευρήματα έδωσαν την εντύπωση τόσο στον ίδιο, όσο και στην επιστημονική του ομάδα ότι οι λαοί της εποχής των Παγετώνων της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας είχαν συναντηθεί πολύ νωρίτερα, απ' ό,τι μπορούμε να αποδείξουμε.

«Συγκρίνοντας αυτά τα ευρήματα με άλλες τοποθεσίες της ίδιας χρονολογίας, αλλά και παλαιότερες, μπορούμε να ανακαλύψουμε την ευρύτερη έκταση των σχέσεων που είχαν αναπτύξει οι λαοί, οι οποίοι μοιράστηκαν την τεχνολογική γνώση», δήλωσε ο καθηγητής. Άξιο αναφοράς είναι ότι η ανασκαφή της ομάδας στο Cooper's Ferry, κοντά στον ποταμό Salmon, αποκάλυψε πάνω από 65.000 αντικείμενα, τα οποία θα εξεταστούν από εξειδικευμένους επιστήμονες προκειμένου να διαπιστωθεί αν προκύπτουν περισσότερες αποδείξεις για την ιστορική σχέση που είχαν οι δύο λαοί.