Σελήνη
Σελήνη | Shutterstock

Μία νέα μελέτη δείχνει πως τα κύματα ηλεκτρονίων που φτάνουν έμμεσα από τη Γη και τον ήλιο συμβάλλουν στην δημιουργία παγωμένου νερού στην επιφάνεια της Σελήνης.

Τα ηλεκτρόνια αυτά χτυπούν τη Σελήνη, όταν περνά από την «μαγνητική ουρά»της Γης. Μέσα σε αυτή την «ουρά» υπάρχει ένα φύλλο πλάσματος που αποτελείται από φορτισμένα ηλεκτρόνια και ιόντα που προέρχονται από την ατμόσφαιρα της Γης και την ακτινοβολία του ηλιακού ανέμου.

Σύμφωνα με τον Scientist, αυτό δημιουργεί ένα «φυσικό εργαστήριο» για τη μελέτη των διαδικασιών σχηματισμού των σεληνιακών επιφανειακών υδάτων.

Σύμφωνα με τον πλανητικό επιστήμονα Shuai Li «Όταν η Σελήνη βρίσκεται έξω από τη μαγνητική ουρά της Γης, η επιφάνεια της βομβαρδίζεται με ηλιακό άνεμο. Ενώ όταν βρίσκεται μέσα σε αυτή την ουρά, τότε σχεδόν δεν υπάρχουν πρωτόνια ηλιακού ανέμου και ο σχηματισμός νερού είναι μηδαμινός».

Ωστόσο, η απομακρυσμένη ανάλυση δείχνει ότι αυτό δεν συμβαίνει. Προηγούμενες μελέτες έδειξαν ότι ιόντα υδρογόνου από τους ηλιακούς ανέμους παράγουν νερό στη Σελήνη, αλλά φαίνεται ότι αυτό το νερό εξακολουθεί να σχηματίζεται όταν η επιφάνεια της Σελήνης προστατεύεται από τους ηλιακούς ανέμους.

Πάντως, θα χρειαστούν περαιτέρω παρατηρήσεις και πειράματα στη σεληνιακή επιφάνεια για να μάθουμε με βεβαιότητα τι συμβαίνει, αλλά είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση – μία από τις πολλές που εξετάζουν οι επιστήμονες - για να προσπαθήσουν να προσδιορίσουν από πού προήλθε για πρώτη φορά το νερό της Σελήνης.