Μενού
Παιχνίδια
Παιδικά παιχνίδια | Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Η μέρα προσφορών της Black Friday έχει αναπόφευκτα συνδεθεί με ορδές αγοραστών που θα έκαναν τα πάντα για να αποκτήσουν το προϊόν που έχουν «σταμπάρει», ανεξαρτήτως κόστους.

Είναι συχνή η εικόνα του πλήθους που συγκεντρώνεται έξω από τις πόρτες και τις βιτρίνες καταστημάτων, και αρχίζει να καλπάζει σαν αγέλη από βουβάλια με το άνοιγμα του μαγαζιού.

Ένα τέτοιο περιβόητο περιστατικό είχε συμβεί και τα Χριστούγεννα του 1983, όταν οι ανάρπαστες παιδικές κούκλες Cabbage Patch Kids προκάλεσαν κανονικές εξεγέρσεις μέσα και έξω από τα παιχνιδάδικα και τα καταστήματα λιανικής.

Οι αναταραχές

Σύμφωνα με τη New York Post, ένα νέο ντοκιμαντέρ του σκηνοθέτη Άντριου Τζενκς, ανατρέχει στο παρελθόν για να καταγράψει πώς ο καταναλωτικός πυρετός για τις διάσημες κούκλες εισήγαγε το «έθιμο» των αναταραχών της Balck Friday στις ΗΠΑ.

Στο νέο ντοκιμαντέρ, Billion Dollar Babies, απαθανατίζονται στιγμές πανικού και βίας που επικρατούσαν σε καταστήματα των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς η παραγωγή των συγκεκριμένων παιχνιδιών εκείνη τη χρονιά δεν έφτανε για να καλύψει τις ακραίες αγοραστικές απαιτήσεις. Η εταιρία παραγωγής Coleco κατάλαβε καθυστερημένα πως δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στους καταναλωτές, εκδίδοντας μία τηλεοπτική ανακοίνωση που οδήγησε εκατοντάδες να... «εξεγερθούν».

Στο φιλμ φαίνονται οι διάδρομοι των παιχνιδάδικων «πλημμυρισμένοι» από εξοργισμένους γονείς, οι οποίοι παλεύουν για να φτάσουν στα ταμεία με μία από τις κούκλες που βρίσκονταν σε τραγική έλλειψη. Στο Μαϊάμι, η αστυνομία είχε αναφέρει πως ένας 75χρονος σπρώχτηκε σαν μαριονέτα από το πλήθος, ενώ μία έγκυος γυναίκα στο Νιου Τζέρσι ποδοπατήθηκε από τους πελάτες στο κατάστημα Child World.

Ο δημιουργός των ανάρπαστων παιχνιδιών

Μετά από πολλές προσπάθειες, ο δημιουργός του ντοκιμαντέρ κατάφερε να πάρει συνέντευξη από τον δημιουργό της σειράς Cabbage Patch Kids, Ζάβιερ Ρόμπερτς.

«Ήθελα απλά να γίνω πλούσιος» παραδέχεται ο «καρικατουρίστικος» Ρόμπερτς στη συνέντευξη. Ο Ζάβιερ είχε συλλάβει την ιδέα για τις κούκλες όταν ήταν ακόμα φοιτητής καλών τεχνών, με την πρώτη φουρνιά του 1977 να φέρουν τον τίτλο «Little People».

Η ιδιοφυία του Ρόμπερτς είχε να κάνει με τον τρόπο που προώθησε το νέο του προϊόν. Αντί να προμοτάρει τις κούκλες ως οποιαδήποτε αντιγραφή πραγματικού μωρού, τα Cabbage Patch Kids ήταν μαγικά μωρά τα οποία φύτρωναν σε έναν φανταστικό λαχανόκηπο.

Από εκεί ο «πατέρας» Ζάβιερ τα μάζευε και τα έστελνε στα παιδιά της Αμερικής, με το καθένα να έχει στη συσκευασία και ένα «πιστοποιητικό γέννησης» με το όνομά του. Επιπλέον, ο επιχειρηματίας προσέφερε επιλογές τόσο για αγόρια όσο και για κορίτσια, ανοίγοντας την αγορά του σε χιλιάδες περισσότερα παιδιά.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA