Μενού
Η ώρα του μεσημεριανού στο Buxton
Η ώρα του μεσημεριανού στο Buxton | buxtonschool.org
  • Α-
  • Α+

Ένα σχολείο στις ΗΠΑ κατάφερε πρόσφατα να ολοκληρώσει ένα πρωτοποριακό για την εποχή κατόρθωμα, που ξεκίνησε ως πείραμα για την κοινωνική προσαρμογή των μαθητών. Περίπου ένα χρόνο πριν, δάσκαλοι και παιδιά αποφάσισαν να ξεφορτωθούν τα smartphones από την καθημερινότητά τους.

Πρόκειται για το οικοτροφείο Buxton, στη Μασσαχουσέτη των ΗΠΑ, του οποίου η διοίκηση θέσπισε ένα τολμηρό μέτρο, καθώς η αλόγιστη χρήση των smartphones είχε κάνει το έργο και τη ζωή των εκπαιδευτικών «αβίωτα».

Τι άλλαξε μετά το μπλόκο στα κινητά

Οι περισσότεροι στο ίδρυμα, μαζί και οι μαθητές, πλέον συμφωνούν ότι όλα είναι καλύτερα χωρίς τα κινητά. Γίνονται λιγότερες διακοπές κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ενώ οι μαθητές αλληλεπιδρούν πιο άμεσα και ουσιαστικά.

Στην αρχή, η απόφαση για την κατάργηση των smartphones πάρθηκε μονομερώς από τη διεύθυνση, αλλά γρήγορα το προσωπικό και οι μαθητές κατανόησαν τα οφέλη της. Βέβαια, όπως και σε ένα πρόγραμμα απεξάρτησης, η ολοκληρωτική στέρηση μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητες συνέπειες.

Δραστηριότητες του σχολείου
Δραστηριότητες του σχολείου | https://buxtonschool.org/

Έτσι, αντί να αφήσουν τους θαμώνες τους χωρίς καθόλου τηλέφωνα, το σχολείο παρείχε σε δασκάλους και παιδιά φθηνά «light phones», κινητά με πολύ υποτυπώδεις λειτουργείες, επιτρέποντας μόνο τις κλήσεις και την (πολύ αργή) αποστολή μηνυμάτων κειμένου, ενώ δεν μπορούν να «τρέξουν» καμία εφαρμογή.

Αποτιμώντας το πείραμά τους, ο ο Scott Hunter, δάσκαλος αγγλικών και μουσικής, δήλωσε: «Είναι ένα πρόβλημα για το οποίο βρήκαμε μία πολύ καλή λύση». «Νομίζω ότι οι άνθρωποι έγιναν πολύ πιο κοινωνικοί», πρόσθεσε η Bea Sas, μία από τους καθηγητές.

Ο αριθμός των μαθητών του ιδρύματος που συμμετείχαν ενεργά σε δημιουργικές και εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως εργαστήρια μαγειρικής, κηπουρικής, αγγειοπλαστικής, φωτογραφίας αλλά και στη χορωδία αυξήθηκαν αισθητά σε αυτό το διάστημα.

Δραστηριότητες του σχολείου
Δραστηριότητες του σχολείου | https://buxtonschool.org/

«Μάστιγα» τα smartphones

Για πολλούς δασκάλους στις ΗΠΑ, η χρήση του κινητού που κάνουν οι μαθητές είναι υπερβολική και εξουθενωτική. «Είναι σε κάθε τάξη, σε κάθε περίοδο», είπε ο Mark McLaughlin, καθηγητής μαθηματικών σε γυμνάσιο του Όρεγκον. «Το χειρότερο μέρος της δουλειάς μου είναι να κάνω τον αστυνόμο κινητών τηλεφώνων».

Οι εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα αναφέρουν ότι βρίσκονται σε σχεδόν συνεχή μάχη ενάντια στα smartphones. Μια έρευνα σε σχολική περιφέρεια στη Βιρτζίνια διαπίστωσε ότι περίπου το ένα τρίτο των δασκάλων έλεγαν στους μαθητές να αφήσουν τα κινητά τους τηλέφωνα πέντε έως δέκα φορές ανά μάθημα, ενώ το 14,7% το έκανε περισσότερες από 20 φορές ανά τάξη.

Όταν ένα γυμνάσιο στον Καναδά έκανε μία έρευνα ερωτηματολογίου στο προσωπικό του, το 75% των ερωτηθέντων θεώρησε ότι τα κινητά τηλέφωνα επηρέαζαν αρνητικά τη σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών τους. Σχεδόν τα δύο τρίτα πίστευαν επίσης ότι οι συσκευές επηρέαζαν αρνητικά και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις.

«Είναι ένα μεγάλο ζήτημα», είπε ο Arnold Glass, καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Rutgers, ο οποίος έχει ερευνήσει την επίδραση των κινητών τηλεφώνων στην απόδοση των μαθητών. «Χάνουν μεταξύ μισής και μίας μονάδας από τη βαθμολογία αν τους επιτρέπεται να χρησιμοποιούν smartphones στην τάξη».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA