Εντείνονται οι έρευνες των αρχών για την αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα, κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους 179 επιβαίνοντες του Boeing 737-800 της Jeju Air, καθώς αυξάνονται οι πιέσεις για απαντήσεις.
Όπως αναφέρει ο Guardian, οι οικογένειες των νεκρών -175 επιβάτες και τέσσερα μέλη του πληρώματος- της πτήσης 7C2216 παρέμειναν στο διεθνές αεροδρόμιο Muan, όπου σημειώθηκε η τραγωδία, για να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες από τις αρχές.
Διαβάστε ακόμα: Οικογένειες σε απόγνωση περιμένουν να ταυτοποιηθούν οι σοροί των συγγενών τους
Η Εθνική Αστυνομική Υπηρεσία δήλωσε ότι είχε επιστρατεύσει επιπλέον υπαλλήλους και ότι θα χρησιμοποιήσει ταχείς αναλυτές DNA για να επιταχύνει την ταυτοποίηση των πέντε σορών. Όλα τα υπόλοιπα θύματα έχουν ταυτοποιηθεί, αλλά τα περισσότερα παραμένουν σε προσωρινό νεκροτομείο στο αεροδρόμιο.
Τι εξετάζουν οι ειδικοί για την αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα
Τα ακριβή αίτια της συντριβής είναι ακόμη άγνωστα. Οι πρώτες θεωρίες επικεντρώθηκαν σε σύγκρουση με σμήνος πουλιών, αν και ορισμένοι ειδικοί δεν πιστεύουν ότι μια σύγκρουση αυτού του είδους -σχετικά συχνό φαινόμενο στην αεροπορία- θα ήταν αρκετά ισχυρή ώστε να εμποδίσει τον πιλότο να κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης του Boeing.
Πέρα από τη σύγκρουση με πουλιά, οι ερευνητές προσπαθούν να διαπιστώσουν αν κάποιο από τα συστήματα ελέγχου του αεροσκάφους είχε τεθεί εκτός λειτουργίας, καθώς και γιατί ο πιλότος προφανώς επιχείρησε να προσγειωθεί τόσο σύντομα αφού είχε κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Το αεροπλάνο, το οποίο τροφοδοτείται από δύο κινητήρες CFM 56-7B26, φαίνεται ότι ταξίδευε με μεγάλη ταχύτητα όταν ο πιλότος επιχείρησε «προσγείωση με την κοιλιά».
«Δεν μπορώ να σκεφτώ κανέναν λόγο για να αναγκαστεί να κάνει μια τέτοια προσγείωση», δήλωσε ο εμπειρογνώμονας αεροπορικής ασφάλειας John Nance, πρώην στρατιωτικός και εμπορικός πιλότος που πετούσε 737 για την Alaska Airlines.
Η κριτική για τη διαρρύθμιση του αεροδρομίου αυξάνεται, με τους εμπειρογνώμονες της αεροπορίας να διερωτώνται γιατί ένα μεγάλο ανάχωμα από χώμα και σκυρόδεμα που χρησιμοποιείται για τη στήριξη του εξοπλισμού πλοήγησης είχε κατασκευαστεί σε απόσταση περίπου 250 μέτρων από το τέλος του διαδρόμου.
Οι επιβάτες πιστεύεται ότι έχασαν τη ζωή τους μετά τη σύγκρουση του αεροσκάφους πάνω στο ανάχωμα, ρίχνοντάς στα γύρω χωράφια. Νοτιοκορεάτες αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η κατασκευεί είχε χτιστεί σύμφωνα με τα πρότυπα του κλάδου, προσθέτοντας ότι αεροδρόμια σε άλλες χώρες είχαν παρόμοια χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, ορισμένοι εμπειρογνώμονες αμφισβήτησαν την ανάγκη κατασκευής του τόσο κοντά στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης.
Ο σχεδιασμός του διαδρόμου δεν ανταποκρινόταν στις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου, οι οποίες αποκλείουν οποιαδήποτε σκληρή κατασκευή όπως ένα ανάχωμα σε απόσταση τουλάχιστον 300 μέτρων από το τέλος του διαδρόμου, υποστήριξε ο John Cox, διευθύνων σύμβουλος της Safety Operating Systems και πρώην πιλότος 737.
Επταήμερο πένθος
Η συντριβή αποτελεί σοβαρή πρόκληση για τον νέο εκτελούντα χρέη προέδρου της Νότιας Κορέας, Τσόι Σανγκ-μοκ, ο οποίος διέταξε κατεπείγουσα επιθεώρηση ασφαλείας του συνόλου των αεροπορικών εταιριών της χώρας, ενώ το υπουργείο Μεταφορών θα επιθεωρήσει και τα 101 Boeing 737-800 που πετούν σήμερα μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Ο Τσόι, ο οποίος αντικατέστησε το Σαββατοκύριακο τον παραπεμφθέντα πρώην πρόεδρο Χαν Ντακ-σου, δήλωσε ότι προτεραιότητα είναι να εντοπιστούν τα υπόλοιπα θύματα και να στηριχθούν οι οικογένειες των επιβατών.
«Ακόμα και πριν βγουν τα τελικά αποτελέσματα, ζητάμε από τους αξιωματούχους να αποκαλύψουν με διαφάνεια τη διαδικασία διερεύνησης του ατυχήματος και να ενημερώσουν αμέσως τις οικογένειες που πενθούν», δήλωσε σε συνάντηση για τη διαχείριση των καταστροφών.
Ο Τσόι κήρυξε αμέσως επταήμερο πένθος και απέτισε φόρο τιμής σε μνημείο στο σημείο της συντριβής. Παρόμοια μνημεία έχουν στηθεί και σε άλλα σημεία της χώρας, ενώ οι σημαίες κυμάτιζαν μεσίστιες.
Εκπρόσωποι του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της κατασκευάστριας εταιρίας αεροσκαφών Boeing συμμετείχαν στο ερευνητικό σώμα και σχεδίαζαν να συναντηθούν την Τρίτη στη Μουάν, 300 χλμ. νοτιοδυτικά της Σεούλ.
Κατεστραμμένο το ένα «μαύρο κουτί»
Η εξακρίβωση της αιτίας του δυστυχήματος θα μπορούσε να αποδειχθεί πιο περίπλοκη και χρονοβόρα από ό,τι συνήθως, αφού το υπουργείο δήλωσε ότι από τον κατεστραμμένο καταγραφέα δεδομένων πτήσης του αεροπλάνου έλειπαν βασικά κομμάτια, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη την εξαγωγή των δεδομένων του.
Το δεύτερο «μαύρο κουτί» που περιέχει τον καταγραφέα φωνής του πιλοτηρίου ήταν σε καλύτερη κατάσταση, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.
Ο Παρκ Χαν-σιν, του οποίου ο αδελφός έχασε τη ζωή του στη συντριβή, δήλωσε ότι οι αρχές του είπαν ότι ο αδελφός του έχει αναγνωριστεί, αλλά πρόσθεσε ότι δεν μπόρεσε να δει τη σορό του.
Οι αρχές της Νότιας Κορέας θα βρεθούν υπό πίεση για να αποφύγουν την επανάληψη των συνεπειών της καταστροφής του φέρι Sewol τον Απρίλιο του 2014, κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους περισσότεροι από 300 άνθρωποι, κυρίως μαθητές γυμνασίου.
Πολλοί συγγενείς των θυμάτων κατήγγειλαν ότι οι αρχές χρειάστηκαν πολύ χρόνο για να ταυτοποιήσουν τους νεκρούς και να εξακριβώσουν τα αίτια του δυστυχήματος. Οι σοροί τεσσάρων από τα αναγνωρισμένα θύματα του δυστυχήματος της Κυριακής παραδόθηκαν στις οικογένειές τους, ανέφερε το Yonhap, επικαλούμενο τοπικούς αξιωματούχους.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.