Μενού
  • Α-
  • Α+

Μυστήριο πλανάται γύρω από το φορτίο του Antonov που συνετρίβη στην Καβάλα το βράδυ του Σαββάτου (16/6). Ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου λέγοντας πως ο κινητήρας φλέγεται και μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί αν λειτούργησε το σύστημα πυρόσβεσης. Αξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους (Antonov 12) μπορεί να θεωρηθεί ως... ιπτάμενο φέρετρο αφού ένα στα 10 που έχουν κατασκευαστεί έχουν συντριβεί! Οσο για το αεροσκάφος που συνετρίβη στην Ελλάδα, πετούσε για 51 χρόνια και ήταν ένα από τα τελευταία που είχαν κατασκευαστεί. 

Διαβάστε ακόμη: Συντριβή Antonov στην Καβάλα - Σαρηγιάννης: Ελεγχοι για τοξικές ουσίες για το επόμενο δίμηνο

Συνολικά, ανέλαβαν υπηρεσία 1.248 αεροσκάφη Antonov 12, εκ των οποίων τα 134 (ποσοστό 10,74%) κατέληξαν στο έδαφος κατά τη διάρκεια αεροπορικών δυστυχημάτων, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο. Το Antonov αποκαλείται επίσης και «μαύρη τουλίπα» διότι μετέφερε φέρετρα στρατιωτικών της Σοβιετικής Ενωσης από τον πόλεμο του Αφγανιστάν. 

Η ιστορία του Antonov 12 και η πρώτη συντριβή ενός ολοκαίνουριου αεροσκάφους

Το Antonov 12 κατασκευαζόταν στη Σοβιετική Ενωση από το 1959 έως το 1973. Υπηρεσία ανέλαβαν 1.248 αεροσκάφη από τα οποία τα 134 (ποσοστό 10,74%) έχουν συντριβεί. Το πρώτο δυστύχημα με αεροσκάφος Antonov έγινε την πρώτη χρονιά παραγωγής, στις 28 Νοεμβρίου 1959. Τότε συνετρίβη κοντά στο Ιρκούτσκ μετά από απώλεια ελέγχου στα 10.800 πόδια, σκοτώνοντας και τους δέκα επιβαίνοντες. Το αεροσκάφος μεταφερόταν από το εργοστάσιο κατασκευής (ήταν ολοκαίνουριο) σε βάση της Σοβιετικής Αεροπορίας στο Βιτέμπσκ. Το Antonov 12 που κατέπεσε στην Καβάλα ήταν από τα τελευταία που κατασκευάστηκαν. Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε ενταχθεί σε υπηρεσία το 1971, έχοντας ήδη συμπληρώσει 51 χρόνια πτήσεων. 

Το Antonov 12 είναι ένα τετρακινητήριο μεταφορικό αεροσκάφος στροβιλοκινητήρα. Αποτελεί τη στρατιωτική έκδοση του Antonov 10 και έχει πολλές παραλλαγές. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες ήταν το τυπικό αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου και αλεξιπτωτιστών μεσαίας εμβέλειας των σοβιετικών αεροποριών. Το πρώτο πρωτότυπο πέταξε τον Δεκέμβριο του 1957 και εισήλθε στη σοβιετική στρατιωτική χρήση το 1959. Αρχικά, το αεροσκάφος κατασκευάστηκε στο κρατικό εργοστάσιο στο Ιρκούτσκ. Από το 1962, η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Τασκένδη, όπου κατασκευάστηκαν 830. Αργότερα, η παραγωγή μεταφέρθηκε στο Βορονέχζ και το Καζάν. Σήμερα, το Antonov 12 αποτελεί τον βασικό τύπο μεταγωγικού αεροσκάφους στις χώρες της τέως ΕΣΣΔ, στην Αφρική και την Ινδία.

Γενικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους Antonov 12: 

  • Πλήρωμα: 5 (δύο πιλότοι, μηχανικός πτήσης, πλοηγός, χειριστής ασυρμάτου)
  • Χωρητικότητα: 20.000 kg ωφέλιμο φορτίο/60 αλεξιπτωτιστές/2 x τεθωρακισμένα οχήματα BMD-1
  • Μήκος: 33,1 μέτρα
  • Ανοιγμα φτερών: 38 μέτρα
  • Υψος: 10,53 μέτρα
  • Εκταση πτέρυγας: 121,7 τ.μ.
  • Κενό βάρος: 28.000 kg
  • Μέγιστο βάρος απογείωσης: 61.000
  • Μονάδα ισχύος: 4 × Ivchenko AI-20L ή AI-20M turboprop κινητήρες, 3.000 kW (4.000 shp) κάθε ισοδύναμο
  • Ελικες: Ελικες σταθερής ταχύτητας με αναστρέψιμο βήμα με τέσσερα πτερύγια
  • Μέγιστη ταχύτητα: 660 χλμ./ώρα
  • Εμβέλεια: 5.700 χλμ.
  • Ανώτατο όριο: 33.500 πόδια
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA