Μενού
Οι φράσεις που αν ακούσετε από το πλήρωμα αεροπλάνου, σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα.
Unsplash
  • Α-
  • Α+

Πραγματικά, μόνο σε θαύμα μπορεί να αποδοθεί πως σώθηκε ο μοναδικός επιζών από το αεροπορικό δυστύχημα της Air India θύματα 290 επιβάτες και πλήρωμα. Όλοι, πλην ενός, του 40χρονου Βρετανού, ινδικής καταγωγής, Vishwash Kumar Ramesh, σκοτώθηκαν. 

Ειδικοί ψάχνουν να δουν πώς σώθηκε ο 40χρονος κάτοικος Λονδίνου, που είχε πάει στην Ινδία για να επισkεφθεί συγγενείς του. Όπως ανακάλυψαν, καθόταν στην θέση 11Α του αεροσκάφους. Την πρώτη από αριστερά στην τέταρτη σειρά του αεροπλάνου.   

Air India
Air India | DailyMail

 

Είναι αυτός όμως ο λόγος που επέζησε; 

«Είχε καλύτερες πιθανότητες επιβίωσης από τον μέσο όρο, λόγω της θέσης που καθόταν; Η ενστικτώδης απάντηση είναι πως «ναι». Υπάρχει λίγο περισσότερος χώρος γύρω από την έξοδο κινδύνου, κι έτσι μπορούσε να βγει γρήγορα από το αεροσκάφος» δήλωσε ο ειδικός και καθηγητής του πανεπιστημίου Γιορκ, Τζον Αλεξάντερ ΜανΝτέρμιντ, στην DailyMail.

Εκτός όμως από την θέση που καθόταν, σημαντικό ρόλο- σύμφωνα πάντα με τον καθηγητή - έπαιξε και στο πόσο γρήγορα κατάφερε να απομακρυνθεί από το αεροσκάφος: «Να βγει και να απομακρυνθεί... Θα ήταν μια ενστικτώδης αντίδραση από μέρους του»!

Ο ίδιος ο επιζών, με τραύματα σε όλο του το πρόσωπο, είπε στα Μέσα Ενημέρωσης πως είχε λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα στη διάθεσή του για να βγει από το αεροσκάφος πριν αυτό τυλιχθεί στις φλόγες. 

Διαβάστε επίσης: Ινδία: Φοιτήτρια «κόλλησε» στην κίνηση και έχασε την πτήση με το αεροπλάνο που συνετρίβη

Υπάρχουν πιθανότητες επιβίωσης;

Αλήθεια όμως, υπάρχουν πραγματικά βάσιμες συνθήκες επιβίωσης σε ένα αεροσκάφος όταν μιλάμε για συντριβή του αεροσκάφους; Ποιες είναι οι πιθανότητες επιβίωσης;

Σύμφωνα με την DailyMail, σπάνια υπάρχουν μοναδικοί επιζώντες από αεροπορικές συντριβές, ωστόσο τα τελευταία χρόνια, ενισχύουν την άποψη ότι οι μπροστινές θέσεις μπορεί να είναι πιο ασφαλείς σε περίπτωση συντριβής.

 

Πτήση αεροπλάνο
Unsplash


Ο καθηγητής Τζον Αλεξάντερ ΜανΝτέρμιντ υπενθυμίζει την περίπτωση της αεροπορικής τραγωδίας το 2020 στο Καράτσι του Πακιστάν, όπου δύο άντρες που κάθονταν στις πρώτες οκτώ σειρές του αεροπλάνου επέζησαν. Από την άλλη, στη συντριβή του Boeing 737-800 στη Νότια Κορέα τον περασμένο Δεκέμβριο επέζησαν δύο αεροσυνοδοί που κάθονταν στο πίσω μέρος του αεροπλάνου.

Μελέτη του περιοδικού Time το 2015, η οποία συνέλεξε δεδομένα 35 ετών από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας, διαπίστωσε ότι οι πίσω θέσεις έχουν χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας (32%) συγκριτικά με τις μπροστινές (38%). Όσον αφορά στα καθίσματα στη μέση του αεροπλάνου, το ποσοστό ήταν 29%.

Οι θέσεις που προτιμούν οι ειδικοί

Όσο για τις θέσεις που θεωρεί πιο ασφαλείς, ο καθηγητής απαντά: «Οι έξοδοι κινδύνου που βρίσκονται πάνω στο φτερό είναι καλύτερα προστατευμένες, καθώς εκεί το αεροσκάφος έχει μεγαλύτερη δομική αντοχή. Αν βρίσκεσαι κοντά στην έξοδο στο πίσω μέρος του αεροσκάφους και το αεροπλάνο συντριβεί με το ρύγχος πρώτα, το πίσω μέρος απορροφά περισσότερη από την ενέργεια της πρόσκρουσης και θα έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης».

Παρατήρησε πως ακόμη και η τοποθέτηση των μαύρων κουτιών στο πίσω μέρος των αεροσκαφών δείχνει ότι το σημείο αυτό θεωρείται πιο ασφαλές σε περίπτωση πρόσκρουσης.

Πτήση
Shutterstock.

«Είναι λίγο θέμα τύχης, αλλά αν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στον κίνδυνο, είσαι καλύτερα στις εξόδους πάνω στο φτερό και στο πίσω μέρος του αεροσκάφους», σημείωσε για να καταλήξει: «Η δική μου προτίμηση είναι συνήθως μια θέση στην έξοδο κινδύνου, αν καταφέρω να την εξασφαλίσω, αλλά δεν έχεις πάντα αυτή την επιλογή». Βέβαια, επιλέγει τη θέση με κριτήριο την άνεση κι όχι την ασφάλεια.

Ο ειδικός σε θέματα ασφάλειας αεροπορίας Τζούλιαν Μπρέι τόνισε, ότι η επιλογή θέσης δεν θα πρέπει να απασχολεί τους επιβάτες: «Είναι ένα μέρος του αεροπλάνου ασφαλέστερο από ένα άλλο; Όχι στις μέρες μας… Υπάρχουν πολλές έξοδοι κινδύνου και πολλές φουσκωτές τσουλήθρες έκτακτης ανάγκης στο αεροπλάνο. Προσωπικά, προτιμώ να κάθομαι στο πίσω μέρος ενός αεροπλάνου, αλλά αυτό συμβαίνει απλώς επειδή μου αρέσει να με αφήνουν μόνο, δεν έχει καμία σχέση με την ασφάλεια».

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA