Μενού
victor-vernicos-eurovision
Ο Victor Vernicos στην σκηνή της Eurovision | @AP
  • Α-
  • Α+

Η τελευταία σελίδα μιας μάλλον προδιαγεγραμμένης εξέλιξης – τουλάχιστον για τους παροικούντες της εγχώριας τηλεοπτικής Ιερουσαλήμ – γράφτηκε χθες στην Παιανία. Χωρίς πόνο, δάκρυα, ιδρώτα, ίντριγκες και παρασκήνια. Ο Γιάννης Λάτσιος αποτελεί παρελθόν για το Open με την σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε το βράδυ της Πέμπτης να μην προκαλεί αιφνιδιασμό στη μιντιακή πιάτσα.

«Η Διοίκηση του Open ανακοινώνει την από κοινού απόφαση με τον Πρόεδρο του Διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας κύριο Γιάννη Λάτσιο, για τη λύση της συνεργασίας τους» αναφέρει η ανακοίνωση καταλήγοντας: «Το Open ευχαριστεί θερμά τον Γιάννη Λάτσιο για την εποικοδομητική συνεργασία και την προσφορά του στην αναδιαμόρφωση του προφίλ του σταθμού και του εύχεται κάθε επιτυχία στα μελλοντικά του σχέδια».

H φράση κλειδί βρίσκεται βέβαια στη μέση του δελτίου τύπου: «Η απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο επανακαθορισμού των στρατηγικών στόχων του οργανισμού». Η διαφωνία λοιπόν του μέχρι χθες Προέδρου του Open και της ιδιοκτησίας του καναλιού ήταν για την επόμενη μέρα. Που πλέον προδιαγράφεται περισσότερο αβέβαιη από ποτέ.

Η ιδιοκτησία του σταθμού φέρεται να μην έδωσε ποτέ έγκριση για μια έστω περιορισμένου κόστους επένδυση για την επόμενη σεζόν. Την ώρα που το πρόγραμμα των άλλων πέντε ιδιωτικών καναλιών για τη σεζόν 2023-2024 έχει σχεδόν κλείσει ακόμη και με λεπτομέρειες σε ζώνες όχι και τόσο μεγάλης σημασίας (π.χ απογευματινή ζώνη του Σαββατοκύριακου) στο Open δεν έχουν υπογραφεί καν τα τρία προγράμματα που πήγαν καλά και προφορικά έχουν πάρει έγκριση για το φθινόπωρο.

Δηλαδή οι δύο πρωινές εκπομπές «Ποιος είναι πρωϊνιάτικα» με τη Μπέττυ Μαγγίρα και «Open Weekend» με την Ελένη Τσολάκη καθώς και η καθημερινή σειρά «Έρωτας φυγάς» που σημειώνει τριπλάσιο ποσοστό τηλεθέασης σε σχέση με το μέσο όρο του καναλιού. Από ‘κει και πέρα σύμφωνα με πληροφορίες του Reader η ιδιοκτησία του Open μέσω των εκπροσώπων της στην Ελλάδα φέρεται να ήταν τελείως απρόθυμη για την έγκριση οποιουδήποτε άλλου ψυχαγωγικού προγράμματος για το φθινόπωρο.

Αυτός ήταν και ο λόγος που αποχώρησε προ μερικών εβδομάδων η διευθύντρια προγράμματος Χρύσα Μασούρου για να ακολουθήσει τώρα ο Γιάννης Λάτσιος. Όσον αφορά στην πρώτη κατευθύνεται σε θέση «κλειδί» στον ΑΝΤ1. Την ίδια στιγμή από χθες το βράδυ έντονη είναι η φημολογία περί επιστροφής Λάτσιου στο κανάλι του Αμαρουσίου. Προσώρας δεν επιβεβαιώνεται ούτε από την πλευρά του έμπειρου στελέχους αλλά ούτε και από αυτή του τηλεοπτικού δικτύου.

Προφανώς δραματικά αλλάζουν τα δεδομένα πλέον και όσον αφορά στα τρία συμβόλαια που εκκρεμούν, των δύο παρουσιαστριών και της καθημερινής σειράς. Άλλα κανάλια διεκδικούν ήδη τον επόμενο κύκλο του «Έρωτα φυγά» από την εταιρεία παραγωγής, ενώ προτάσεις για μεταγραφή έχουν και οι δύο παρουσιάστριες.

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις είναι λογικό να τις επανεξετάσουν. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες τη θέση του Γιάννη Λάτσιου στο οργανόγραμμα του Open αναλαμβάνει ο διευθύνων σύμβουλος της Dimera και στενός συνεργάτης του Ιβάν Σαββίδη Αρτούρ Νταβιντιάν. Το κανάλι πλέον «τρέχει» ο Γενικός και ταυτόχρονα εμπορικός διευθυντής του Open Νίκος Αργυρός και σταθερός στη Γενική Διεύθυνση Ειδήσεων και Ενημέρωσης παραμένει ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος. Η αποχώρηση Λάτσιου φέρνει επίσης και πάλι στο προσκήνιο το σενάριο αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του Open μετά και τις διαφαινόμενες δεύτερες εκλογές.

To αποτύπωμα του Debate σε αριθμούς

Καθόλου άσχημα δεν πήγε σε απόλυτα νούμερα τηλεθέασης η Τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών που διοργανώθηκε στο στούντιο της ΕΡΤ. Αν και κατά κοινή ομολογία ήταν ένα βαρετό θέαμα παράλληλων μονολόγων των πολιτικών αρχηγών εντούτοις καθήλωσε στις τηλεοπτικές οθόνες 2.285.000 θεατές αν αθροίσει κανείς τα ποσοστά τηλεθέασης των καναλιών που μετέδωσαν το ντιμπέϊτ.

Το συνολικό μερίδιο τηλεθέασης επί των ανοικτών δεκτών ήταν 54,9% και μοιράστηκε ως εξής: ΕΡΤ1 20,1% (848.000 θεατές), ΣΚΑΪ 10,8% (424.000 θεατές), ALPHA 9,3% (390.000 θεατές), OPEN 6,7% (284.000 θεατές), ΑΝΤ1 4,5% (191.000 θεατές) και STAR 3,5% (148.000 θεατές). Σε επιμέρους κοινά το debate τα πήγε καλύτερα στις μεγαλύτερες ηλικίες αλλά και στους άνδρες τηλεθεατές.

Επιπλέον συμπέρασμα είναι πως το κοινό επέλεξε τη συχνότητα των καναλιών που το ίδιο έχει ταυτίσει στο μυαλό του ως ενημερωτικά ανεξαρτήτως του ότι όλοι οι σταθμοί μετέδιδαν το ίδιο πρόγραμμα. Επίσης το Mega που μετέδωσε μόνο ένα μέρος στην αρχή του debate και μετά προέβαλε τον αγώνα του πρώτου ημιτελικού του Champions League μεταξύ Μίλαν και Ίντερ έκοψε ένα σημαντικό κομμάτι από την πίτα της τηλεθέασης που ήταν 17,4% (731.000 θεατές). 

Αμηχανία από τον αποκλεισμό Vernicos - Το πλάνο της ΕΡΤ για την επόμενη μέρα

Με ψυχραιμία αλλά και απογοήτευση αντιμετώπισε λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης τον αποκλεισμό της από τον τελικό της φετινής Eurovision η Ελληνική αποστολή. Αυτό άλλωστε έδιναν ως πρόβλεψη όλες οι μεγάλες στοιχηματικές εταιρίες με την Ελλάδα μάλιστα να πέφτει ακόμη περισσότερο στην κατάταξη μετά τις πρώτες πρόβες του Victor Vernicos.

Δυστυχώς οι διορθώσεις της τελευταίας στιγμής στην πρόβα τζενεράλε όπως τα κοντινά στον 16χρονο καλλιτέχνη ή η ενίσχυση των φωνητικών του (και των ηχογραφημένων και των back vocals) δεν έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα και η Ελλάδα βρέθηκε εκτός τελικού σε αντίθεση με την Κύπρο που θα εκπροσωπηθεί στον τελικό του Σαββάτου από τον Andrew Lambrou.

Πάντως το στήσιμο του Victor Vernicos επί σκηνής το οποίο επιμελήθηκε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εναλλακτικής σκηνής της Λυρικής Κωνσταντίνος Ρήγος δεν άφησε και τις καλύτερες εντυπώσεις. Ήδη έχει ξεκινήσει εδώ και εβδομάδες στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής μια μεγάλη συζήτηση για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να εκπροσωπηθεί η χώρα μας στον επόμενο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision.

Τα δύο πρώτα πλάνα που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι η απευθείας ανάθεση σε πολύ γνωστό, εμπορικό και δημοφιλή Έλληνα καλλιτέχνη ή η δημιουργία ενός talent show μέσα από το οποίο θα επιλεγεί από κοινό και επιτροπή η επόμενη συμμετοχή μας στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA