Μενού
  • Α-
  • Α+

Με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ως ανεξάρτητο ελεγκτή για την Ελλάδα και την Κύπρο ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί το Facebook, προκειμένου «να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης και των fake news στο Facebook και το Instagram στην ελληνική γλώσσα»

Διαβάστε ακόμη: Το Facebook δίνει στους χρήστες άλλο ένα εργαλείο κατά της διασποράς ψευδών ειδήσεων

Το Facebook συνεργάζεται ήδη με το AFP σε 18 χώρες στην Ευρώπη, ενώ από το Μάιο του 2019 έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τα Ellinika Hoaxes, συνεργάτη του Facebook στην αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στην ελληνική γλώσσα. Το Γαλλικό Πρακτορείο είναι πιστοποιημένος φορέας μέσω του αμερόληπτου Διεθνούς Δικτύου Ελέγχου Γεγονότων.

Το Facebook ανακοίνωσε επίσης το ξεκίνημα μιας νέας εκπαιδευτικής διαφημιστικής καμπάνιας διάρκειας δύο εβδομάδων στην Ελλάδα, ώστε να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο συνεργάζεται με τους ελεγκτές γεγονότων και πως να εντοπίζονται ψευδείς πληροφορίες στο χώρο του διαδικτύου. Το πρόγραμμα επαλήθευσης γεγονότων του Facebook περιλαμβάνει περισσότερους από 80 συνεργάτες σε όλο τον κόσμο, που πραγματοποιούν έλεγχο περιεχομένου σε περισσότερες από 60 διαφορετικές γλώσσες. Οι συνεργάτες αυτοί παίζουν βασικό ρόλο στον εντοπισμό παραπληροφόρησης που καταφέρνει παρόλα αυτά να γίνει viral.

Πώς λειτουργεί η επαλήθευση ειδήσεων

Όταν ένας ελεγκτής γεγονότων αξιολογεί μια ιστορία ως ψευδή, το Facebook προσθέτει μια προειδοποιητική ετικέτα στο περιεχόμενο και μειώνει σημαντικά τη διανομή του. Επιπλέον, οι σελίδες και τα domain που επανειλημμένα αναρτούν ψευδείς ειδήσεις θα δουν και εκείνα τη διανομή τους να μειώνεται, ενώ η ικανότητά τους να διαφημίζονται και να παράγουν έσοδα θα αφαιρείται.

Στρατηγική σε τρία μέρη

Όπως αναφέρθηκε, το Facebook έχει υιοθετήσει μια στρατηγική τριών μερών για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης:

  • Αφαιρεί περιεχόμενο που παραβιάζει τους όρους της κοινότητας του Facebook και του Instagram ή τις πολιτικές διαφήμισης τους
  • Μειώνει την προβολή ψευδών ειδήσεων και μη αυθεντικού περιεχομένου
  • Ενημερώνει το κοινό, προσφέροντάς του περισσότερο περιεχόμενο σχετικά με το πλαίσιο γεγονότων που συνοδεύει τις αναρτήσεις τις οποίες βλέπουν.

Η στρατηγική αυτή, τονίστηκε στην παρουσίαση, έχει υπάρξει ιδιαίτερα σημαντική για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης που συνδέεται με ζητήματα υγείας. Από την έναρξη της πανδημίας, το Facebook έχει αφαιρέσει περισσότερα από 18 εκατομμύρια κείμενα περιεχομένου, επειδή αυτά παραβίασαν τους κανόνες του σχετικά με την παραπληροφόρηση γύρω από τον κορονοϊό και τα εμβόλια. Ετικέτες προειδοποίησης έχουν επίσης εφαρμοστεί σε περισσότερα από 167 εκατομμύρια κείμενα περιεχομένου. Αξίζει να σημειωθεί πως, όταν μια ετικέτα προειδοποίησης τοποθετείται σε μια ανάρτηση, το 95% των φορών οι χρήστες δεν κάνουν κλικ σε αυτήν για να τη δουν.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA