exoplanitis
Εξωπλανήτης | Shutterstock

Στην ανακάλυψη ενός εξωπλανήτη ο οποίος εκπέμπει ένα «συνεκτικό» ραδιοφωνικό κύμα και μπορεί να βοηθήσει στη διαπίστωση για το εάν υπάρχει ζωή στο σύμπαν πέρα από τη Γη προχώρησαν οι αστρονόμοι. Ειδικότερα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, το πρώτο σημάδι για ύπαρξη ζωής σε έναν πλανήτη είναι να υπάρχει ένα μαγνητικό πεδίο σε αυτόν, καθώς αποτρέπει την ακτινοβολία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μαγνητικό πεδίο της Γης, το οποίο προστατεύει τη ζωή από την κοσμική ακτινοβολία και τα φορτισμένα σωματίδια που απελευθερώνονται από τον Ηλιο, και απλώνεται στον πυρήνα του πλανήτη στο Διάστημα από τον λιωμένο σίδηρο. Μαγνητικά πεδία, μάλιστα πολύ ισχυρότερα από τη Γη, έχουν επίσης ο Δίας, ο Κρόνος, ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας.

Αυτή τη φορά, όπως αναφέρει η Daily Mail, οι ερευνητές θεωρούν ότι έχουν βρει έναν εξωγήινο πλανήτη με πιθανότητα παρουσίας μαγνητικού πεδίου, κάτι που υποδεικνύει ότι θα μπορούσε να φιλοξενήσει εξωγήινα όντα. Οι ερευνητές Sebastian Pineda και Jackie Villadsen δημοσίευσαν ένα άρθρο στο περιοδικό Nature Astronomy, στο οποίο επισημαίνουν πως ο βραχώδης πλανήτης YZ Ceti εκπέμπει επαναλαμβανόμενα ραδιοφωνικά σήματα από το αστέρι, γύρω από το οποίο περιφέρεται.

«Η έρευνα για δυνητικά κατοικήσιμους πλανήτες ή ζωή στο διάστημα και σε άλλα ηλιακά συστήματα εξαρτάται εν μέρει από το να μπορέσουμε να προσδιορίσουμε εάν βραχώδεις εξωπλανήτες που μοιάζουν με τη Γη έχουν πράγματι μαγνητικά πεδία», αναφέρει ο Joe Pesce, διευθυντής προγράμματος του NSF για το Εθνικό Ραδιοαστρονομικό Παρατηρητήριο. «Αυτή η έρευνα δείχνει όχι μόνο ότι αυτός ο συγκεκριμένος βραχώδης εξωπλανήτης πιθανότατα έχει μαγνητικό πεδίο, αλλά παρέχει μια πολλά υποσχόμενη μέθοδο για να βρούμε περισσότερα».