Νέα στοιχεία δείχνουν ότι η μουσική ήταν ένα από τα πιο σημαντικά μέσα εμψύχωσης κατά την διάρκεια του lockdown. Πάνω από 155 εκατομμύρια άλμπουμ αγοράστηκαν ή ακούστηκαν σε streaming το 2020, μια αύξηση του ύψους 8,2%, σύμφωνα με την δισκογραφική εταιρεία BPI.
Οι πιο εμπορικοί Βρετανοί καλλιτέχνες της χρονιάς ήταν οι Lewis Capaldi, Harry Styles και Dua Lipa, ενώ το Divinely Uninspired To A Hellish Extent του Lewis Capaldi ήταν το άλμπουμ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Παρά την αύξηση της ακρόασης της μουσικής μέσα στην καραντίνα, οι πωλήσεις μεμονωμένων άλμπουμ μειώθηκαν. Για πρώτη φορά από το 1973, ούτε ένα άλμπουμ που κυκλοφόρησε μέσα στο 2020 δεν έκανε 300.000 πωλήσεις ώστε να γίνει πλατινένιο- αν και το Future Nostalgia της Dua Lipa πλησιάζει την πλατίνα.
Όσο για την δεκάδα των πιο εμπορικών άλμπουμ του 2020, εκεί συναντάμε και τρεις συλλογές Greatest Hits από καλλιτέχνες των οποίων η καριέρα κορυφώθηκε τη δεκαετία του 1970, τους Queen, τον Elton John και τους Fleetwood Mac.
Η ακρόαση μέσω υπηρεσιών streaming βρίσκεται στο επίκεντρο, με τους μουσικόφιλους να έχουν ακούσει 139 δισεκατομμύρια σε υπηρεσίες όπως το Spotify, το Amazon Music και το Apple Music το 2020, δηλαδή πάνω από το ένα πέμπτο (22%). Το Blind Lights του Weeknd ήταν το πιο δημοφιλές τραγούδι της χρονιάς, ενώ ο Lewis Capaldi, ο Harry Styles και η Dua Lipa έφτασαν το σχεδόν μισό δισεκατομμύριο streaming της μουσικής τους ο καθένας.
Στοιχεία σαν αυτά έχουν βοηθήσει τη μουσική βιομηχανία να ανακάμψει από την κρίση της πειρατείας, αλλά υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία μεταξύ των καλλιτεχνών σχετικά με τον τρόπο διανομής των αμοιβών των δικαιωμάτων από τις υπηρεσίες streaming.
Σχετική έρευνα για το ζήτημα ξεκίνησε πέρυσι από το βρετανικό κοινοβούλιο, με πρωτοβουλία διαφόρων καλλιτεχνών όπως τα μέλη των Radiohead, όπου είχαν πληροφορήσει τους βουλευτές ότι «πολλοί μουσικοί δεν μπορούν να πληρώσουν το ενοίκιο τους». Ο Nile Rodgers της μπάντας Chic είπε ότι τα οικονομικά στοιχεία του streaming καλύπτονται από μυστικότητα, προσθέτοντας «Δεν γνωρίζουμε καν τι αξίζει το streaming ενός τραγουδιού και δεν υπάρχει τρόπος να μάθουμε. Οι καλλιτέχνες και οι συγγραφείς δεν αμείβονται εξίσου. Δεν παίρνουν το δίκαιο μερίδιο στην πίτα.».
Εκτός από το streaming, το βινύλιο συνέχισε να αυξάνει τη δημοτικότητα του, με τις πωλήσεις να φτάνουν τα 4,8 εκατομμύρια - από 4,3 εκατομμύρια το 2019 - σηματοδοτώντας την καλύτερη χρονιά του βινυλίου από το 1990, όταν οι Sinead O'Connor και New Kids στο Block κατακτούσαν κορυφή.
Τέλος και οι πωλήσεις των κασετών σχεδόν διπλασιάστηκαν, αφού υπολογίζονται ότι 156.542 κασέτες πωλήθηκαν, το υψηλότερο σύνολο από το 2003.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.