Μενού
  • Α-
  • Α+

Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής που συνελήφθη για τη «ληστεία του αιώνα» στην Εθνική Πινακοθήκη το 2012, όταν άρπαξε πίνακες του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν συνελήφθη από τους αστυνομικούς. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που λάτρευε την τέχνη, όπως δηλώνει και ο ίδιος στο προφίλ του στα σόσιαλ μίντια. 

Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής είχε καταστρώσει ένα ολόκληρο σχέδιο και κατάφερε να τρυπώσει στην Εθνική Πινακοθήκη και να αρπάξει έναν πίνακα Πικάσο και έναν Μοντριάν, σε μία ληστεία που είχε αφήσει εποχή, καθώς τα έργα τέχνης είναι αμύθητης αξίας. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής και πατέρας δύο παιδιών είχε οργανώσει τόσο καλά το σχέδιό του για το πώς θα μπει στην Εθνική Πινακοθήκη, για το πώς θα αρπάξει τους πίνακες του Πικάσο και πώς θα φύγει από την Εθνική Πινακοθήκη με Μετρό. 

Εθνική Πινακοθήκη: Πώς έγινε η ληστεία του αιώνα με Πικάσο και Μοντριάν

Ήταν ξημερώματα 9ης Ιανουαρίου 2012 όταν ο 40χρονος (τότε) άνδρας, έκλεινε τον συναγερμό και από ένα παράθυρο έμπαινε στην Εθνική Πινακοθήκη. Η διάρρηξη σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της Αθήνας, δίπλα στο ξενοδοχείο Χίλτον και επί της Βασιλίσσης Σοφίας, δεν έγινε - περιέργως - αντιληπτή από κανέναν. Μόνο όταν το πρωί άνοιξε ο χώρος, οι υπάλληλοι κατάλαβαν πως έλειπαν έργα μυθικής αξίας.

Ο 49χρονος μπήκε, έκλεψε έργα που… βρήκε μπροστά του, κρύφτηκε κατά πληροφορίες ακόμη και σε γυψοσανίδες και έφυγε σαν κύριος με το Μετρό!  Όταν διαπιστώθηκε η κλοπή, αμέσως σήμανε συναγερμός. Αλλά κανείς δεν μπορούσε να βρει τι είχαν απογίνει τα έργα. Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 10 χρόνια για να βρεθεί ο 49χρονος σήμερα άνδρας, ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα και πατέρας δυο παιδιών, να συλληφθεί και να οδηγήσει τους αστυνομικούς στο σημείο που δείχνει το παραπάνω βίντεο, όπου μέσα σε μαύρο δερμάτινο φάκελο, τυλιγμένο σε πλαστικές σακούλες, είχε κρύψει τα δυο από τα τρία έργα. Το τρίτο, το είχε πετάξει μέσα στην τουαλέτα… 

Στα χρόνια που πέρασαν από την κλοπή έως τη σύλληψή του, δεν κατάφερε να πουλήσει τα έργα. Και κάπως έτσι κατέληξαν κρυμμένα στο δάσος στον Κουβαρά… Η ΕΛ.ΑΣ χαρακτήρισε θέμα τιμής την σύλληψή του και την εξιχνίαση της κλοπής προκειμένου να επιστραφούν οι κλαπέντες πίνακες στο «σπίτι» τους. Ο 49χρονος δράστης, ο οποίος συνελήφθη και έχει ομολογήσει την πράξη του, εργάζεται ως ελαιοχρωματιστής και διέπραξε μόνος του την κλοπή των πινάκων, στις 9 Ιανουαρίου του 2012. Και συνελήφθη λίγο πριν φύγει για την Ολλανδία στην οποία ταξίδευε συχνά όπως και στην Βρετανία. 

Δυστυχώς είχε κλέψει και ακόμη ένα έργο τέχνης, σε χαρτί, το οποίο, όπως είπε στους αστυνομικούς, το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας. Ο συλληφθείς υποστήριξε ότι αγαπάει την τέχνη και δεν ήθελε να πουλήσει τον πίνακα. Όμως, η ΕΛΑΣ έχει πληροφορίες ότι προσπαθούσε να βρει αγοραστή στο εξωτερικό. Αφού ομολόγησε την κλοπή των πινάκων οδήγησε τους αστυνομικούς σε δασική περιοχή στο Πόρτο Ράφτη Αττικής, όπου είχε κρύψει συσκευασμένους τους δύο πίνακες.

Εθνική Πινακοθήκη: Τα έργα του Πικάσο και του Μοντριάν

Ο πίνακας του Πικάσο «Γυναίκα χωρίς Κεφάλι», φιλοτεχνήθηκε το 1939 και τον είχε δωρίσει ο ίδιος ο Πικάσο στον ελληνικό λαό, ως τιμητική προσφορά για τη γενναία αντίσταση κατά τη διάρκεια της κατοχής, στο πλαίσιο της δωρεάς έργων Γάλλων καλλιτεχνών.

Ο πίνακας του Ολλανδού ζωγράφου, Πιτ Μοντριάν, που φιλοτεχνήθηκε το 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού, έργο που αγοράστηκε από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη και το έργο σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 επί 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικονίζει τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση. 

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA