Μενού
  • Α-
  • Α+

Το οριστικό «όχι» του Γιώργου Αγγελόπουλου στο «Survivor» δρομολογεί όπως φαίνεται αλλαγές στη φιλοσοφία της All Star εκδοχής του ριάλιτι εάν τελικά υλοποιηθεί καθώς η διοίκηση του ΣΚΑΪ δεν έχει δώσει ακόμη το «πράσινο φως». Εδώ και δύο χρόνια συζητείται το «All Star Survivor» με τον ΣΚΑΪ να είναι ιδιαίτερα διστακτικός ως προς την υλοποίησή του. Και φυσικά τα νούμερα του φετινού ριάλιτι κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά ήταν. Η αρχική λογική ήθελε πάση θυσία τους νικητές και τους φιναλίστ όλων των προηγούμενων κύκλων (Γιώργος Αγγελόπουλος, Μάριος Πρίαμος Ιωαννίδης, Κωνσταντίνος Βασάλος, Κατερίνα Δαλάκα, Ηλίας Γκότσης, Σάκης Κατσούλης, Ηλίας Μπόγδανος και εσχάτως Στάθης Σχίζας, Άρης Σοϊλέδης και Ασημίνα Χατζηανδρέου) να συμμετέχουν στο παιχνίδι ώστε να υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός σε αγωνιστικό επίπεδο που θα αποτυπωθεί και στους πίνακες τηλεθέασης.

Τα μεγάλα ποσά που ζήτησαν αρκετοί από τους προαναφερθέντες αφενός λόγω των αγωνιστικών ικανοτήτων τους αφετέρου λόγω της δημοσιότητας που κέρδισαν μετά το ριάλιτι οδήγησαν την εταιρία παραγωγής σε δεύτερες σκέψεις. Η επικρατούσα άποψη αυτή τη στιγμή είναι να επιλεγούν παίκτες που θα κάνουν ίντριγκα και θα προσφέρουν τα μέγιστα στο κομμάτι του ριάλιτι. Απ’ την άλλη στον ΣΚΑΪ δεν έχουν ακόμη αποφασίσει για το εάν θέλουν ένα All Star Survivor, μια απλή και ταπεινή εκδοχή του ριάλιτι ή εν τέλει την απουσία του πρότζεκτ από το πρόγραμμα του δεύτερου μισού της σεζόν.

Το κανάλι του Φαλήρου μετά την πρώτη του αποτυχημένη προσπάθεια επένδυσης στην Ελληνική μυθοπλασία τη σεζόν 2019 – 2020 («Λόγω Τιμής 20 χρόνια μετά», «Θα γίνει της Πολυκατοικίας», «8 λέξεις», «Ρουμ Σέρβις Πλιζ» το οποίο δεν βγήκε ποτέ στον «αέρα») κάνει φέτος μια νέα προσπάθεια στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η σειρά της Acun Medya «ΣτΟργη». Υπάρχει ισχυρή πιθανότητα λοιπόν εάν το κάστινγκ δεν ικανοποιήσει το σταθμό ή για άλλους αστάθμητους παράγοντες (εκλογές, κατάρρευση της διαφημιστικής δαπάνης) να μην βγει καθόλου τη σεζόν 22 – 23 «Survivor». Αυτό θα αποφασιστεί τον Νοέμβριο και σε συνάρτηση με το πως θα πηγαίνουν μέχρι εκείνη τη χρονική στιγμή τα υπόλοιπα προγράμματα της βραδινής ζώνης.  

Οι μυστικές διαπραγματεύσεις των καναλιών 

Η σεζόν που έρχεται θα είναι η πιο ανταγωνιστική της τελευταίας δεκαπενταετίας. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τις 7 πρωινές ψυχαγωγικές εκπομπές που θα βγουν σε ιδιωτικά κανάλια και ΕΡΤ, το σύνολο των 36 σειρών (επιδοτούνται στα ιδιωτικά κανάλια από το ΕΚΟΜΕ όχι όμως και στη Δημόσια Τηλεόραση) και τα τουλάχιστον 5 ριάλιτι και talent shows. Στα κανάλια επικρατεί ανησυχία: Η διαφημιστική δαπάνη από τους τελευταίους μήνες της σεζόν που τελείωσε παρουσιάζει πτώση η οποία σύμφωνα με τις προβλέψεις θα συνεχιστεί τουλάχιστον για το πρώτο δίμηνο έναρξης της νέας σεζόν. Αυτό σε συνδυασμό με την άνοδο στις τιμές της ενέργειας (κινητήριος δύναμη των καναλιών σε όλα τα επίπεδα, από το φωτισμό και την λειτουργία των στούντιο μέχρι την κίνηση των οχημάτων των εξωτερικών συνεργείων) δημιουργεί κλίμα ανησυχίας το οποίο επιτείνεται και από την εκλογολογία που συνεχίζεται. Παλαιότερα στελέχη της τηλεοπτικής αγοράς θυμούνται με τρόμο την κατάρρευση τηλεοπτικών σταθμών και Εκδοτικών Συγκροτημάτων στα μέσα της μνημονιακής περιόδου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Reader πριν καν ολοκληρωθεί η φετινή σεζόν υψηλόβαθμα στελέχη των ιδιωτικών σταθμών έχουν ξεκινήσει συζητήσεις και ζυμώσεις στο παρασκήνιο ώστε να υπάρξει μια συμφωνία σε κάποια βασικά σημεία που θα βοηθήσει στην περιστολή των εξόδων. Το πρώτο είναι η έναρξη της prime time (Ζώνη υψηλής τηλεθέασης). Να μην ξεκινήσει αρχές Σεπτεμβρίου ή ακόμη και τέλη Αυγούστου όπως τις προηγούμενες σεζόν αλλά να υπάρξει κοινή έναρξη το νωρίτερο τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου. Επίσης από τα τέλη Δεκέμβρη έως και τα μέσα Γενάρη το prime time να κατεβάσει ρολά με επαναλήψεις. Πρακτικές δηλαδή που εφαρμόζονταν τα πρώτα αλλά και τα μεσαία χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης και βοηθούσαν στη μείωση των δαπανών των σταθμών. Υπήρχε και ένα τρίτο ζητούμενο το οποίο σε γενικές γραμμές τηρήθηκε: Να μην ξεφύγουν τα ποσά στις μεταγραφές δημιουργώντας τετελεσμένα για τα κασέ στην αγορά. Ακόμη και στην περίπτωση της Φαίης Σκορδά εκείνη αποφάσισε να φύγει οριστικά από τον ΑΝΤ1, εμμέσως πλην σαφώς το δημοσιοποίησε και εν συνεχεία έγιναν οι προτάσεις από τον ΣΚΑΪ - όπου τελικά κατέληξε -  και από το STAR. 

Το φετινό στοίχημα της Βίκυς Καγιά με το GNTM 

Αν επιβεβαιωθούν επί των τηλεοπτικών μας δεκτών οι πληροφορίες για το νέο κύκλο του GNTM τότε θα μιλάμε για ένα «υψηλών τόνων» ριάλιτι που δεν θα εστιάζει τόσο στις ικανότητες των διαγωνιζομένων αλλά στο στοιχείο του ριάλιτι. Ήδη τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ εκπομπών και ιστοσελίδων lifestyle περιεχομένου βοούν για καυγάδες, εντάσεις, κλάματα και πάσης φύσεως συναισθηματικών εξάρσεων ικανών να εξάψουν το ενδιαφέρον των τηλεθεατών που αρέσκονται σε αυτού του είδους τα πρόγραμμα άρα να φέρουν και τα επιθυμητά νούμερα τηλεθέασης. Η Βίκυ Καγιά μπαίνει στον τελευταίο χρόνο του ισχύοντος συμβολαίου της με το STAR με δύο σημαντικά μειονεκτήματα: Την πτώση της τηλεθέασης του GNTM από την τελευταία χρονιά που ήταν ακόμη και εκείνη στο ριάλιτι μόδας και την μεγάλη αποτυχία του περσινού Dancing with the Stars. Η επιστροφή της διαφημίστηκε ως «ολική επαναφορά». Ο πήχης λοιπόν έχει μπει αρκετά ψηλά και το γνωρίζει και η ίδια. Από την άλλη το μεσημεριανό (και πολύ πιο χαμηλού κόστους) «Shopping Star» το οποίο θα μπει αισίως στην έβδομη σεζόν του παρουσιάζει αξιοσημείωτη αντοχή στους πίνακες τηλεθέασης.  

Ολικό λίφτινγκ στο «Makedonia tv» μετά τις εκλογές 

Για μετά τις εκλογές πηγαίνει η χορήγηση των θεματικών αδειών από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και τότε θα παρθούν και οι οριστικές αποφάσεις του ομίλου ΑΝΤ1 για το μέλλον του Makedonia TV του οποίου διευθύνων σύμβουλος ανέλαβε και εκεί (ΑΝΤ1, ΑΝΤ1 Studios) ο έμπειρος Γιώργος Λεβέντης. Προς το παρόν και έχοντας μελετήσει αρκετά το παράδειγμα του ημιθανούς Mega πριν την αλλαγή ιδιοκτησίας του και της δυναμικής επιστροφής του το αδελφό κανάλι του ΑΝΤ1 σταδιακά μετατρέπεται σε library Channel του ΑΝΤ1 με την προβολή παλαιότερων επιτυχημένων σειρών του. Υπενθυμίζεται πως ο ΑΝΤ1 διαθέτει την τρίτη μεγαλύτερη ταινιοθήκη της Ελληνικής τηλεόρασης μετά την ΕΡΤ και το Mega. Στο μέλλον το κανάλι θα μετονομαστεί και θα ενισχυθεί με πρωτογενές ψυχαγωγικό περιεχόμενο ώστε να μπορέσει να διεκδικήσει μεγαλύτερο κομμάτι της εγχώριας τηλεοπτικής αγοράς, κατά συνέπεια και της διαφημιστικής πίτας.