exoplanitis
Εξωπλανήτης | Shutterstock

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν έναν πλανήτη τόσο μεγάλο που πιστεύουν ότι δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει. Αυτό το υποστηρίζουν επειδή είναι πολύ μεγάλος για τον Ήλιο του, με αποτέλεσμα να θέτει υπό αμφισβήτηση την ως τώρα «ιδέα» κατανομής για το πώς σχηματίζονται οι πλανήτες και τα ηλιακά συστήματα.

Σύμφωνα με την Independent, ο πλανήτης είναι 13 φορές μεγαλύτερος από τη Γη και περιφέρεται γύρω από ένα αστέρι που έχει εννέα φορές μικρότερη μάζα από τον Ήλιο μας, με την αναλογία μεταξύ τους να είναι 100 φορές μεγαλύτερη από την αναλογία Γης και Ήλιου.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένας πλανήτης περιφέρεται γύρω από ένα αστέρι με τόσο μικρή μάζα, με την απόκλιση να είναι τόσο μεγάλη που επιστήμονες θεωρούν ότι ένας τέτοιος πλανήτης μοιάζει αδύνατο να υπάρξει.

«Αυτή η ανακάλυψη οδηγεί πραγματικά στο σημείο του πόσο λίγα γνωρίζουμε για το σύμπαν. Δεν θα περιμέναμε να υπάρχει ένας πλανήτης τόσο βαρύς γύρω από ένα αστέρι τόσο χαμηλής μάζας» είπε ο Suvrath Mahadevan από το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια.

Όταν σχηματίζονται τα αστέρια από μεγάλα σύννεφα αερίου και σκόνης, τα υλικό αυτό κολλάει στο αστέρι σαν ένας δίσκος γύρω του και έτσι οι πλανήτες σχηματίζουν το επιπλέον υλικό με αποτέλεσμα να συνεχίζουν να δημιουργούν ένα πλανητικό σύστημα.

Όμως σε αυτό το νέο αστέρι, γνωστό ως LHS 3154, ο δίσκος γύρω του δεν μπορεί να έχει αρκετό υλικό για να δημιουργήσει έναν τόσο μεγάλο πλανήτη.

«Ο δίσκος που σχηματίζει πλανήτες γύρω από το άστρο χαμηλής μάζας LHS 3154 δεν αναμένεται να έχει αρκετή στερεά μάζα για να δημιουργήσει αυτόν τον πλανήτη. Αλλά βρίσκεται εκεί έξω, οπότε τώρα πρέπει να επανεξετάσουμε όσα ξέραμε για το πώς σχηματίζονται οι πλανήτες και τα αστέρια».