Μενού
νησι σαμοσ
Το εναλλακτικό νησί που αγαπούν οι Ελβετοί | Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στην Τουρκία, από τους ανθρώπους του τουρισμού αναφορικά με τη σύγκριση τους με την Ελλάδα αλλά και την επιλογή εκατοντάδων Τούρκων να παραθερίσουν στα νησιά του Αιγαίου και όχι σε κάποιο από τα τουριστικά θέρετρα της γειτονικής χώρας.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ekonomim.com που προσπάθησε να ρίξει φως στην «κόντρα» του φετινού καλοκαιριού, η Ελλάδα πέτυχε τον στόχο της να προσελκύσει Τούρκους τουρίστες στα νησιά με αίτηση βίζας. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται οι Τούρκοι τουρίστες σχημάτιζαν μεγάλες ουρές για να πάνε στα ελληνικά νησιά ενώ τα δημοφιλή παραθεριστικά θέρετρα της Τουρκίας, ειδικά το Μποντρούμ, το Τσεσμέ και το Μαρμαρίς, δεν μπορούσαν να φτάσουν την πυκνότητα των προηγούμενων ετών. 

Εταιρείες που οργανώνουν ακτοπλοϊκά δρομολόγια προς τα ελληνικά νησιά ανέλυσαν στην ιστοσελίδα τις εκτιμήσεις τους ότι η ζήτηση έχει διπλασιαστεί σε σύγκριση με πέρυσι και ότι περισσότεροι από 200 χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες έχουν επισκεφθεί τα νησιά αυτό το καλοκαίρι. Από την πλευρά τους, Τούρκοι επαγγελματίες του τουρισμού, που υπέστησαν απώλεια εγχώριων τουριστών λόγω του υψηλού πληθωρισμού, επαναστάτησαν ενάντια στις δημοσιεύσεις που έλεγαν ότι «οι διακοπές στην Ελλάδα είναι φθηνότερες από ό,τι στην Τουρκία» και υποστήριξαν ότι η Τουρκία και η ποιότητα των υπηρεσιών της δεν μπορούν να ανταγωνιστούν την Ελλάδα.

Γιατί προτιμούν διακοπές στην Ελλάδα

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουρκικών Ταξιδιωτικών Γραφείων (TÜRSAB) İzmir BTK Κιβάνκ Μερίκ είπε ότι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι Τούρκοι τουρίστες προτιμούν πλέον την Ελλάδα είναι «η καταστολή της συναλλαγματικής ισοτιμίας». Δηλώνοντας ότι αυτή η τάση ξεκίνησε πέρυσι, ο Meriç είπε, «Οι πολίτες μας έχουν την ευκαιρία να πάνε στο εξωτερικό με χαμηλότερο κόστος. Η τιμή των διακοπών παραμένει υψηλή και εντός της χώρας. Δεν σημαίνει ότι οι ξενοδόχοι στην Τουρκία βγάζουν περισσότερα κέρδη. Το κόστος είναι υψηλότερο», είπε.

Τούρκοι ξενοδόχοι: «Στην Ελλάδα φθηνά είναι μόνο τα ποτά»

Υπάρχουν όμως και οι αντιδράσεις, ιδιαίτερα σε αναρτήσεις που υπάρχουν στα social media και υποστηρίζουν πως «Η Ελλάδα είναι φτηνή». Χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Ξενοδόχων και Χειριστών της Μεσογείου (AKTOB) Κααν Καβάλογλου υποστήριξε πως: «Φωτογραφίζουν ένα τραπέζι από την Ελλάδα και απλώς αναφέρουν τις τιμές. Κανείς δεν δείχνει τις συνθήκες του ξενοδοχείου που μένει. Δεν γίνεται να συγκρίνετε ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Τουρκία με έναν ξενώνα στην Ελλάδα. Το μόνο φτηνό πράγμα στην Ελλάδα είναι το αλκοόλ. Αλλά κλείνουμε αυτό το χάσμα με το σύστημα all inclusive. Όταν λέμε ότι κάτι είναι φτηνό, πρέπει να κάνουμε τη σωστή σύγκριση».

Μάλιστα ο Πρόεδρος του Aegean Touristic Enterprises and Accommodations Association (ETİK) Μεχμέτ Ισλέρ αφού συνέκρινε τις τιμέ των ποτών ανάμεσα στις δύο χώρες, πήγε και... ένα βήμα παραπέρα.  «Συνέκριναν τις τιμές εκεί με τις τιμές στην Τουρκία. Το έκαναν χωρίς να λάβουν υπόψη τα μεταφορικά, τη διαμονή σε ξενοδοχείο και τα χρήματα για βίζα. Εκεί, η σύζυγος είναι στην κουζίνα, ο γιος είναι ο σερβιτόρος, παρέχουν υπηρεσίες με αυτόν τον τρόπο», είπε.

Ο Μουμπερά Ερεσίν , Πρόεδρος της Ένωσης Τούρκων Ξενοδόχων (TÜROB), από την πλευρά του είπα ότι η σεζόν ήταν στάσιμη τόσο λόγω του Euro 2024 όσο και των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, ενώ τόνισε ότι η Τουρκία και η Ελλάδα δεν είναι δύο χώρες που μπορούν να συγκριθούν ως προς την απόδοση των τιμών.

«Όταν οι άνθρωποι πηγαίνουν στην Ελλάδα, ξέρουν τι θα βρουν και θα τους προσφερθεί. Ωστόσο, πραγματικά δεν υπάρχουν ξενοδοχεία αυτού του τύπου στην Τουρκία... Ως Τουρκία, είμαστε στην κορυφή του κόσμου όσον αφορά την ποιότητα των ξενοδοχείων και των υπηρεσιών. Όταν αυτοί οι επισκέπτες έρχονται στην Τουρκία, δεν δέχονται την υπηρεσία που λαμβάνουν εκεί. Το φαγητό, το ποτό και τα θαλασσινά είναι στάνταρ στην Ελλάδα, αλλά η Tουρκία δεν είναι έτσι» είπε.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA