Μενού
Αεροσκάφος Boeing
Αεροσκάφος Boeing | EPA/Hayden Smith/ΑΠΕ-ΜΠΕ
  • Α-
  • Α+

Την ώρα που τα περιστατικά με αεροσκάφη Boeing συνεχίζονται - με τελευταίο το ατύχημα στη Σενεγάλη με τους 11 τραυματίες - πηγή αποκαλύπτει πως βασικά εξαρτήματα έφευγαν τακτικά από το εργοστάσιο προμηθευτή με σοβαρά ελαττώματα.

Ο Santiago Paredes, ο οποίος εργαζόταν για την Spirit AeroSystems στο Κάνσας μεταξύ 2010 και 2022, δήλωσε ότι συνήθιζε να βρίσκει «από 50 έως 100, 200» ελαττώματα στις ατράκτους που αποστέλλονταν στην Boeing και ότι αισθανόταν απειλούμενος επειδή εξέφρασε τις ανησυχίες του.

«Έβρισκα πολλά λυγισμένα μέρη, μερικές φορές ακόμη και κομμάτια που έλειπαν» δήλωσε ο Paredes, ο οποίος ηγείτο ομάδας επιθεωρητών που δραστηριοποιούνταν στο τέλος της γραμμής παραγωγής του 737 Max.

Σε συνέντευξή του στο BBC και στο αμερικανικό δίκτυο CBS, ισχυρίστηκε πως «ήθελαν απλώς να αποσταλεί το προϊόν. Δεν επικεντρώνονταν στις συνέπειες της αποστολής κακών ατράκτων. Επικεντρώνονταν απλώς στην τήρηση των ποσοστώσεων, στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος, στην τήρηση του προϋπολογισμού ... Αν οι αριθμοί φαίνονταν καλοί, η κατάσταση των ατράκτων δεν είχε ουσιαστική σημασία».

Ο Paredes κατήγγειλε ότι πιεζόταν να είναι λιγότερο αυστηρός κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεων και του δόθηκε το παρατσούκλι "showstopper" επειδή επιβράδυνε τη διαδικασία παραγωγής λόγω της σχολαστικότητάς του. 

«Πάντα έκαναν φασαρία για το γιατί το βρίσκω (σ.σ. το ελάττωμα), γιατί το εξετάζω» είπε. Τελικά, διευθυντής τον διέταξε να αλλάξει τον τρόπο που συντάσσει τις αναφορές του, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των ανησυχιών που καταγράφονταν. 

Όταν διαμαρτυρήθηκε για την αλλαγή, υποβιβάστηκε και μετακινήθηκε σε διαφορετικό τμήμα, είπε ο ίδιος. «Ένιωσα ότι με απειλούσαν και ότι μου έκαναν αντίποινα επειδή εξέφρασα τις ανησυχίες μου». 

Τον Ιανουάριο, η Spirit και η Boeing δέχθηκαν έντονες πιέσεις μετά την έκρηξη του πάνελ της πόρτας σε ένα Boeing 737 Max 9 κατά τη διάρκεια της πτήσης, η οποία άφησε μια τρύπα στο πλάι του αεροπλάνου. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι η πόρτα είχε αρχικά τοποθετηθεί από την Spirit και αργότερα αφαιρέθηκε από το προσωπικό της Boeing για να αντιμετωπιστούν ελαττωματικά εξαρτήματα.

Το 2018 και το 2019, δύο αεροσκάφη 737 Max ενεπλάκησαν σε θανατηφόρα δυστυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους συνολικά 346 άνθρωποι.

Εκπρόσωπος της Spirit AeroSystems δήλωσε στο BBC ότι η εταιρεία «διαφωνεί έντονα» με τους ισχυρισμούς του Paredes. Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA