Μενού
  • Α-
  • Α+

Το κατώφλι της εισαγγελίας πέρασε το πρωί της Τετάρτης (30/6) ο 49χρονος που κατηγορείται για την κλοπή των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη.

Αφού εκτελεστεί το εις βάρος του ένταλμα, ο κατηγορούμενος αναμένεται να οδηγηθεί στον ανακριτή Αθανάσιο Μαρνέρη, προκειμένου να απολογηθεί. Εχει, ωστόσο, το δικαίωμα να ζητήσει και να λάβει προθεσμία, κάτι το οποίο αναμένεται και να πράξει.

Σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο.

Το χρονικό της κλοπής του αιώνα

Ηταν βράδυ της 8ης Ιανουαρίου 2012, όταν ο συναγερμός στην Εθνική Πινακοθήκη χτύπησε δύο φορές, με τους ιθύνοντες του κτιρίου να θεωρούν πως επρόκειτο για «λάθος». Αργότερα όμως τα ξημερώματα εκτυλίχθηκε η «ληστεία του αιώνα» όπως έγινε γνωστή, με δύο πίνακες τεράστιας αξίας να κάνουν φτερά και τον φύλακα να αντιλαμβάνεται έναν άνδρα που το έβαζε στα πόδια, αφήνοντας πίσω του ένα... χαρτοκόπτη.

Μάλιστα, ο φύλακας αργότερα στην κατάθεσή του είχε κάνει λόγο για έναν άνδρα ψηλό και αδύνατο, ο οποίος φορούσε σκούρα ρούχα αλλά δεν είχε καλύψει τα χαρακτηριστικά του προσώπου του! Ο δράστης είχε αφαιρέσει από την Εθνική Πινακοθήκη δύο πίνακες (σ.σ. το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και τον «Μύλο» του Πιέτ Μοντριάν), ενώ είχε επιχειρήσει να κλέψει ακόμη έναν πίνακα, το «Τοπίο» του Μοντριάν και πάλι, αλλά έγινε αντιληπτός από τον φύλακα και παράτησε την προσπάθεια του στη μέση.

Image removed.

Πηγή: Eurokinissi

Τότε, πάντως, είχε προκαλέσει παγκόσμια αίσθηση η απουσία μέτρων ασφαλείας στην Εθνική Πινακοθήκη, όπου φιλοξενούσε θησαυρούς της τέχνης. Στη δικογραφία, που η ΕΛ.ΑΣ. παρέδωσε στην εισαγγελία στις 23 Οκτωβρίου 2012, αναφέρονταν ότι δεν υπήρξε παραβίαση της μπαλκονόπορτας από όπου μπήκε ο δράστης, ενώ στο σημείο εκείνο βρέθηκαν πέντε πελματικά εντυπώματα που δεν διασταυρώθηκαν και θεωρήθηκαν πενιχρό στοιχείο. Ακόμη, από το σημείο της επιδρομής ελήφθησαν 12 δείγματα DNA, ενώ δεν προέκυψε κάποιο αξιοποιήσιμο στοιχείο από την σάρωση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας.

Ποιος είναι ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής που ρήμαξε την Πινακοθήκη

Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής που συνελήφθη για τη «ληστεία του αιώνα» στην Εθνική Πινακοθήκη το 2012, όταν άρπαξε πίνακες του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν συνελήφθη από τους αστυνομικούς. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που λάτρευε την τέχνη, όπως δηλώνει και ο ίδιος στο προφίλ του στα social media. 

Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής είχε καταστρώσει ένα ολόκληρο σχέδιο και κατάφερε να τρυπώσει στην Εθνική Πινακοθήκη και να αρπάξει έναν πίνακα Πικάσο και έναν Μοντριάν, σε μία ληστεία που είχε αφήσει εποχή, καθώς τα έργα τέχνης είναι αμύθητης αξίας. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής και πατέρας δύο παιδιών είχε οργανώσει τόσο καλά το σχέδιό του για το πώς θα μπει στην Εθνική Πινακοθήκη, για το πώς θα αρπάξει τους πίνακες του Πικάσο και πώς θα φύγει από την Εθνική Πινακοθήκη με Μετρό. 

Τα τρία αναπάντητα ερωτήματα

Οι ισχυρισμοί του 49χρονου ελαιοχρωματιστή ότι έδρασε μόνος στην κλοπή του αιώνα στην Εθνική Πινακοθήκη το 2012 έρχονται σε αντίθεση με τα σήματα από το σύστημα συναγερμού και την... κοινή λογική. Μπορεί για την ΕΛ.ΑΣ. ο φάκελος της μεγάλης κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη των έργων του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν να έκλεισε με την σχεδόν πανηγυρική συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ωστόσο, στην ατμόσφαιρα αιωρούνται τρία «καυτά» ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις.

Το πρώτο έχει να κάνει με το εάν ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής έδρασε μόνος του στην Εθνική Πινακοθήκη, όπως υποστηρίζει. Αυτό φαίνεται να το αποδέχονται οι Αρχές. Μία τέτοια κλοπή φαντάζει απίθανο να έχει οργανωθεί και εκτελεστεί από έναν και μόνο άνθρωπο – χωρίς υποστηρικτική ομάδα δηλαδή -, ο οποίος μάλιστα για 9 χρόνια διέφευγε της σύλληψης. Εδώ πρέπει να προσθέσουμε και κάτι ακόμα που δεν έχει απαντηθεί: Την ημέρα της ληστείας (σ.σ. το βράδυ της 8ης Ιουνίου 2012) ο συναγερμός χτύπησε γιατί εντόπισε ταυτόχρονα δύο ενεργοποιημένες «παγίδες»

Ένα δεύτερο ερώτημα έχει να κάνει με το τι πραγματικά έγινε ο τρίτος πίνακας που εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη, με τον 49χρονο ελαιοχρωματιστή να υποστηρίζει ότι τον κατέστρεψε και τον πέταξε στην τουαλέτα. Για ποιο λόγο να μπει στη διαδικασία να κλέψει ένα έργο που φιλοτεχνήθηκε τον 17ο αιώνα, απλά και μόνο για να το ξεφορτωθεί; Οι πίνακες που φιλοτέχνησαν Πικάσο και Μοντριάν δείχνουν ότι ο άνθρωπος που πραγματοποίησε την κλοπή δεν πήγε στα... τυφλά (σ.σ. όπως φέρεται να υποστήριξε προανακριτικά ο 49χρονος), γι’ αυτό και δεν μοιάζει πολύ πειστική η εκδοχή της καταστροφής

Το τρίτο ερώτημα έχει να κάνει με την ανάλυση του ψηφιακού υλικού από την Εθνική Πινακοθήκη. Ο 49χρονος υποστήριξε ότι πήγαινε επί έξι μήνες σχεδόν καθημερινά για να «σκανάρει» τον χώρο και τους φύλακες. Είναι δυνατόν στην ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού να μην έγινε αντιληπτός; Να μην κίνησε τις υποψίες κανενός; Πολλώ δε μάλλον όταν ο φύλακας που τον είδε είχε δώσει σχεδόν ακριβή υψομετρικά χαρακτηριστικά του, άρα υπήρχε μία βάση για την έρευνα.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA