Μία υπερήλικας που έζησε 112 χρόνια απέδωσε το μυστικό της μακροζωϊας της σε δύο συγκεκριμένους παράγοντες ενώ οι επιστήμονες μελέτησαν τα γονίδιά της για να φτάσουν σε νέες θεραπείς αντιγήρανσης.

Όπως αναφέρει το Insider, πρόκειται για την περίπτωση της Λουίζ Λιβάι, η οποία ήταν ο γηραιότερος άνθρωπος που ζούσε στη Νέα Υόρκη, μέχρι που απεβίωσε στις 17 Ιουλίου, σε ηλικία 112 ετών.

Η Λιβάι έπαιζε μπριτζ, παρακολουθούσε σαπουνόπερες, έπινε κόκκινο κρασί και χρησιμοποιούσε υπολογιστή μέχρι σχεδόν το τέλος της ζωής της.

Η υπερήλικας, γεννημένη το 1910, έζησε δύο Παγκοσμίους Πολέμους και για δεκαετίες ήταν φανατική καπνίστρια, μέχρι τη δεκαετία του '60 όταν άρχισαν οι προειδοποιήσεις υγείας στα πακέτα τσιγάρων, αναφέρουν οι New York Times.

Η κόρη της δήλωσε, ότι η μητέρα της έσπασε το ισχίο αυτή την άνοιξη και εμφάνισε λοίμωξη μετά την επέμβαση.

Οι δύο παράγοντες

Απέδωσε την μακροζωΐα της σε δύο κύριους παράγοντες. Μία διατροφή χαμηλή σε χοληστερίνη, την οποία ξεκίνησε από όταν έγινε 40 ετών καθώς και την θετική της ψυχική κατάσταση.

«Αυτό είναι το ένα πράγμα που λέω στον κόσμο όταν με ρωτάνε πού οφείλεται. Νομίζω ότι η στάση που έχεις στα πράγματα είναι πάρα πολύ σημαντική», είχε δηλώσει η Λιβάι το 2019.

Η άποψη της επιστήμης

Επιστήμονες μελέτησαν τα γονίδια της Λιβάι για να βρουν στοιχεία του πώς λειτουργεί η μακροζωΐα καθώς υποπτεύονται ότι δεν πρόκειται μόνο για το αποτέλεσμα της διατροφής ή της θετικής της προσέγγισης.

«Οι αλλαγές στα γονίδια μακροζωΐα ή οι μεταλλάξεις, αλλάζουν τη λειτουργία του γονιδίου σε τέτοιο τρόπο ώστε να μας προστατεύουν από την πρόωρη γήρανση ή να την επιβραδύνουν», ανέφερε ο γιατρός Μπαρτζιλάι.

Μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες των επιστημόνων πάνω στα γονίδια και τις αλλαγές τους, εξακολουθούν να λένε ότι η καθημερινή άσκηση, η υγιεινή διατροφή και ένα καλό πρόγραμμα ύπνου, είναι παράγοντες που επιδρούν θετικά στον τρόπο που μεγαλώνουμε.