Σε μια χρονική περίοδο που τα ριάλιτι έχουν μόλις βιώσει απανωτές ήττες, παρά τον όχι και τόσο δυνατό ανταγωνισμό της μυθοπλασίας, το MasterChef, επέστρεψε για 9ο κύκλο, παίρνοντας με το καλημέρα πρωτιά στην κούρσα της τηλεθέασης και δείχνοντας ότι έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει στο τηλεοπτικό prime time του πρώτου μισού του 2025. Δεν χρειάστηκαν καν πολλές αλλαγές, αλλά φυσικά χρειάστηκε, ως ορίζει η ιστορία του ριάλιτι μαγειρικής του Star, αρκετή ποσότητα από παστινάκι…
Η συνήθεια και το τιμημένο παστινάκι
Τα μυστικά της επιτυχίας του MasterChef ξεκινούν από τη συνήθεια, που μας κάνει να βλέπουμε π.χ. τα Σαββατοκύριακα για 1627η φορά τα “Φιλαράκια” ή
μας είχε φτάσει στο παρελθόν να παρακολουθούμε όλα τα Survivor με τη Δαλάκα -όχι εγώ, κάτι γνωστοί... Σχεδόν με νοσταλγική συγκίνηση, είδαμε το παστινάκι (λαχανικό, που μοιάζει με καρότο, αλλά στο πιο λευκό) να επιστρέφει σε όλες τις πιθανές εκδοχές του, μαζί με συνοδευτικά όπως λάδι τσορίθο, κρίσπι κάλε και άχυρα πατάτας - ποτέ σε μια κανονική κουζίνα, μια πατάτα δεν είχε τόσες συναρπαστικές προοπτικές...
Διότι ναι, ύστερα από οκτώ κύκλους έγινε συνήθεια να παρακολουθούμε ανθρώπους να ιδρώνουν πάνω από πανέμορφα πιάτα, που δεν καταλαβαίνουμε τι ακριβώς έχουν μέσα, αλλά μας δίνουν ιδέες για να βαφτίσουμε τον επόμενο βιαστικό καγιανά, ως βελούδινα αυγά σκραμπλ, με στάχυα πατάτας, μαρμελάδα ντομάτας, αφρό φέτας και πούδρα λουκάνικου - από το χωριό.
Χιούμορ, ευαισθησία κι αληθινοί χαρακτήρες
Τα μαγειρικά, ωστόσο, είναι η πρόφαση. Το MasterChef ως τηλεοπτικό προϊόν, καταφέρνει να αξιοποιήσει την εμπειρία των οκτώ προηγούμενων κύκλων, με μια άρτια παραγωγή, γρήγορη σκηνοθεσία, σφιχτοδεμένο και καλοδουλεμένο μοντάζ, μουσικές και ηχητικά εφέ που ακολουθούν και υπογραμμίζουν τους χαρακτήρες των παικτών και τις ατάκες των κριτών και μεγάλους πρωταγωνιστές όχι τόσο τους διαγωνιζόμενους, αλλά κυρίως τους
τρεις κριτές.
Διαβάστε ακόμη: MasterChef: Η ανατροπή στην πρεμιέρα με τα κινητά των παικτών και η πρώτη αποχώρηση
Οι Σωτήρης Κοντιζάς, Πάνος Ιωαννίδης και Λεωνίδας Κουτσόπουλος, για άλλη μια χρονιά αποποιούνται των ρόλων των σοβαροφανών κριτών, που θεωρούν ότι η τηλεόραση τους προσδίδει κύρος. Αντιθέτως, προσεγγίζουν χαλαρά τους τηλεοπτικούς ρόλους τους, ως αρμόζει σε ένα ψυχαγωγικό “προϊόν”, αξιοποιώντας την αληθινή -ύστερα από οκτώ σεζόν- σχέση τους, με πειράγματα και πλάκες μεταξύ τους και με τους διαγωνιζόμενους, χωρίς να - δείχνουν πως- υπολογίζουν τις κάμερες. Χωρίς καν να υπολογίζουν το political correct -ευτυχώς. Με ατάκες τύπου “ξινέ Κινέζε” (στον Ιαπωνικής κατταγωγής Κοντιζά) και διαλόγους όπως “οι ψηλοί είναι καλά παιδιά – Κάτσε να κρίνουμε εμείς οι κοντοί”. Από εκεί και πέρα, οι παίκτες έχουν τις δικές τους ιστορίες, που ξεδιπλώνονται σταδιακά, προσδίδοντας ρεαλισμό στους χαρακτήρες, προσφέροντας στιγμές ευαισθησίας, χωρίς όμως να εμμένουν στο μελό ούτε να εκβιάζουν τη συγκίνηση.
Ο παράγοντας δημιουργία και οι αλλαγές
Η μεγάλη διαφοροποίηση, βέβαια, του MasterChef από άλλα ριάλιτι, που έδειξαν ότι έχασαν πια την επαφή τους με το πλατύ κοινό, οφείλεται στον παράγοντα δημιουργία. Εδώ οι παίκτες δεν βουτάνε στις λάσπες, ούτε δένονται με σχοινιά, ούτε σκαρφαλώνουν ή παλεύουν να βάλουν μπαλάκια σε τρύπες για το τίποτα. Εδώ πάντα υπάρχει ο στόχος της δημιουργίας ενός καλού πιάτου, νόστιμου, τεχνικά σωστού και πρωτότυπου. Μπορεί να έχει ή να μην έχει επιτυχία, κάθε προσπάθεια όμως οδηγεί και σε μια διαφορετική δημιουργία -με πουρέ παστινάκι, ως επί το πλείστον, αλλά είπαμε, το τιμημένο παστινάκι είναι πια μια παράδοση, η οποία μεταδίδεται από γενιά σε γενιά τηλεοπτικών μαγείρων.
Η ριζική ανανέωση του νέου κύκλου αφορά κυρίως το γεγονός ότι κόπηκαν τελείως οι “οντισιόν” μαγειρικής, οπότε μέσα στην πρώτη εβδομάδα γνωρίζουμε και τους 24 τελικούς διαγωνιζόμενους, που ξεκίνησαν από το πρώτο επεισόδιο τις μεταξύ τους μονομαχίες κι ήδη έμειναν 23, ύστερα από μια οικειοθελή αποχώρηση. Παραλείφθηκε, δηλαδή, το “ζέσταμα” και μπήκαμε από την αρχή στον αγώνα για το ψήσιμο στα χτένια και το πάχος του
ζυμαρικού.
Από εκεί και πέρα, οι διαδικασίες φαίνεται πως θα κινηθούν περίπου όπως πέρσι με δύο ομάδες -λάθος μπριγάδες για να συνεννοούμαστε στη γλώσσα της μαγειρικής- από τις οποίες θα βγαίνουν τα καλύτερα πιάτα και οι υποψήφιοι προς αποχώρηση. Οπότε κάθε επεισόδιο θα έχει και μια δική του “αυτοτέλεια”, καταλήγοντας σε νικητές και ηττημένους και μια αποχώρηση στο τέλος κάθε εβδομάδας. Το prime time του Star θα είναι επί του παρόντος αφιερωμένο στο MasterChef, με καθημερινά επεισόδια από Δευτέρα έως Παρασκευή στις 9 μ.μ.
Το μεγάλο μειονέκτημα
Το μεγαλύτερο και αρκετά ενοχλητικό μειονέκτημα της πρεμιέρας ήταν τα συνεχή “σε λίγο”, που διέκοπταν σε εκνευριστικό βαθμό τη ροή, για να δημιουργήσουν αναμονή για τη συνέχεια, επαναλαμβάνοντας ακριβώς τα ίδια και τα ίδια. Εννοείται πως τελικά, σε συνδυασμό με τα εκτενή διαφημιστικά διαλείμματα, πετυχαίνουν το αντίθετο. Να σε οδηγήσουν στο ζάπινγκ, να σε στείλουν μέχρι και στη Γη της ελιάς -για λίγο- πριν καταλήξεις στη φιλόξενη αγκαλιά μιας πλατφόρμας, όπου δεν υπάρχουν ούτε διαφημίσεις, ούτε εκνευριστικές και περιττές παρεμβολές των ίδιων και των ίδιων σκηνών -κι ας μη μάθεις ποτέ αν πέτυχε ο συνδυασμός λιθρίνι με μανταρίνι… Ας το δει κάποιος από την παραγωγή -κι ας με ενημερώσει κάποιος. Πέτυχε;
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.