Μενού
ispania - treno
Τρένο στην Ισπανία | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Πολιτική κρίση έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες στην Ισπανία, μετά και τις παραιτήσεις της υφυπουργού Μεταφορών, Ισαμπόλ Πάρδο ντε Βέρα, και του επικεφαλής της κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας, Ισαίας Ταμπόας, μετά και τις έντονες κοινωνικές αντιδράσεις οι όποιες ξέσπασαν καθώς το υπουργείο είχε παραγγείλει νέα τρένα για δύο περιοχές της βόρειας Ισπανίας, που ήταν μεγαλύτερα απ' όσο θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να μη χωρούν από συγκεκριμένα τούνελ. Η πρωτοβουλία για την αναβάθμιση των συρμών ξεκίνησε, όπως αναφέρει ο «Guardian» πριν από τρία χρόνια.

Συγκεκριμένα, πριν από τρία χρόνια η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των συρμών του προαστιακού, αλλά και τρένων στενής τροχιάς και των τρένων μεσαίων αποστάσεων στις περιοχές της Αστούριας και στην Καντάβρια. Ωστόσο, αποκαλύφθηκε πριν από ένα μήνα ότι τα τρένα, τα οποία αποτελούν κομμάτι της συμφωνίας, η οποία αγγίζει τα 258 εκατομμύρια ευρώ, είναι αρκετά μεγάλα, για να περνούν από ορισμένες σήραγγες στις συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.

Αντιδράσεις από τις δύο επαρχίες

Μετά και την αποκάλυψη του σκανδάλου, ο Μιγκέλ Ανγκέλ Ρεβίλα, περιφερειακός πρόεδρος της Κανταβρίας, περιέγραψε το έργο ως «φιάσκο» ενώ ο Αντριάν Μπαρμπόν, πρόεδρος της γειτονικής Aστούριας, είπε ότι ήταν «θυμωμένος και απογοητευμένος από την εξέλιξη των έργων». Το γεγονός αυτό, το οποίο προκάλεσε την αντίδραση του κόσμου, έφτασε μέχρι και στην κυβέρνηση συνασπισμού του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσες, η οποία ανακοίνωσε ότι τα ταξίδια στα δίκτυα της Αστούριας και της Κανταβρίας, που επηρεάζονται από τις καθυστερήσεις, θα είναι δωρεάν μέχρι να δοθούν στην κυκλοφορία οι νέοι συρμοί στις αρχές του 2026.

«Από τη στιγμή που έμαθα για αυτό το θέμα, έκανα ό,τι μπορούσα για να μάθω τι συνέβη και να βρω μια λύση», είπε η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ρακέλ Σάντσεθ, συμπληρώνοντας: «Από την αρχή, αποδεχθήκαμε την ευθύνη, ζητήσαμε συγγνώμη, αναγνωρίσαμε το λάθος και αποφασίσαμε την ευθύνη. Ξεκινήσαμε επίσης έναν εσωτερικό έλεγχο και συγκροτήσαμε μια ομάδα εργασίας για να βρούμε μια λύση και να επιταχύνουμε την κατασκευή των τρένων όσο το δυνατόν περισσότερο».

Η κυβέρνηση, ωστόσο, επέμεινε μέχρι σήμερα ότι τα λάθη είχαν εντοπιστεί προτού κατασκευαστεί οποιοδήποτε τρένο και ότι «ούτε ένα ευρώ από τα χρήματα των Ισπανών δεν έχει χαθεί» ως αποτέλεσμα. Η κατάσταση θα ήταν χειρότερη, πρόσθεσε, αν είχαν κατασκευαστεί μικρότερα τρένα που δεν είχαν ανταποκριθεί στις προσδοκίες των ταξιδιωτών. Ενόψει των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών στα τέλη Μαΐου και των γενικών εκλογών πριν από το τέλος του έτους, το αντιπολιτευόμενο συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα (PP) προσπάθησε να παρουσιάσει τα τρένα ως περαιτέρω απόδειξη της κακής προσέγγισης της κυβέρνησης στην πολιτική.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA